درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 00:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5846صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 17 مهر 1392 - 18:45
ارتباطات مردمی در اداره تبلیغات اسلامی باید دوسویه باشد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی دانست و گفت: ارتباطات مردمی در روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی باید دو سویه و بین مردم و مسئولان باشد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری روز دوشنبه، 15 مهرماه در افتتاحیه دهمین گردهمایی آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات‌کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور با اشاره به اهمیت فعالیت روابط عمومی، اظهار کرد: ممکن است نقش و جایگاه روابط عمومی در ادارات مغفول مانده باشد، در حالی که روابط عمومی یک دانش و شبکه ارتباطی است.

وی گفت: اگر این مسئله را در نظام اسلامی پذیرفتیم باید روابط عمومی را به عنوان یک رشته یا میان رشته‌ای علم ارتباطات به حساب آوریم.

حجت‌الاسلام اسکندری به تاریخچه علم روابط عمومی اشاره کرد و با بیان اینکه دو مسئله ارتباطی حوزه دین را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: ظهور و بروز ابزار و تجهیزات نوین فناوری به شدت ارتباطات دینی کهن و سنتی و کارآمد حوزه دین را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی تأکید کرد: به وجود آمدن سازمان‌ها و نهاهای اجتماعی در حوزه کارکردهای اجتماعی دومین عاملی است که این سازمان‌ها با بهره‌برداری از ابزارهای نوین، مسیر جامعه بشری را تغییر داده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به ضرورت ارتباطات دینی اشاره کرد و افزود: پنج اصل را می‌توان در ارتباطات دینی در نظر گرفت که باید به آنها توجه شود.

وی اصل اول در ارتباطات دینی را توحید و یکتاپرستی ذکر کرد و گفت: در ارتباطات غربی توحید و یکتاپرستی ملاک و معیار نیست اما در ارتباطات دینی نگاه یک عنصر ارتباطی حتما باید نگاه موحدانه باشد، یعنی خدای تبارک و تعالی را حاضر همه امور ببیند.

حجت‌الاسلام اسکندری اصل دوم را امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: قرآن کریم و روایات معصومان(ع) این همه بر روی امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارند. امر به معروف و نهی از منکر یک نوع ارتباط خاص است که مقدم بر هر نوع ارتباطی است، به ویژه در جامعه‌ای که حاکمیت باید از آن صالحان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم چهارمین اصل در ارتباطات دینی را تقوا ذکر کرد و افزود: یک عنصر ارتباطی باید در چارچوب تعالیم وحیانی اسلام قدم بردارد.

وی چهارمین اصل ارتباطات دینی را اعتقاد به امت واحده ذکر کرد و گفت: یک عنصر ارتباطی وظیفه دارد مصالح امت اسلام را در نظر داشته باشد، بنابراین هر جا که انسانی وجود داشته باشد که بر اساس اعتقادات و اصول وحیانی حرکت کند زیر چتر اصول ارتباطی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان اینکه امانت پنجمین اصل ارتباطات دینی است، تصریح کرد: رابطه مردم با مسئولان رابطه امامت و امت است و مسئولان روابط عمومی باید هم مراعات این پنج اصل را داشته باشد و هم براساس این اصول حرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی را اطلاع‌رسانی ذکر کرد و افزود: اطلاع‌رسانی باید جنبه دو سویه داشته باشد.

وی تأکید کرد: ارتباطات مردمی در روابط عمومی ادارات‌کل تبلیغات اسلامی استان‌ها باید دو سویه باشد یعنی هم نظرات مردم را به مسئولان سازمان منتقل کنند و هم کارکردهای سازمان را به مردم انتقال دهند.

به گفته حجت‌الاسلام اسکندری روابط عمومی با توجه به اهمیت و نقشی که دارد باید زبان گویای دستگاه متبوع خود باشد و خواسته‌های سازمانی را جامه عمل بپوشاند.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد