درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:48   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5739صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 13 مهر 1392 - 13:42
در باب تاثیرات فروید بر پدر روابط عمومی
عادل میرشاهی، سردبیر شارا- - ادوارد برنیز (22 نوامبر 1891- 9 مارس 1995) یکی از پیشروان امریکایی- اتریشی در حوزه روابط عمومی و پروپاگاندا محسوب می شود که بسیاری از صاحبنظران در مراسم وفات وی، او را «پدر روابط عمومی» معرفی کردند.
  


عادل میرشاهی سردبیر شارا- کمتر کسی در حوزه روابط عمومی پیدا می شود که نام ادوارد برنیز را نشنیده باشد. ادوارد برنیز (22 نوامبر 1891- 9 مارس 1995) یکی از پیشروان امریکایی- اتریشی در حوزه روابط عمومی و پروپاگاندا محسوب می شود که بسیاری از صاحبنظران در مراسم وفات وی، او را «پدر روابط عمومی» معرفی کردند.
در باب تاثیرات فروید بر پدر روابط عمومی


وی ایده گوستاو لوبن و ویلفرد تروتر در حوزه روانشناسی جمعیت را با ایده های دایی اش، زیگوند فروید، ترکیب کرد.
او احساس کرد اعمال نفوذ در جامعه بسیار ضروری است، چراکه او افکار عمومی را  و با بهره گیری از عبارت «توده غرایز» که تروتر آن را شرح داده بود، بسیار غیر عقلانی و خطرناک قلمداد می کرد. آدام کرتیز که در سال 2002 برنده بهترین جایزه مستند بی بی سی با عنوان «عصر خودمحوری» شد،  برنیز را به عنوان سازمان دهنده روابط عمومی مدرن خطاب می کند. همچنین برنیز یکی از 100 امریکایی تاثیرگزار در قرن بیستم توسط نشریه لایف معرفی شده است.


علاوه بر اینها برنیر از ایده های عمویش زیگوند فروید، روانشناس مشهور، برای ترویج تجاری  به صورت غیر مستقیم  استفاده کرد. کالاهایی که بسیار متنوع هستند از قبیل: سیگار، صابون و کتاب در این روش ترویج می شدند.


وی همچنین از ایده های زیگموند برای متقاعد کردن امریکایی ها در استفاده از گوشت خوک و تخم مرغ برای وعده صبحانه کمک گرفت.


اما بیشتر شهرت امروز برنیز به تلاش وی برای برگزاری کمپین های روابط عمومی بر می گردد. این کار باعث شد که او را به عنوان نفر اول در حوزه اقناع بشناسند. طی سال های فعالیتش بسیاری از رفقایش در حوزه صنعت از خود ستایی بی از انداره برنیز رنجیده خاطر شدند. بر مبنای سخنان اسکات کاتلیپ، «برنیز فوق العاده ترین شخصی بود که تا این اندازه صاحب جذابیت و مهارت باشد اما در عین حال باید از این واژه قدیمی برای او استفاده کنم. او یک خودستا بود.»


کاتلیپ ادامه می دهد: «وقتی شخصی برای اولین بار برنیز را ملاقات می کرد، طولی نمی کشید که دایی زیگموند گفتگو را شروع کند.» وی در باره رابطه برنیز و فروید می گوید: « او در رابطه با فروید همیشه پیش از هر چیز به بیان افکار و ایده های خودش می پرداخت.»


ایروین رز، نویسنده دیگری است که می گوید: « برنیز دوست داشت خودش را همانند روانشناسی برای شرکت های دچار مشکل شده، معرفی کند.» در اویل سال 1920، برنیز اولین ترجمه را از کتاب «مقدمه ای بر روانشناسی عمومی» را برای امریکایی ها به انگلیسی ترجمه کرد. بعلاوه در ترویج ایده های زیگموند، برنیز از ارتباط خودش با فروید استفاده کرد تا شهرت خود را به عنوان یک متفکر و نظریه پرداز، تثبت کند. شهرتی که با مطرح شدن برنیز به عنوان یک نویسنده، او را در حوزه های افکار عمومی، تبلیغات و مهندسی رضایت برجسته کرد.


از برنیز بالغ بر 20 اثر باقی مانده است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد