درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 13:59   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی: پیامدهای رویکرد شتاب‌زده به سرمایه انسانی
  بحران اطلاع‌رسانی در بحران گرما
  قطع جهانی فناوری و سوء استفاده سایبری
  کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55306صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 20 خرداد 1403 - 14:45
پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
گزارش جرمی گلدمن، 6 ژوئن 2024 - استفاده از موتورهای جستجوی سنتی، به‌ویژه در میان جمعیت جوان‌تر که به طور فزاینده‌ای به رسانه‌های اجتماعی و دستگاه‌های تلفن همراه برای نیازهای اطلاعاتی خود روی می‌آورند، در حال کاهش است. یک نظرسنجی جدید توسط Forbes Advisor و Talker Research نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در رفتار جستجو در بین نسل‌ها است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || استفاده از موتورهای جستجوی سنتی، به‌ویژه در میان جمعیت جوان‌تر که به طور فزاینده‌ای به رسانه‌های اجتماعی و دستگاه‌های تلفن همراه برای نیازهای اطلاعاتی خود روی می‌آورند، در حال کاهش است.

یک نظرسنجی جدید توسط Forbes Advisor و Talker Research نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در رفتار جستجو در بین نسل‌ها است.

این مطالعه که بر روی 2000 آمریکایی انجام شده است، نشان داد که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به ابزارهای اصلی جستجو برای بسیاری از افراد هستند.

- نسل زد، ۲۵ درصد کمتر از نسل ایکس از گوگل برای جستجو استفاده می‌کند.

- تنها 64 درصد از نسل زد از موتورهای جستجو برای کشف نام تجاری استفاده می‌کنند، در حالی که این رقم برای بچه‌ها 94 درصد است.

- با این حال، یک نکته مثبت برای گوگل وجود دارد: 57 درصد از مردم از یوتیوب به همان روشی که از گوگل استفاده می‌کنند برای جستجوی اطلاعات استفاده می‌کنند.

افزایش جستجوی اجتماعی

- تقریباً از هر چهار نفر (24%) یک نفر از پاسخ‌دهندگان عمدتاً از رسانه‌های اجتماعی برای جستجو استفاده می‌کنند.

- 46 درصد از نسل زد و 35 درصد از هزاره‌ها رسانه‌های اجتماعی را به موتورهای جستجوی سنتی ترجیح می‌دهند.

- 44 درصد از نسل زد روزانه برندهای جدیدی را در رسانه‌های اجتماعی کشف می‌کنند.

- تیک‌تاک برای جستجو در موضوعاتی مانند مو و آرایش (40%) و ایده‌های هدیه (40%) توسط نسل زد نسبت به گوگل محبوب‌تر است.

- اینستاگرام محبوب‌ترین دسته جستجو، برندهای مد (12%) است.

- کاربران فیس‌بوک به طور مکرر اخبار و امور جاری و دستورالعمل‌ها و ایده‌های غذایی را جستجو می‌کنند.

مسائل مربوط به موبایل

یک سوم پاسخ‌دهندگان فقط از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند. این روند در میان هزاره‌ها (39٪) و نسل زد (40٪) قوی‌تر است.

برداشت ما

- داده‌ها نشان‌دهنده یک تغییر اساسی در نحوه رویکرد نسل‌های مختلف به جستجو است.

- ترجیح نسل زد برای رسانه‌های اجتماعی نسبت به موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل، نشان‌دهنده تمایل به سمت پلتفرم‌هایی است که محتوای سریع و بصری جذاب ارائه می‌دهند.

- این تغییر صرفاً مربوط به راحتی نیست، بلکه منعکس کننده تغییرات عمیق تر در الگوهای مصرف دیجیتال است.

برای کسب و کارها

- کسب و کارهایی که می‌خواهند با مخاطبان جوان‌تر ارتباط برقرار کنند، باید حضور خود در رسانه‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها برای فرمت‌های موبایل و ویدیو بهینه شده است.

- استفاده قابل توجه از یوتیوب برای جستجو نشان می‌دهد که محتوای ویدیویی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.

- برندها باید در نظر بگیرند که چگونه می‌توانند ارزش ارائه دهند و توجه را در پلتفرم‌های ویدیویی جلب کنند.

- تأکید بر رویکردهای مبتنی بر موبایل و رسانه‌های اجتماعی برای مرتبط ماندن در این چشم‌انداز دیجیتال که به سرعت در حال تغییر است، کلیدی خواهد بود.
 

منبع انگلیسی: emarketer

منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

<div id="div_eRasanehTrustseal_24429"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

 

https://telegram.me/sharaPR


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد دولت در حوزه روابط‌عمومی


  بیش از نیمی از نسل زدی‌ها اطلاعات بهداشت و سلامتی خود را از تیک‌تاک‌ می‌گیرند


  شارلاتانیزم رسانه‌ای؛ تهدیدی برای حقیقت گویی و اعتماد عمومی


  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد