![](/media/image/1403/03/21/1423437-Election-Information.png)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || این مطالعه نشان میدهد که در زمان بحرانهای مخرب، نقش استراتژیک مدیرعامل در ارتباطات داخلی سازمانی بیش از هر زمان دیگری حیاتی شده است. یافتههای این مطالعه نشان میدهد که چگونه ارتباطات مدیر عامل عمیقاً بر احساس عدم اطمینان، رفاه روانی و اعتماد کارکنان تأثیر میگذارد.
برای متخصصان ارتباطات، این امر بر ضرورت تمرکز بر مدیران عامل به عنوان رهبران ارتباطی در طول بحران تأکید میکند. آنها صرفاً چهرههای شخصیتی نیستند، بلکه صدای سازمان هستند که میتوانند به طور قابل توجهی، خوب یا بد، ادراکات و نگرشهای کارکنان را شکل دهند.
این امر به نوبه خود می تواند به کاهش عدم اطمینانی که می تواند بر سلامت روان کارکنان تأثیر منفی بگذارد، کمک کند.
اقدامات عملی:
- رهبران باید در طول بحران به طور منظم و صادقانه با کارکنان خود ارتباط برقرار کنند.
- آنها باید احساسات و نگرانی های کارکنان را به رسمیت بشناسند و حمایت عاطفی ارائه دهند.
- آنها باید پیام های امیدوارکننده و خوش بینانه را به اشتراک بگذارند و بر تعهد خود به سازمان تأکید کنند.
- آنها باید اقدامات خود را برای کاهش عدم اطمینان و ایجاد ثبات انجام دهند.
با پیروی از این دستورالعمل ها، رهبران می توانند به ایجاد محیطی کاری اعتمادآفرین و حمایتی در طول بحران کمک کنند که به نفع همه خواهد بود.
منابع:
Men, L. R., Yuan, X., & Sun, S. (2021). The impact of leadership communication on employee trust during a crisis: A TAEO framework approach. Journal of Communication Management, 25(1), 1-22.
نویسنده: دکتر Linjuan Rita Men و همکاران
منبع انگلیسی: IPR
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR
|