درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 15:16   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، قادر به ساخت جلوه‌ای موثر از دولت نزد افکار عمومی است
  روابط‌عمومی: پیامدهای رویکرد شتاب‌زده به سرمایه انسانی
  بحران اطلاع‌رسانی در بحران گرما
  قطع جهانی فناوری و سوء استفاده سایبری
  کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55203صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 22 خرداد 1403 - 09:21
وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
شواهد کمی برای حمایت از این ادعا که رسانه‌های اجتماعی به طور مستقیم باعث مشکلات سلامت روان می شود وجود دارد و در واقع، روندهای خودکشی در میان نوجوانان در ایالات متحده در سال‌های اخیر علیرغم افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی، کاهش یافته است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مقاله‌ای که ارائه شده است با عنوان "وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی" توسط کریستوفر فرگوسن نوشته شده است و در تاریخ 9 مه 2024 در وب سایت The Hill منتشر شده است.

در این مقاله، فرگوسن استدلال می‌کند که افزایش نگرانی‌ها در مورد تأثیر منفی رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان جوانان، نمونه‌ای از "هراس اخلاقی" است.

او خاطرنشان می‌کند که شواهد کمی برای حمایت از این ادعا که رسانه‌های اجتماعی به طور مستقیم باعث مشکلات سلامت روان می شود وجود دارد و در واقع، روندهای خودکشی در میان نوجوانان در ایالات متحده در سال‌های اخیر علیرغم افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی، کاهش یافته است.

فرگوسن همچنین به این نکته اشاره می‌کند که تمرکز بر رسانه‌های اجتماعی به عنوان منبع اصلی مشکلات سلامت روان جوانان، ما را از بررسی سایر عوامل بالقوه مانند نرخ فقر، نابرابری درآمد و مشکلات خانوادگی که ممکن است نقش مهم‌تری داشته باشند، باز می دارد.

او نتیجه می‌گیرد که ما باید رویکردی متعادل‌تر به رسانه‌های اجتماعی داشته باشیم و به جای تمرکز بر ممنوعیت یا محدود کردن دسترسی، بر راههای استفاده سالم از آن برای ارتقای سلامت روان تمرکز کنیم.

چهار نکته پایانی

- افزایش نگرانی در مورد تأثیر منفی رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان جوانان وجود دارد.

- شواهد کمی برای حمایت از این ادعا که رسانه‌های اجتماعی به طور مستقیم باعث مشکلات سلامت روان می‌شود وجود دارد.

- روندهای خودکشی در میان نوجوانان در ایالات متحده در سال‌های اخیر علیرغم افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی، کاهش یافته است.

- تمرکز بر رسانه‌های اجتماعی به عنوان منبع اصلی مشکلات سلامت روان جوانان، ما را از بررسی سایر عوامل بالقوه باز می‌دارد.

ما باید رویکردی متعادل‌تر به رسانه‌های اجتماعی داشته باشیم و به جای تمرکز بر ممنوعیت یا محدود کردن دسترسی، بر راه‌های استفاده سالم از آن برای ارتقای سلامت روان تمرکز کنیم.

موارد اقدامی

- در مورد خطرات و مزایای بالقوه رسانه‌های اجتماعی آگاه باشید.

- زمان صرف شده در رسانه‌های اجتماعی را به طور کلی و به خصوص برای فرزندان‌تان محدود کنید.

- استفاده از رسانه‌های اجتماعی را با فعالیت‌های سالم دیگر مانند ورزش، گذراندن وقت با عزیزان و انجام سرگرمی‌ها متعادل کنید.

- اگر شما یا کسی که می‌شناسید با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنید، از یک متخصص واجد شرایط کمک بگیرید.

 

منبع انگلیسی: thehill

منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد دولت در حوزه روابط‌عمومی


  بیش از نیمی از نسل زدی‌ها اطلاعات بهداشت و سلامتی خود را از تیک‌تاک‌ می‌گیرند


  شارلاتانیزم رسانه‌ای؛ تهدیدی برای حقیقت گویی و اعتماد عمومی


  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد