درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 15:00   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، قادر به ساخت جلوه‌ای موثر از دولت نزد افکار عمومی است
  روابط‌عمومی: پیامدهای رویکرد شتاب‌زده به سرمایه انسانی
  بحران اطلاع‌رسانی در بحران گرما
  قطع جهانی فناوری و سوء استفاده سایبری
  کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55067صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 20 خرداد 1403 - 09:08
۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
بر اساس روانشناسی، زبان بدن ما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد افکار، احساسات و انگیزه‌هایمان آن به دیگران بگوید و زمانی که صحبت از افرادی می‌شود که همیشه نیاز به کنترل دارند، نشانه‌های خاصی در زبان بدن وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند آنها را شناسایی کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ایران (شارا) || بر اساس روانشناسی، زبان بدن ما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد افکار، احساسات و انگیزه‌هایمان آن به دیگران بگوید و زمانی که صحبت از افرادی می‌شود که همیشه نیاز به کنترل دارند، نشانه‌های خاصی در زبان بدن وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند آنها را شناسایی کنید.

در اینجا 8 مورد از رایج‌ترین نشانه‌های زبان بدن افراد کنترل‌کننده آورده شده است:

حالت غالب: افراد کنترل‌کننده اغلب حالت‌های غالبی دارند، مانند قد بلند شدن با شانه‌های به عقب و سینه به سمت بیرون. آنها همچنین ممکن است در مکالمات به جلو خم شوند یا فضای زیادی را اشغال کنند.

قطع صحبت و صحبت کردن بر سر دیگران: افراد کنترل‌کننده اغلب صحبت دیگران را قطع می‌کنند یا بر روی آنها صحبت می‌کنند. این راهی برای آن‌هاست که اقتدار خود را نشان دهند و اطمینان حاصل کنند که حرفشان شنیده می‌شود.

تماس چشمی بیش از حد: تماس چشمی قوی می‌تواند نشانه اعتماد به نفس و تسلط باشد. با این حال، تماس چشمی بیش از حد می‌تواند ناراحت‌کننده و حتی تهدیدآمیز باشد.

افراد کنترل‌کننده ممکن است از تماس چشمی شدید برای اعمال قدرت و کنترل بر دیگران استفاده کنند.

لمس غیر متقابل: افراد کنترل‌کننده ممکن است از لمس غیر متقابل برای نشان دادن تسلط خود استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است بازوی شما را بگیرند یا شانه شما را بزنند، اما به ندرت اجازه می‌دهند شما آنها را لمس کنید.

ریز چهره‌ها: ریز چهره‌ها عبارات گذرا و غیرارادی صورت هستند که می‌توانند احساسات واقعی ما را آشکار کنند.

افراد کنترل‌کننده ممکن است زمانی که از دست‌شان عصبانی یا ناامید هستند، ریز چهره‌های تحریک را نشان دهند، یا زمانی که دست بالا را به دست می‌آورند، پوزخند کوتاهی نشان دهند.

زبان بدن بسته: زبان بدن بسته شامل مواردی مانند بازوهای ضربدری، پاهای ضربدری یا اجتناب از تماس چشمی است.

این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که فرد احساس انزوا، خصومت یا عدم تمایل به برقراری ارتباط دارد. افراد کنترل کننده ممکن از زبان بدن بسته برای محافظت از خود در برابر احساسات یا آسیب‌پذیری‌های خود استفاده کنند.

حرکات سریع و ناگهانی: حرکات سریع و ناگهانی مانند ضربه زدن به انگشتان پا، جابجا کردن یا مرتب کردن لباس می‌تواند نشانه‌ای از اضطراب یا بی‌قراری باشد.

افراد کنترل‌کننده ممکن است زمانی که احساس عدم کنترل می‌کنند یا زمانی که نیاز دارند کارها را به روش خود انجام دهند، این رفتارها را نشان دهند.

عدم گوش دادن فعال: گوش دادن فعال شامل توجه کامل به صحبت گوینده، تماس چشمی برقرار کردن و اجتناب از وقفه است.

افراد کنترل‌کننده ممکن است شنونده‌های فعالی نباشند زیرا علاقه‌مند به شنیدن دیدگاه‌های دیگران نیستند یا معتقدند که حرف های خودشان مهمتر است.

مهم است به یاد داشته باشید که اینها فقط چند نشانه کلی از زبان بدن هستند که افراد کنترل‌کننده ممکن است نشان دهند.

هر کس متفاوت است و راه‌های مختلفی برای بیان نیاز به کنترل دارد. با این حال، آگاهی از این نشانه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا افراد کنترل‌کننده را در زندگی خود بهتر درک کنید و با آنها تعامل داشته باشید.

در اینجا چند نکته برای برخورد با افراد کنترل‌کننده آورده شده است:

مرزها را تعیین کنید و قاطعانه باشید. به فرد کنترل‌کننده اطلاع دهید که چه رفتاری قابل قبول است و چه رفتاری نیست.

از تکنیک‌های گوش دادن فعال استفاده کنید. به حرف های آنها توجه کامل داشته باشید، تماس چشمی برقرار کنید و از وقفه خودداری کنید.

نیازهای خود را بیان کنید. از بیان آنچه می‌خواهید و نیاز دارید نترسید.

در صورت لزوم دور شوید. اگر نمی‌توانید با فرد کنترل‌کننده به طور موثر ارتباط برقرار کنید، از تعامل با او دور شوید.

به یاد داشته باشید، شما مستحق احترام هستید و نباید اجازه دهید کسی شما را کنترل کند. اگر با فردی کنترل‌کننده در زندگی خود دست و پنجه نرم می‌کنید، مهم است که از کمک حرفه‌ای استفاده کنید.

منبع انگلیسی:  hackspirit
منبع فارسی: شارا

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد دولت در حوزه روابط‌عمومی


  بیش از نیمی از نسل زدی‌ها اطلاعات بهداشت و سلامتی خود را از تیک‌تاک‌ می‌گیرند


  شارلاتانیزم رسانه‌ای؛ تهدیدی برای حقیقت گویی و اعتماد عمومی


  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد