
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || سمینار آموزشی “شهرت برند و مدیریت بحران در ارتباطات” با ارائه دکتر حمید شکری خانقاه، استاد پیشکسوت روابطعمومی و ارتباطات ایران،به همت انجمن روابطعمومی آذربایجان شرقی (نمایندگی انجمن روابطعمومی ایران در آذربایجان شرقی) با استقبال و حضور خوب مدیران و کارشناسان روابطعمومی های دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و رسانه ها در دانشگاه پیام نور برگزار شد.
نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابطعمومی در این سمینار با تاکید بر این موضوع که موفقیت روابطعمومیها در گرو نحوه مدیریت برند و شهرت سازمانی و فردی است گفت: برای مدیریت شهرت و برند شخصی، اجتماعی و سازمانی باید نقشه پیام را ترسیم کنید، شبکه های ارتباطی خود را توسعه دهید و به صورت حرفه ای نقشه نفوذ خود را طراحی کنید.
حمید شکری خانقاه مدیرگروه تخصصی روابطعمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو_ ایران با اشاره به اینکه شاخص کلیدی روابطعمومی حل مسائل و مشکلات ارتباطی سازمان است، روابطعمومی را بر دو نوع سنتی و مدرن تقسیم کرد و گفت: روابطعمومی سنتی معمولا بر پیام های بی محتوا، بی ربط و با تکیه به متن های طولانی و اغلب کلیشه ای و بدون استراتژی هستند.
وی افزود: روابطعمومیها باید با دور انداختن پارادایم های غلط و کلیشه ای الگو یابی الگوسازی ارتباطی را محور مدیریت وجهه و شهرت سازمانی قراردهند و با اتخاذ استراتژی موثر منشا تحول سازمانی باشند.
شکری خانقاه خاطرنشان کرد: مدیران ارشد باید از دانش، مهارت، نگرش و رفتار ارتباطی بالایی برخوردار باشند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: مهارت تغییر، لازمه زندگی امروزی ما است لذا با دو ترکیب دو ویژگی صمیمیت بالا و شایستگی بالا می توان نقش کاریزماتیک یک سازمان را تضمین کرد.
دکترای مدیریت روابطعمومی و ارتباطات استراتژیک افزود: روابطعمومی زمانی قدرتمند است که بتواند با تفکر استراتژیک برای سازمان ارزش آفرین و هویت آفرین باشد و با مدیریت پیشرفته ارتباطات راهبردی، جایگاه ذهنی مطلوبی نزد ذینفعان در خصوص محبوبیت، مطلوبیت ومقبولیت سازمان ایجاد کند؛ روابطعمومی ها مدیریت برند و شهرت فردی، اجتماعی و سازمانی را برعهده دارند.
حمیدشکری خانقاه داستان پردازی و سناریو نویسی را حلقه مفقوده بیش از ۹۰ درصد روابطعمومی ها بیان کرد و گفت: باید حرکت در رسانه های نوین را تقویت کنید و تولید محتوای موبایلی را به صورتی خلاقانه و هنرمندانه اجرایی کنید.
در ادامه این سمینار تخصصی دکتر حمید شکری خانقاه راهکارهای مؤثری را برای ترسیم ماتریس کاریزمای شخصی و سازمانی و شیوه های طراحی نقشه نفوذ ارائه کرد.
|