درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 03:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52345صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 11:42
اهمیت روزافزون روابط‌عمومی در پاسخگویی به نیازهای سازمان
علی کارخانه مدیر روابط‌عمومی بیمه پاسارگاد - آنچه جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان های قرن 21 تعیین می شود، از جایگاه یک مدیریت فاصله گرفته و جای نقش آفرینی آن در هیات عامل شرکت های ایرانی خالی به نظر می رسد. از این رو است که تلاش می شود با اضافه و کم کردن یا تغییر نام این مدیریت به نیاز ایجاد شده پاسخ گفت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان های پیشرو مدام در حال تغییر است. از واحد مستقل در چارت سازمانی تا زیر نظر منابع انسانی؛ از زیر چارت بازاریابی تا تاپ چارت بازاریابی؛ این تغییرات مداوم در حال رخ دادن است. ولی موضوعی که هر روز دارد جای پای خود را در موضوعات مربوط به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمانی مستحکم می کند، ESG است.

 

ESG با شروع از یک گزارش لوکس، کم کم جای خود را در سازمان ها باز کرد و دارای جایگاه در قوانین حاکمیت شرکتی شد. تا جایی که امروزه طبق مطالعات مختلف، 12 درصد قیمت سهام هر شرکتی مستقیما به گزارش ESG ربط پیدا می کند. با این روندی که ESG به خود گرفته و در ربع قرن 21 توانسته چنین جایگاهی برای خود دست و پا کند نمی توان به شکل دهی آینده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات بدون نگاه جدی به ESG فکر کرد.

 

طبق نگارش ویکی پدیا، ESG رویکردی برای ارزیابی میزان فعالیت یک شرکت به نمایندگی از اهداف اجتماعی است که فراتر از نقش شرکت برای به حداکثر رساندن سود است. این ارزیابی در زمینه های محیطزیستی (Environment)، اجتماعی (Social) و حاکمیت شرکتی (Corporate Governance) است. تنها با پرداختن به جایگاه حاکمیت شرکتی می توان به اهمیت این ارزیابی و نقشی که روز به روز به میزان بیشتری به عهده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه گذاشته می شود، پی برد.

در حال حاضر با یک نگاه ساده به لینکداین می توان دید که عناوینی مانند مسوولیت اجتماعی، برند، محیطی و ... به نام جایگاه سازمانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ (عموما مدیریت) در شرکت ها اضافه شده است. نکته ای که در این اضافه شدن عناوین، تغییر آن و یا توجه به آن می توان دید، اهمیت روز افزون جایگاه
روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پاسخگویی به نیازهای کسب و کاری سازمان ها است که جدیدترین آن حوزه ESG است.

بنابراین به نظر می رسد آنچه جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان های قرن 21 تعیین می شود، از جایگاه یک مدیریت فاصله گرفته و جای نقش آفرینی آن در هیات عامل شرکت های ایرانی خالی به نظر می رسد. از این رو است که تلاش می شود با اضافه و کم کردن یا تغییر نام این مدیریت به نیاز ایجاد شده پاسخ گفت.

اما پاسخگویی به این نیاز تنها زمانی امکان پذیر است که جایگاه مشارکتی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در چارت سازمانی در زمین بازی راهبران عملیاتی سازمان باشد. لذا شاید یکی از دغدغه های امروز فعالان این عرصه، باید مطالبه گری از سازمان های رگولاتور باشد تا همان گونه که وظایف ESG و ارایه آن کم بیش بر شانه های روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها گذاشته شده است، در زمینه حاکمیت شرکتی نیز فضایی برای مشارکت روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها ایجاد شود.



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد


  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی


  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد