درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 22:34   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52345صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 11:42
اهمیت روزافزون روابط‌عمومی در پاسخگویی به نیازهای سازمان
علی کارخانه مدیر روابط‌عمومی بیمه پاسارگاد - آنچه جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان های قرن 21 تعیین می شود، از جایگاه یک مدیریت فاصله گرفته و جای نقش آفرینی آن در هیات عامل شرکت های ایرانی خالی به نظر می رسد. از این رو است که تلاش می شود با اضافه و کم کردن یا تغییر نام این مدیریت به نیاز ایجاد شده پاسخ گفت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان های پیشرو مدام در حال تغییر است. از واحد مستقل در چارت سازمانی تا زیر نظر منابع انسانی؛ از زیر چارت بازاریابی تا تاپ چارت بازاریابی؛ این تغییرات مداوم در حال رخ دادن است. ولی موضوعی که هر روز دارد جای پای خود را در موضوعات مربوط به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمانی مستحکم می کند، ESG است.

 

ESG با شروع از یک گزارش لوکس، کم کم جای خود را در سازمان ها باز کرد و دارای جایگاه در قوانین حاکمیت شرکتی شد. تا جایی که امروزه طبق مطالعات مختلف، 12 درصد قیمت سهام هر شرکتی مستقیما به گزارش ESG ربط پیدا می کند. با این روندی که ESG به خود گرفته و در ربع قرن 21 توانسته چنین جایگاهی برای خود دست و پا کند نمی توان به شکل دهی آینده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات بدون نگاه جدی به ESG فکر کرد.

 

طبق نگارش ویکی پدیا، ESG رویکردی برای ارزیابی میزان فعالیت یک شرکت به نمایندگی از اهداف اجتماعی است که فراتر از نقش شرکت برای به حداکثر رساندن سود است. این ارزیابی در زمینه های محیطزیستی (Environment)، اجتماعی (Social) و حاکمیت شرکتی (Corporate Governance) است. تنها با پرداختن به جایگاه حاکمیت شرکتی می توان به اهمیت این ارزیابی و نقشی که روز به روز به میزان بیشتری به عهده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه گذاشته می شود، پی برد.

در حال حاضر با یک نگاه ساده به لینکداین می توان دید که عناوینی مانند مسوولیت اجتماعی، برند، محیطی و ... به نام جایگاه سازمانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ (عموما مدیریت) در شرکت ها اضافه شده است. نکته ای که در این اضافه شدن عناوین، تغییر آن و یا توجه به آن می توان دید، اهمیت روز افزون جایگاه
روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پاسخگویی به نیازهای کسب و کاری سازمان ها است که جدیدترین آن حوزه ESG است.

بنابراین به نظر می رسد آنچه جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان های قرن 21 تعیین می شود، از جایگاه یک مدیریت فاصله گرفته و جای نقش آفرینی آن در هیات عامل شرکت های ایرانی خالی به نظر می رسد. از این رو است که تلاش می شود با اضافه و کم کردن یا تغییر نام این مدیریت به نیاز ایجاد شده پاسخ گفت.

اما پاسخگویی به این نیاز تنها زمانی امکان پذیر است که جایگاه مشارکتی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در چارت سازمانی در زمین بازی راهبران عملیاتی سازمان باشد. لذا شاید یکی از دغدغه های امروز فعالان این عرصه، باید مطالبه گری از سازمان های رگولاتور باشد تا همان گونه که وظایف ESG و ارایه آن کم بیش بر شانه های روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها گذاشته شده است، در زمینه حاکمیت شرکتی نیز فضایی برای مشارکت روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها ایجاد شود.



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران


  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران


  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟


  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد