درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 19:34   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، قادر به ساخت جلوه‌ای موثر از دولت نزد افکار عمومی است
  روابط‌عمومی: پیامدهای رویکرد شتاب‌زده به سرمایه انسانی
  بحران اطلاع‌رسانی در بحران گرما
  قطع جهانی فناوری و سوء استفاده سایبری
  کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52345صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 11:42
اهمیت روزافزون روابط‌عمومی در پاسخگویی به نیازهای سازمان
علی کارخانه مدیر روابط‌عمومی بیمه پاسارگاد - آنچه جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان های قرن 21 تعیین می شود، از جایگاه یک مدیریت فاصله گرفته و جای نقش آفرینی آن در هیات عامل شرکت های ایرانی خالی به نظر می رسد. از این رو است که تلاش می شود با اضافه و کم کردن یا تغییر نام این مدیریت به نیاز ایجاد شده پاسخ گفت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان های پیشرو مدام در حال تغییر است. از واحد مستقل در چارت سازمانی تا زیر نظر منابع انسانی؛ از زیر چارت بازاریابی تا تاپ چارت بازاریابی؛ این تغییرات مداوم در حال رخ دادن است. ولی موضوعی که هر روز دارد جای پای خود را در موضوعات مربوط به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمانی مستحکم می کند، ESG است.

 

ESG با شروع از یک گزارش لوکس، کم کم جای خود را در سازمان ها باز کرد و دارای جایگاه در قوانین حاکمیت شرکتی شد. تا جایی که امروزه طبق مطالعات مختلف، 12 درصد قیمت سهام هر شرکتی مستقیما به گزارش ESG ربط پیدا می کند. با این روندی که ESG به خود گرفته و در ربع قرن 21 توانسته چنین جایگاهی برای خود دست و پا کند نمی توان به شکل دهی آینده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات بدون نگاه جدی به ESG فکر کرد.

 

طبق نگارش ویکی پدیا، ESG رویکردی برای ارزیابی میزان فعالیت یک شرکت به نمایندگی از اهداف اجتماعی است که فراتر از نقش شرکت برای به حداکثر رساندن سود است. این ارزیابی در زمینه های محیطزیستی (Environment)، اجتماعی (Social) و حاکمیت شرکتی (Corporate Governance) است. تنها با پرداختن به جایگاه حاکمیت شرکتی می توان به اهمیت این ارزیابی و نقشی که روز به روز به میزان بیشتری به عهده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه گذاشته می شود، پی برد.

در حال حاضر با یک نگاه ساده به لینکداین می توان دید که عناوینی مانند مسوولیت اجتماعی، برند، محیطی و ... به نام جایگاه سازمانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ (عموما مدیریت) در شرکت ها اضافه شده است. نکته ای که در این اضافه شدن عناوین، تغییر آن و یا توجه به آن می توان دید، اهمیت روز افزون جایگاه
روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پاسخگویی به نیازهای کسب و کاری سازمان ها است که جدیدترین آن حوزه ESG است.

بنابراین به نظر می رسد آنچه جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان های قرن 21 تعیین می شود، از جایگاه یک مدیریت فاصله گرفته و جای نقش آفرینی آن در هیات عامل شرکت های ایرانی خالی به نظر می رسد. از این رو است که تلاش می شود با اضافه و کم کردن یا تغییر نام این مدیریت به نیاز ایجاد شده پاسخ گفت.

اما پاسخگویی به این نیاز تنها زمانی امکان پذیر است که جایگاه مشارکتی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در چارت سازمانی در زمین بازی راهبران عملیاتی سازمان باشد. لذا شاید یکی از دغدغه های امروز فعالان این عرصه، باید مطالبه گری از سازمان های رگولاتور باشد تا همان گونه که وظایف ESG و ارایه آن کم بیش بر شانه های روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها گذاشته شده است، در زمینه حاکمیت شرکتی نیز فضایی برای مشارکت روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها ایجاد شود.



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق


  مدیر روابط‌عمومی انجمن کمیته تک‌رزم آذربایجان شرقی منصوب شد


  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد