درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 10:06   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی
  مدیر روابط‌عمومی انجمن کمیته تک‌رزم آذربایجان شرقی منصوب شد
  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی
  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی
  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52319صفحه نخست » سه شنبه، 2 خرداد 1402 - 13:02
هوش مصنوعی ترافیک بات‌ها در اینترنت را افزایش می‌دهد
‎آمار شرکت امنیت سایبری ایمپروا (Imperva) نشان داد که فعالیت‌های خودکار و مخرب در وب در ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشته و [در قیاس با آن]، ترافیک انسانی به پایین‌ترین سطح خود در هشت سال گذشته رسیده است.
  

بر اساس تحقیقی جدید، تقریبا نیمی از کل ترافیک اینترنت در سال گذشته ناشی از بات‌‌ها بوده است.

‎آمار شرکت امنیت سایبری ایمپروا (Imperva) نشان داد که فعالیت‌های خودکار و مخرب در وب در ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشته و [در قیاس با آن]، ترافیک انسانی به پایین‌ترین سطح خود در هشت سال گذشته رسیده است.

‎این شرکت خاطرنشان کرد که از ۲۰۱۳ که ردیابی این روند را آغاز کرده است، این به‌اصطلاح «بات‌‌های بد» اینک در بالاترین سطح [حضورشان در اینترنت] قرار دارند.

‎به گفته محققان، به دلیل ورود ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند «چت‌جی‌پی‌تی» شرکت اوپن‌ای‌آی و «بارد» شرکت گوگل، تخمین زده می‌شود که فعالیت بات‌‌ها در سال جاری حتی بیش از این افزایش یابد.

‎کارل تریبس، از معاونان ارشد ایمپروا، می‌گوید: «بات‌‌ها از ۲۰۱۳ به سرعت تکامل یافته‌اند، اما با ظهور هوش مصنوعی مولد، این فناوری در ۱۰ سال آینده با سرعتی حتی بیشتر و نگران‌کننده‌تر تکامل خواهد یافت.»

«مجرمان رایانه‌ای تمرکز خود را بر حمله به نقاط اتصال رابط‌های برنامه‌نویسی-ای‌پی‌آی (API) و مدل کسب‌و‌کار برنامه‌ها افزایش خواهند داد. در نتیجه، اختلال در کسب‌و‌کار و ضربه‌های مالی بر اثر فعالیت بات‌‌های بد در سال‌های آینده حتی چشمگیرتر هم خواهد شد.»

فعالیت بات‌‌های بد می‌تواند شامل هر چیزی باشد؛ از هرزنامه‌هایی که صندوق‌ ورودی ایمیل را مسدود می‌کنند، تا سامانه‌های پیشرفته‌ای که برای هک کردن ایمیل‌ها یا حساب‌های آنلاین افراد، حملاتی خصمانه انجام می‌دهند.

‎برخی از بات‌‌ها برای اینکه نرم‌افزارهای امنیتی آن‌ها را شناسایی نکنند، حتی رفتار انسانی را تقلید می‌کنند.

‎روند نگران‌کننده دیگری که در این گزارش ذکر شده، افزایش استفاده از بات‌‌ها در جنگ‌افزارها است؛ همزمان با افزایش ۱۴۵ درصدی حمله‌های خودکار که برنامه‌های وب اوکراینی را در اوایل ۲۰۲۲ هدف قرار داده‌اند.


‎این بات‌‌ها احتمالا برای ایجاد اختلال در زیرساخت‌های حیاتی این کشور، از انرژی و مخابرات گرفته تا حمل‌و‌نقل و بخش‌های مالی طراحی شده‌اند.

‎تریبس گفت: «هر سازمانی، صرف‌نظر از اندازه یا نوع صنعت، باید نگران افزایش حجم بات‌‌های بد در سراسر اینترنت باشد.


سال به سال، ترافیک بات‌‌ها در حال افزایش است و اختلالات ناشی از خودکارشدن مخرب، به ایجاد خطرات ملموس تجاری منجر می‌شود- از مشکلات مربوط به شهرت نشان تجاری گرفته تا کاهش فروش اینترنتی و خطرات امنیتی برای برنامه‌های وب، برنامه‌های تلفن همراه و ای‌پی‌آی‌ها.»

منبع: Independent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد دولت در حوزه روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و آینده بشریت: دیدگاهی از علوم انسانی


  بیش از نیمی از نسل زدی‌ها اطلاعات بهداشت و سلامتی خود را از تیک‌تاک‌ می‌گیرند


  شارلاتانیزم رسانه‌ای؛ تهدیدی برای حقیقت گویی و اعتماد عمومی


  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد