درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 09:01   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی
  مدیر روابط‌عمومی انجمن کمیته تک‌رزم آذربایجان شرقی منصوب شد
  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی
  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی
  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد
  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52269صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 - 11:24
عصر «روابط‌عمومی مصنوعی»
🔶 مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی 🔶 - انفجار مدل‌های تخصصی هوش مصنوعی مولد به این معنی است که متخصصان روابط‌عمومی باید برای ظهور "روابط‌عمومی مصنوعی" آماده باشند. توصیفی که در حال حاضر می‌توان از «روابط‌عمومی مصنوعی» ارایه داد این است که روابط‌عمومی‌ مصنوعی در آینده نه چندان دور به یک امر عادی تبدیل خواهد ‌شد و بیشتر یا کل فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ توسط ابزارهای تخصصی هوش مصنوعی مولد انجام خواهد شد...
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || صنعت روابط‌عمومی در طول سالیان متمادی به‌ویژه بیست سال اخیر با ظهور فناوری‌ها، رویکردها و گرایش‌های جدید به‌طور قابل توجهی تغییر و تکامل یافته است. فناوری‌های نوظهور به‌ویژه ابزارهای مولد هوش مصنوعی همچنان نقش مهمی در صنعت روابط‌عمومی بازی می‌کنند و بحث‌های زیادی در مورد کاربردها، فرصت‌ها و استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی راه انداخته‌اند.
 
 به اعتقاد من چیزی که بیش از همه باید در این فرایند و موج بزرگ منتظر دیدن آن باشیم انفجاری عظیم در استفاده‌ی روابط‌عمومی‌ها از «مدل‌های تخصصی هوش مصنوعی مولد» است. ما باید انتظار داشته باشیم که این مدل‌های خاص در همه جا، شبیه نرم‌افزارهایی که هم‌اکنون از آن استفاده می‌کنیم رایگان در دسترس‌ همه باشند و به عنوان دستیار متخصصان روابط‌عمومی - و شاید سازنده - به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های ارتباطی کمک کنند‌.
 
 در آینده بسیار نزدیک مدل‌هایی از هوش مصنوعی مولد را تجربه خواهیم کرد که عملکرد بسیار بالایی دارند و به‌طور خاص و تخصصی برای کارهایی مانند تولید محتوا، افزایش بهره‌وری، ساده‌سازی فرایندهای کاری، صرفه‌جویی در زمان، بهبود پست‌ها، ایمیل‌ها، اینفوگرافیک‌ها و گزارش‌ها، و ... تنظیم شده‌اند.
 
 از هوش مصنوعی مولد می‌توان برای تولید انواع مختلفی از محتوا از جمله متن، تصویر، صدا و داده‌های مصنوعی استفاده کرد. هوش مصنوعی مولد همچنین از بهینه‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی پشتیبانی می‌کند. هوش مصنوعی مولد، بهینه‌سازی کمپین‌های ارتباطی را آسان‌تر ‌کرده و به آن‌ها توانایی به حداکثر رساندن اثربخشی را می‌دهد. به‌علاوه، هوش مصنوعی مولد به متخصصان روابط‌عمومی کمک می‌کند تا در طرح‌ریزی و اجرای انواع برنامه‌های کمپین ارتباطی سریع‌تر از گذشته عمل کنند.
 
 هوش مصنوعی مولد همچنین هدف‌گذاری و شخصی‌سازی پیام را نیز تقویت می‌کند. شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی نه تنها تجربه کاربر را افزایش می‌دهد بلکه انتخاب‌هایی در اختیار آن‌ قرار می‌دهد که به بهترین وجه ممکن با نیاز، بودجه و شرایط منحصر به‌فرد کاربر مطابقت دارد.
 
 هوش مصنوعی نقشی محوری در تعریف مجدد جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده‌ها ‌دارد. همان‌طور که «سارا اوکانل» متخصص روابط‌عمومی گفته، «تحلیل» در قلب «فناوری روابط‌عمومی» قرار دارد. ابزارهای هوش مصنوعی نه تنها می‌توانند داده‌ها را ردیابی و ترکیب کنند، بلکه مقادیر زیادی از آن را بسیار سریع‌تر از یک انسان هضم و تحلیل می‌کنند. هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های جمع‌آوری‌شده را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل و به اشتراک بگذارد و به متخصصان روابط‌عمومی امکان می‌دهد کارآمدتر کار و عمل کنند.
 
 به‌علاوه، ابزارهای مختلف هوش مصنوعی مولد مانند چت‌جی‌پی‌تی به عنوان یک ابزار قدرتمند می‌توانند به متخصصان روابط‌عمومی در نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی، سخنرانی‌ها، کمپین‌های ایمیلی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی،نظارت و تحلیل رسانه‌ها، شناسایی تأثیرگذاران کلیدی و ردیابی انتشار اطلاعات یا پیام‌های خاص در پلتفرم‌های مختلف، مدیریت بحران و پاسخ‌ سریع به سؤالات یا نگرانی‌های رایجی که به‌طور معمول در طول یک بحران ایجاد می‌شود، پردازش و درک مقادیر زیادی از داده‌های متنی و تجزیه و تحلیل احساسات مشتری و ارایه درک بهتری از مخاطبان هدف و ساده‌سازی ارتباطات در بخش‌های مختلف کمک کنند و کیفیت تلاش‌های روابط‌عمومی را به‌طرز عجیب و شگفت‌آوری بهبود بخشند.
 
 خلاصه اینکه انفجار مدل‌های تخصصی هوش مصنوعی مولد به این معنی است که متخصصان روابط‌عمومی باید برای ظهور "روابط‌عمومی مصنوعی" آماده باشند. توصیفی که در حال حاضر می‌توان از «روابط‌عمومی مصنوعی» ارایه داد این است که روابط‌عمومی‌ مصنوعی در آینده نه چندان دور به یک امر عادی تبدیل خواهد ‌شد و بیشتر یا کل فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ توسط ابزارهای تخصصی هوش مصنوعی مولد انجام می‌شود و نقش هوش مصنوعی به عنوان «دستیار» به «سازنده» و گرداننده‌ی اصلی فعالیت‌های ارتباطی تغییر خواهد کرد. با این حال بعید است اهمیت هنر و علم از بین برود و ابزارهای تخصصی هوش مصنوعی مولد بتوانند جایگزین «ارتباطات انسانی»، «تفکر» و «خلاقیت» شوند. آینده همه چیز را روشن خواهد کرد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد دولت در حوزه روابط‌عمومی


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  هوش مصنوعی و آینده بشریت: دیدگاهی از علوم انسانی


  بیش از نیمی از نسل زدی‌ها اطلاعات بهداشت و سلامتی خود را از تیک‌تاک‌ می‌گیرند


  چگونه ارزهای دیجیتال روایت برند شما را ارتقا می‌دهند: راهنمای متخصصان روابط‌عمومی


  شارلاتانیزم رسانه‌ای؛ تهدیدی برای حقیقت گویی و اعتماد عمومی


  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  چگونه یک گفتگوگر ماهر شویم؟


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد