درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 02:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52157صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 17 اردیبهشت 1402 - 14:55
به استقبال هفته روابط عمومی
راستی کن که راستان رستند
رامین امینی‌زارع، دانش‌آموخته دانشگاه تهران و کنشگر ارتباطات - اعتبار یک سازمان یا رسانه و ماندگاری او و مخاطبانش به طرز موثری تحت تاثیر راهبرد راستگویی و صداقت با جامعه ذی‌نفعان است. اما گاه، برخی مصلحت اندیشی‌هایی که هیچ یک به اهمیت و شکوه راستگویی نیستند؛ رسانه و روابط عمومی را به ورطه ناپسند دروغ‌گویی می‌کشند، چه؛ دروغ سلاح موثری است که فقط یک بار می‌توان از آن استفاده کرد!
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شعار امسال هفته روابط‌عمومی، شعاری متفاوت در عصر و زمانی متفاوت و اوضاع و احوالی دیگرگون است. سخن از راستی و درستی گفتن در روزگاری که ضرورت آن بیش از هر زمانی احساس می شود، ستودنی است. قلم و زبان که به راستی بچرخند چرخش جهان را هموار می‌کنند و جهانی راهوار برای ساکنان خود فراهم می‌آورند آن گونه که بزرگ مرد ایرانی چند هزار سال پیش گفته است که راه در جهان یکی است و آن هم راستی است. در اهمیت راست‌گویی بسیار گفته و نوشته‌اند اما راست‌گویی از دیرباز دراین سرزمین تابشگاه آفتاب، مورد تاکید و حتی سنجه و معیار نیک و بد مردمان بوده است، فروزش خورشید درخشان که شفافیت را پدید می‌آورد، منشا راستی در کردار و گفتار است و به قول نظامی:


چو صبح صادق آمد راست گفتار جهان در زرگرفتی محتشم‌ وار
چو سرو از راستی بر زد علم را ندید اندر جهان تاراج غم را


در دوعرصه پهلو به پهلوی خبر و روابط عمومی نیز چنین است که اعتبار یک سازمان یا رسانه و ماندگاری او و مخاطبانش به طرز موثری تحت تاثیر راهبرد راستگویی و صداقت با جامعه ذی‌نفعان است. اما گاه، برخی مصلحت اندیشی‌هایی که هیچ یک به اهمیت و شکوه راستگویی نیستند؛ رسانه و روابط عمومی را به ورطه ناپسند دروغ‌گویی می‌کشند، چه؛ دروغ سلاح موثری است که فقط یک بار می‌توان از آن استفاده کرد!


بر این اساس و به طور کلی، اگر چه گاه، دروغ به ظاهر رهاننده از مخمصه کنونی است اما در جمع کل و برآیند منافع ملی، همچون موریانه پایه‌ها و اساس را می‌جود و سرمایه اجتماعی را به فنا می‌دهد و حتی می‌تواند امنیت ملی کشورها را تحت تاثیر قرار دهد.


باری، انتخاب شعر ملک الشعرای بهار که شهره به ایران دوستی و همچون نگارنده شیفته سعدی است، انتخاب فرخنده‌ای بوده است که باید پاس داشت و چه نیک که نام مفاخر کشور به مناسبت‌های گوناگون برده شود. سال بعد هم می‌توان از شعر شهریار سخن ایران، کارمند راست کردار بانک کشاورزی که عشق به میهن داشت، بهره برد.


در پایان، ضمن تبریک یازدهمین هفته روابط عمومی (۲۷اردیبهشت تا ۳خرداد ۱۴۰۲) به همه کنشگران عرصه روابط عمومی در ایران و جهان، از صمیم قلب آرزو می‌کنم، روزگاری گفتگوی صادقانه و منطقی، جایگزین خشونت در جهان گردد، زیرا صداقت بهترین سیاست است.

یازدهمین هفته روابط عمومی با شعار اصلی «جز از راستی هیچ دم برنیار» از تاریخ بیست و هفتم اردیبشهت‌ماه لغایت دوم خردادماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.


علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۵۶۷۳۲ تماس حاصل فرمایند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد