درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 00:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51839صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 17 فروردین 1402 - 11:53
نقش روابط‌عمومی در مدیریت شهری و ایجاد تعامل با شهروندان
دکتر مهرداد کریم زاده شهردار تایباد - روابط‌عمومی در شهرداری، ساختاری بی‌اهمیت نیست که بود و نبود آن، اثری در پیشرفت و یا عقب‌گرد در کیفیت خدمات نداشته باشد، بر این اساس باید برای بخش روابط‌عمومی در بدنه شهری، جایگاهی متمایز از سایر بخش‌ها تعریف کرد و به آن بها داد و اهداف کلانی را با نقش‌پذیری روابط‌عمومی در توسعه خدمت و ارتقای کیفیت خدمات شهری تعریف کرد و منابع مالی و انسانی مورد نیاز در این بخش را به خوبی فراهم نمود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || روابط‌عمومی در بدنه شهرداری، یکی از شاخص های مهم در پیشرفت مدیریت شهری است و مدیریت شهری علاوه بر زیرساخت های مدیریتی و برنامه ریزی کلان، نیازمند پل ارتباطی مستحکم با شهروندان است، لذا روابط‌عمومی نقش مؤثری در کنار مدیران شهری ایفاء می کند.


پویایی روابط‌عمومی شهرداری به معنای سازگاری با تغییرات محیطی و دست یابی به اطلاعات باعث می گردد شهرداری موفق تر و کارآمدتر قدم بردارد و هماهنگ با تحولات در جامعه، در توسعه مدیریت شهری نیز به سطح قابل توجهی از پیشرفت دست یابد، البته مسیر تحولات در آینده را نیز به خوبی پیش بینی کرده و به نیازهای شهروندان واقف باشد.


استفاده از شیوه های خلاق توسط روابط‌عمومی می تواند پل های ارتباطی منسجمی را میان مدیران شهری و شهروندان رقم بزند و میزان همدلی و همراهی مردم با برنامه ها و طرح ها در توسعه شهری را افزایش دهد و باورها و ارزش های مشترکی را در صیانت از محیط شهری و احساس مسؤولیت در قبال شهر به وجود آورد چراکه نتایج خوبی نیز در بهره گیری از شیوه های نوین و خلاقانه در جذب سرمایه های اجتماعی و فرهنگی مردمی در این حوزه به دست خواهد آمد.


برای مثال شهرداری تایباد در نوروز1402 با استفاده از حضور فعال روابط‌عمومی در المان های نوروزی و استفاده از المان های تعاملی که منجر به حضور شهروندان در برخی المان های نوروز1402 گردید بازخورد بسیار خوبی گرفته است در این خصوص روابط‌عمومی با رصد ارتباط های مردمی و شناخت بیشتر نسبت به توقعات شهروندان از شهرداری منجر به اعتماد سازی و نگرش مثبت شهروندان به شهرداری تایباد گردید.


مدیریت شهری در واقع دارای مسؤولیت و رسالت سنگینی است و روابط‌عمومی فرآیندی پیچیده تر با مسؤولیتی خطیرتر به شمار می رود و انتظارات بیشتری نیز از فعالیت ها و برنامه های آن وجود دارد.


ارائه خدمت در حوزه شهری، کاری دشوار و سخت است و کوچک‌ترین ضعف و سهل‌انگاری می‌تواند سطح نارضایتی را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد، پس روابط‌عمومی در شهرداری، ساختاری بی‌اهمیت نیست که بود و نبود آن، اثری در پیشرفت و یا عقب‌گرد در کیفیت خدمات نداشته باشد، بر این اساس باید برای بخش روابط‌عمومی در بدنه شهری، جایگاهی متمایز از سایر بخش‌ها تعریف کرد و به آن بها داد و اهداف کلانی را با نقش‌پذیری روابط‌عمومی در توسعه خدمت و ارتقای کیفیت خدمات شهری تعریف کرد و منابع مالی و انسانی مورد نیاز در این بخش را به خوبی فراهم نمود.


روابط‌عمومی فعال، از طریق رسانه هایی که در اختیار دارد می تواند مدیریتی بهینه در اطلاع رسانی دقیق در سطح شهر به وجود آورد و اتاقی شیشه ای و شفاف از عملکرد شهرداری ترسیم کند و عدم صداقت با شهروندان، تأثیری منفی در جلب اعتماد دارد و لطمه شدیدی در همراهی شهروندان با مدیریت شهری وارد می کند.


از وظایف مهم روابط‌عمومی ارتقای سطح آگاهی شهروندان و توجه به امر آموزش است که از طریق برنامه های فرهنگی و آموزشی می تواند جهت و مسیری هدفمند به توسعه بنیادین شهر ببخشد، از این رو روابط‌عمومی باید با روش های پژوهشی و علمی در حوزه برنامه ریزی قدم بردارد.


روابط‌عمومی باید رابطه و تعامل میان مدیران شهری و شهروندان را استحکام بخشد و هنرمندانه پیوندی عمیق بین این دو به وجود بیاورد و به عنوان بازوی توانمند به ایفای نقش در تصمیم سازی ها بپردازد و باید به طور جدی در مسیر حرفه ای شدن و رسیدن به استانداردهای لازم گام برداشته و جایگاه واقعی خود را به خوبی شناخته و پیوند خوبی نیز با اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و رویدادها ایجاد کند.


روابط‌عمومی می تواندبا اجرای برنامه های متنوع در ایام مختلف طول سال، از ظرفیت های مردمی در اجرای برنامه های فرهنگی بهره بگیرد. همچنین این حوزه مهم قادر است در قالب برنامه های مختلف فرهنگی به مسائلی چون حقوق شهروندی، اهمیت حفظ فضای سبز، مطالعه کتاب و ده ها موضوع دیگر تلاش کند.


قطعاً ارتباط مستقیم با شهروندان منجر به پایش مشکلات عمومی شهر می شود و مشارکت عمومی را افزایش می دهد، از طرفی سطح وسیعی از اطلاع رسانی از طریق روابط‌عمومی، از بار ترافیکی و مراجعات غیر ضروری کاسته و سطح رضایتمندی را ارتقاء می بخشد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حمید خادمی
| 1402/1/17 - 18:56 |     0     0     |
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزان نهاد مردمی شهرداری
واژه مشترک شهرداری و شهروند در شهر گویا این حقیقت است که این دو نهاد باید نسبت به آن حساس باشند شهرداری نگاهی مردمی به شهروندان و در مقابل شهروندان وظیفه خود بدانند که در مقابل عملکرد منفی و مثبت شهرداری عکس العمل نشان دهند این یک وظیفه شهروندی که می‌تواند شهرداری را در مقابل عملکردش راهنمایی نماید نقش روابط عمومی فراهم نمودن بستر مناسب برای ایجاد ارتباط بیشتر و اتصال این دو نهاد برای بازدهی دو جانبه هست . شهروندان بی تفاوت به شهر و شهرداری لیاقت داشتن این واژه را ندارند



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد