درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 23:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51796صفحه نخست » ادامه مطلب دوچهارشنبه، 9 فروردین 1402 - 17:21
هوش‌ مصنوعی می‌تواند ۳۰۰ میلیون شغل را نابود کند
طبق گزارش جدید بانک گولدمن ساکس، هوش مصنوعی مولد می‌تواند ۳۰۰ میلیون شغل را از بین ببرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || طبق گزارش جدید بانک گولدمن ساکس، هوش مصنوعی مولد می‌تواند ۳۰۰ میلیون شغل را از بین ببرد.

به گفته این بانک، خودکار کردن کارها مبتنی بر هوش مصنوعی حدود دوسوم مشاغل فعلی را به نوعی دستخوش تغییر می‌کند و در نهایت می‌تواند جانشین یک‌چهارم کارهای کنونی شود.

اما طبق همین گزارش، خودکارسازی به سمت ایجاد شغل‌های جدید هم متمایل است و مشاغل جدیدی که فناوری‌های ابتکاری به میدان آورده‌اند، بیشترین رشد اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

این بانک در یک گزارش جدید، اعلام کرد که در مجموع، کاهش هزینه نیروی کار، مشاغل جدید و بهره‌وری بالاتر کارمندانی که شغلشان را حفظ کرده‌اند، می‌تواند به «رونق بهره‌وری منجر شود و رشد اقتصادی را به طور چشمگیری افزایش دهد».

به گفته این بانک، این روند در نهایت می‌تواند جی‌دی‌پی سالانه جهان را هفت درصد افزایش دهد. البته این بانک گوشزد کرد هرگونه رشدی به این بستگی دارد که هوش‌ مصنوعی واقعا چه میزان قابلیت دارد و چقدر خوب به کار گرفته می‌شود.

این‌ها پیش‌بینی‌های چهار تحلیلگر گولدمن ساکس در گزارشی جدید به نام «آثار کلان بالقوه هوش مصنوعی بر رشد اقتصادی» است.

این [گزارش] اشاره می‌کند پیش‌بینی دقیق آنچه با رشد هوش‌ مصنوعی مولد رخ می‌دهد، دشوار است اما می‌تواند «آثار کلان اقتصادی بالقوه بزرگی» داشته باشد و اگر به قابلیت‌های وعده داده‌شده برسد، «گسست قابل‌توجهی» پدید آورد.

براوردهای این بانک بر مبنای دیدگاهی نسبتا محدود به کارکرد واقعی هوش‌ مصنوعی است و پیش‌بینی آن مبنی بر اینکه میزان کارهای خودکارشده به ۳۵ درصد می‌رسد، فقط بر مبنای هوش‌ مصنوعی مولد است نه سایر فناوری‌های مرتبط مثل روباتیک که می‌تواند این رقم را افزایش هم بدهد.
هوش‌ مصنوعی مولد به سیستم‌هایی مثل چت‌جی‌پی‌تی و دال-ئی گفته می‌شود که می‌توانند همانند انسان متن و تصویر خلق کنند.

طبق پیش‌بینی آن‌ها، کار افراد در اکثر صنایع احتمالا «با هوش‌ مصنوعی تکمیل شود نه آنکه جایش را به آن بدهد». زیرا بیشتر مشاغل فقط تا حدی خودکار می‌شوند و بنابراین سیستم‌های هوش‌ مصنوعی نمی‌توانند کل وظایف آن‌ها را انجام دهند.
تاثیر بر بخش‌های مختلف به طور قابل‌توجهی متفاوت خواهد بود.

طبق پیش‌بینی آن‌ها، ۴۶ درصد مشاغل اداری تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت، در حالی که این سهم در بخش ساخت‌وساز فقط شش درصد است. البته مبنای این پیش‌بینی این فرض است که هوش‌ مصنوعی نمی‌تواند به کارها در فضای باز کمکی کند و آن‌ها در صورت تداوم پیشرفت‌های روباتیک، تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

 

منبع: Independent

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد