درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 08:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51785صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 7 فروردین 1402 - 10:46
۸۰ درصد مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. این مشاغل کدامند؟
شرکت «اوپن اِی‌آی» شرکت سازنده ربات محبوب «چَت جی.‌پی.‌تی.»، اعداد و ارقام مربوط به مشاغلی که در معرض هوش مصنوعی (AI) قرار خواهند گرفت را منتشر کرد و باید گفت که این آمار بسیار شوک‌آور است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || بنا بر یک یافته جدید، ابزارهای هوش مصنوعی مانند «چت‌جی‌بی‌تی / ChatGPT» نیروی کار در آمریکا را متحول خواهد کرد و اگر شما یک کارمند تحصیل کرده و یقه سفید هستید و درآمد سالانه خوبی دارید، احتمالا در میان افرادی خواهید بود که تحت تأثیر این فناوری جدید قرار می گیرند.


شرکت «اوپن اِی‌آی» شرکت سازنده ربات محبوب «چَت جی.‌پی.‌تی.»، اعداد و ارقام مربوط به مشاغلی که در معرض هوش مصنوعی (AI) قرار خواهند گرفت را منتشر کرد و باید گفت که این آمار بسیار شوک‌آور است.


محققان با استفاده از آخرین ورژن از «مدل زبانی یادگیرنده / LLM» یعنی همان جی‌پی‌تی-۴ که تازه منتشر شده است، و همچنین با بهره‌گیری از تجارب دانشمندان انسانی، پیامدهای بالقوه «مدل‌های زبان» را بر بازار کار ایالات متحده بررسی کردند.


در حالی که محققان این پژوهش گفته‌اند که این یافته‌ها ممکن است لزوما دقیق هم نباشد، اما می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد از نیروی کار در ایالات متحده دست‌کم ۱۰ درصد از وظایف کاری خود را تحت تأثیر GPT یا «ترانسفورماتورهای مولدِ از پیش آموزش دیده» خواهند یافت.


در این بین، حدود ۱۹ درصد از مشاغل، دست‌کم پنجاه درصد در معرض این پدیده قرار خواهند گرفت.

این مقاله که توسط OpenAI ،OpenResearch و محققان دانشگاه پنسیلوانیا نوشته شده است، مشاغلی را که «بدون احتساب میزان استخدام یا تعدیل نیروها،» تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت را بررسی کرده است.


اگر زمان لازم برای انجام یک کار خاص حداقل ۵۰ درصد کاهش یابد، آنگاه است که می‌توان گفت این شغل تحت تاثیر یا در معرض هوش مصنوعی واقع شده است.


این محققان در تعریف منظورشان از عبارت «در معرض بودن» اینگونه معیار خود را قرار داده‌اند که اگر زمان لازم برای انجام یک کار خاص حداقل ۵۰ درصد کاهش یابد، آنگاه است که می‌توان گفت این شغل تحت تاثیر یا در معرض هوش مصنوعی واقع شده است.


کدام مشاغل بیشتر «در معرض» هستند؟


برای این مطالعه، متخصصان انسانی و هوش مصنوعی به طور جداگانه، در معرض قرار گرفتن مشاغل مختلف را بررسی کردند. نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که «کاملا در معرض بودن» به این معنا نیست که در این مشاغل وظایف را بتوان به طور کامل به این فناوری‌ها سپرد - اما به این معنی است که GPT‌ها می‌توانند «مقدار قابل توجهی از زمان انجام وظایف» را برای این افراد تسریع کند و موجب صرفه‌جویی در وقت آن‌ها گردد.


این مطالعه نشان داد افرادی که مشاغلی با «دستمزدهای بالاتر» نسبت به کارگرانی که دستمزد کمتری دارند در معرض بیشتری هستند.


«کاملا در معرض بودن» به این معنا نیست که در این مشاغل وظایف را بتوان به طور کامل به این فناوری‌ها سپرد - اما به این معنی است که GPT‌ها می‌توانند «مقدار قابل توجهی از زمان انجام وظایف» را برای این افراد تسریع کند و موجب صرفه‌جویی در وقت آن‌ها گردد.


آن بخش از نویسندگان این مقاله که انسان‌ هستند، فقط ۱۵ شغل را «کاملا در معرض» دانستند، اما نویسنده مدل زبانی هوش مصنوعی، ۸۶ شغل را کاملا در معرض عنوان کرد.

مشاغلی که از نطر نویسندگان انسانی مقاله، ۱۰۰ درصد «در معرض» قرار دارند عبارتند از:

ریاضیدانان،
حسابرسان مالیاتی،
تحلیلگران کمی مالی،
طراحان وب و طراحان نمایه‌های دیجیتال.

سایر مشاغلی که توسط انسان‌ها با درصد بالایی «در معرض» شناخته شده‌اند:

کارشناسان فرم‌های نظرسنجی (۸۴.۴)،
نویسندگان و مولفان (۸۲.۵)،
مترجمان کتبی و مترجمان همزمان شفاهی (۸۲.۴)،
متخصصان روابط عمومی (۸۰.۶)،
پژوهشگران حوزه حیوانات (۷۷.۸)

در همین حال، مدل‌های زبانی این موارد را به‌عنوان ۱۰۰ درصد در معرض فهرست کردند:

ریاضیدانان،
حسابداران و حسابرسان،
تحلیلگران خبری، خبرنگاران و روزنامه نگاران،
وکلای حقوقی و معاضدان اداری،
مدیران داده های بالینی،
تحلیلگران تغییرات اقلیمی.

بدین ترتیب، مشاغل زیر نیز توسط مدل‌های زبانی بیش از ۹۰ درصد در معرض خواهند بود:

کارمندان مکاتبات اداری،
مهندسین بلاک چین،
خبرنگاران حوزه‌های قضایی و صورتجلسه نویسان همزمان،
مصحح‌ها و ادیتورهای متنی،

البته نویسندگان این مقاله علمی به برخی از محدودیت‌های مطالعاتی خود نیز اشاره داشتند. اولین محدودیت شناسایی شده، این واقعیت بود که رویکرد آنها بر «ذهنی بودن» طبقه‌بندی‌های مشاغل متکی بود، که می‌تواند منجر به قضاوت‌های مغرضانه در مورد قابلیت و اثربخشی GPT در برخی وظایف کاری در مشاغل شده باشد./ یورونیوز

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد