درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 11:31   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
  هوش مصنوعی جدید مایکروسافت چهره‌ها را از روی عکس‌ها متحرک می‌کند
  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی
  نسل چهارم روابط‌عمومی‌
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51783صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 7 فروردین 1402 - 10:44
روابط‌عمومی و تجربه خبرنویسی
غلامرضا شمس ناتری - برخی مدیران نگاه‌شان به روابط‌عمومی دلسرد کننده و عاری از احساس است. روابط‌عمومی برای آنان زمانی خوب خواهد بود که طبق منویات آنان عمل کنند و مطابق خواست و دستور آنان باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || روزی مدیر دستگاه مرا نزد خود فرا خواند و بابت خبری که از زبان او نوشتم مرا به باد انتقاد گرفت!

انتقاد مدیر از نحوه خبر نویسی بود که چرا از اسم کوچک او در خبر نوشتم و چرا از وی با عنوان «ایشان»بکار نبردم!!


بهانه دیگر وی از استفاده از کلماتی چون «بیان داشت، اظهار کرد، او افزود و ...» در متن خبر بود!


با استدلال درباره نوع خبر نویسی طبق استانداردهای موجود برای او توضیح دادم و دریغ از قانع شدن!


روی میز کار مدیر روزنامه یی استانی بود و خبری از استاندار وقت یک استان را به او نشان دادم که شاید لااقل با آن قانع شده و دست از بهانه جویی بردارد!


خبر مربوطه در روزنامه درست همان چیزی بود که به ایشان شفاهی عرض کردم.


با نگاه به خبر کمی از آن حرارت و بهانه کاسته شد.


شاید اگر همین خبری را که نوشتم یک خبرنگار تهیه می کرد برای او سوال نبود اما برای ما که سعی می کردیم همچون خبرگزاری ها و با هرم وارونه خبر تهیه کنیم بهانه یی برای سرکوفت می شد!


متاسفانه مدیرانی از این دست کمتر از جریده استفاده می کنند و یا توجهی به خبر ندارند و نمی دانند شیوه خبر نویسی معمول در رسانه ها همان گونه است و روابط‌عمومی نیز می بایست از این شیوه های معمول تعریف شده استفاده کند و گرنه خبر تهیه شده برای خبرگزاری ها قابل استفاده نبوده و اگر هم بود باید ویرایش می شد.


برخی مدیران نگاه‌شان به روابط‌عمومی دلسرد کننده و عاری از احساس است.


روابط‌عمومی برای آنان زمانی خوب خواهد بود که طبق منویات آنان عمل کنند و مطابق خواست و دستور آنان باشد.


اینان رشد و شکوفایی روابط‌عمومی را بر نمی تابند و تصور می کنند یک روابط‌عمومی می بایست نردبان ترقی آنان باشد و لاغیر.


متاسفانه چنین مدیرانی هرگز نگاه خردمندانه یی به روابط‌عمومی نداشته و ندارند و جایگاه روابط‌عمومی را به واحدی در حد برگزاری مراسم و نصب پارچه و بنر می دانند.


امید است در سازمان ها و ادارات برای شناخت بیشتر روابط‌عمومی کلاس های آموزشی کوتاه مدت برگزار گردد تا مدیران با وظایف این بخش مهم و حیاتی آشنایی یابند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد