درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:46   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51752صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 28 اسفند 1401 - 16:09
نقش رهبران سازمان در سلامت ذهنی کارکنان
تحقیق بر روی ۳۴۰۰ نفر از ۱۰کشور مختلف انجام شد و نشان داد که بسیاری از کارکنان تحت‌تاثیر استرس قرار دارند. ۴۳درصد از آنها احساس می‌کردند به کلی خسته و وامانده شده‌اند. ۷۸درصد عقیده داشتند که استرس روی عملکرد شغلی آنها اثر منفی گذاشته است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || در‌باره سلامت ذهنی (Mental Health) بیانگر آن است که مدیر یک فرد بیش از پزشک یا درمانگر او روی سلامت ذهنی شخص اثر‌گذار است. این اثر چیزی معادل اثرگذاری شریک زندگی اوست. این نتیجه‌گیری در مورد ۷۰درصد از شرکت‌کنندگان در تحقیق صادق بوده است. تحقیق بر روی ۳۴۰۰ نفر از ۱۰کشور مختلف انجام شد و نشان داد که بسیاری از کارکنان تحت‌تاثیر استرس قرار دارند. ۴۳درصد از آنها احساس می‌کردند به کلی خسته و وامانده شده‌اند. ۷۸درصد عقیده داشتند که استرس روی عملکرد شغلی آنها اثر منفی گذاشته است.

 

همچنین ۷۱درصد گفتند که استرس محیط کار روی زندگی خانوادگی‌شان اثر نامطلوب داشته و ۶۲درصد نیز کاهش کیفیت ارتباطاتشان را ناشی از استرس محیط کار می‌دانستند. ۶۳درصد از کارکنانی که از سلامت ذهنی خوبی در محیط کار برخوردار بودند اظهار کردند که نسبت به کار خود تعهد بیشتری دارند و ۸۰درصد نیز احساس پرانرژی بودن داشتند. رویکردهای زیر می‌تواند برای بهبود سلامت ذهنی در سازمان مفید باشد.


خود را مدیریت کنید

رهبران سازمانی نقش مهمی در وضع سلامت ذهنی خود و دیگران ایفا می‌کنند. بسیاری از رهبران سازمان برای آنکه اعضای تیم خود را از استرس محافظت کنند سخت‌ترین کارها را خود به عهده می‌گیرند. در این فرآیند آنها ممکن است با صرف زمان کاری طولانی مرزهای زندگی شخصی خود را نیز خدشه‌دار کنند. طبق تحقیقات بالا ۳۵درصد از مدیران اظهار کردند که دچار استرس در محیط کار هستند و ۴۳درصد عقیده داشتند که این استرس توسط خودشان ایجاد شده است. شما به عنوان یک رهبر باید در برابر شتابی که شما را وادار به تقبل سخت‌ترین و بیشترین کارها توسط خودتان می‌کند مقاومت کنید. کارکنان شما را می‌بینند و شیوه‌تان را در مدیریت فشار کاری برای خود الگو قرار می‌دهند. بنابراین سرتان را بیش از اندازه شلوغ نکنید، دیگران را آموزش دهید، کارها را واگذار کنید، اختیار بدهید و مطمئن شوید که هماهنگی کار تیمی و همکاری همه گروه‌های کاری به گونه‌ای است که لازم نباشد شما هر کاری را انجام دهید.


نسبت به تاثیر خود شناخت پیدا کنید

بر اساس تحقیقات بالا، یک‌سوم کارکنان عقیده داشتند که مدیر آنها نمی‌تواند اثری را که بر رفاه دیگران دارد درک کند. کارکنان تحت‌تاثیر هرکسی در اطراف‌شان قرار می‌گیرند اما نفوذ رهبران سازمان در کارکنان بیش از حد معمول است. آنها رهبران سازمان را زیر میکروسکوپ می‌گذارند و به‌ویژه به آنچه او می‌گوید و انجام می‌دهد به دقت توجه می‌کنند. مراقب لیزر رهبری سازمانی باشید. برهمدلی تاکید کنید زیرا بر نوآوری، جلب مشارکت و نگهداشت کارکنان و نیز بر شادی و بهره‌وری آنها اثر مثبت می‌گذارد.


به کارکنان دلیلی برای «اهمیت دادن» بدهید

هنگامی که کارکنان به یک مقصد و تصویر بزرگ‌تری وصل شوند، نسبت به کارشان احساس بهتری پیدا می‌کنند. چشم‌انداز و ماموریت سازمان را به کارکنان یادآور شوید و در‌باره اینکه کارشان تا چه مایه برای کل سازمان و مقصد آن اهمیت دارد به وضوح صحبت کنید. طبق تحقیقات اخیرموسسه گالوپ، به‌ویژه کارکنانی که به صورت هیبریدی (ترکیبی از حضوری و دورکاری) کار می‌کنند ممکن است با احساسات مربوط به مقصد سازمان، فرهنگ آن و نیز معنادار بودن شغل‌شان دچار کشمکش درونی باشند. شما می‌توانید با دمیدن روحیه هدفمندی در آنها و ایجاد حس واضح راجع به اینکه موفقیت در کار آنها به چه معناست و اینکه چگونه کارشان به کار سایر همکاران و مشتریان ارتباط دارد به آنها کمک کنید.


با کارکنان ارتباط برقرار کنید

برای ایجاد اثر مثبت بر رفاه کارکنان لازم است که دست‌یافتنی و پاسخگو باشید. در دسترس باشید و به وضوح به اطلاع کارکنان برسانید که چگونه و کی می‌توانند با شما ارتباط بگیرند. هر چه رهبران سازمان حضور بیشتر داشته و دست‌یافتنی‌تر باشند، اعتماد و فرهنگ مثبت سازمانی بهبود می‌یابد و کارکنان نسبت به اهمیت خود در سازمان احساس بهتری پیدا می‌کنند. همچنین اعضای تیم را به بقیه سازمان ارتباط دهید و کمک کنید که اعضای تیم بین خود روابط مبتنی بر رایزنی خردمندانه (Mentoring) برقرار کنند. همچنین سازماندهی را به گونه‌ای انجام دهید که به هماهنگی بین بخش‌ها منجر شود و حامی تلاش‌های داوطلبانه‌ای باشید که افراد تیم را در راستای خدمت به کل سازمان به یکدیگر پیوند می‌دهد.


چالش‌آفرین باشید

یکی از سوءتفاهم‌ها در باره استرس آن است که هر چه کمتر باشد بهتر است اما واقعیت آن است که کارکنان به نوع درستی از استرس و به یک مقدار طلایی از آن نیاز دارند. همان‌گونه که وجود چالش‌های بیش از حد نامطلوب است، در غیاب هرگونه چالشی نیز کارکنان انگیزه خود را از دست می‌دهند و منفعل می‌شوند. بنابراین مطمئن شوید که به کارکنان فرصت‌هایی برای یادگیری و توسعه می‌دهید. از آنها بپرسید که برای نقش فعلی و نقش آتی خود چه می‌خواهند. فرض را برآن نگذارید که هر فرد به دنبال ارتقا پیدا کردن در دپارتمان خود است. برای برخی ممکن است رشد شامل به دست آوردن نقش‌هایی در سایر دپارتمان‌ها یا مشارکت در یک پروژه بزرگ باشد.


به کارکنان قدرت انتخاب بدهید

هنگامی که کارکنان دارای حق انتخاب و آزادی عمل باشند، احتمالا احساس رفاه بیشتری می‌کنند. مطابق مطالعات موسسه‌Atlassian، انعطاف‌پذیری کاری برآیندهای مثبتی چون نوآوری و نگهداشت کارکنان را در پی دارد. بنابراین در حد امکان کارکنان را از طریق دادن حق انتخاب اینکه کار را کجا، کی و چگونه انجام دهند توانمند سازید. البته برخی کارها از انعطاف‌پذیری کمی برخوردارند. اما دادن آزادی عمل در هر کجا که مقدور باشد نقش قابل‌توجهی در رفاه کارکنان دارد.


به کارکنان احساس «دیده شدن» بدهید

دیده نشدن به سلامتی ذهنی ربط دارد اما می‌تواند دربروز افسردگی و اضطراب موثر باشد. تحقیقات جدید موسسه Joblist نشان می‌دهد که کارکنانی که احساس «دیده نشدن» دارند مستعد دچار شدن به سطوح بالایی از احساس تنهایی، احساس انفعال و سندروم خود‌ویرانی (Imposter Syndrome) هستند. به کارکنان و نظرات آنها ارزش بدهید، کمک کنید در محیط سازمان جا بیفتند، ارتباط با آنها را بهبود دهید و برای موفقیت‌هایشان بزرگداشت بگیرید. بهترین رهبران کسب و کار آنهایی هستند که مواظب سلامتی ذهنی خود و اعضای تیم‌شان هستند.

مترجم: کامران اکبری

منبع: Forbes تحقیقات جدید موسسه نیروی کارمستقر درUKG) Ultimate Kronos Group)
donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد