درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 18:55   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، قادر به ساخت جلوه‌ای موثر از دولت نزد افکار عمومی است
  روابط‌عمومی: پیامدهای رویکرد شتاب‌زده به سرمایه انسانی
  بحران اطلاع‌رسانی در بحران گرما
  قطع جهانی فناوری و سوء استفاده سایبری
  کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51748صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 28 اسفند 1401 - 14:04
لایحه قضایی مقابله با اخبار جعلی به دولت ارسال شد
در سند مقابله با اخبار جعلی مسوولیتی برای قوه‌قضائیه در نظر گرفته شده است که لایحه قضایی مقابله با اخبار جعلی را آماده کند و برای دولت و تصویب در مجلس ارسال کند. این لایحه اکنون به دولت ارسال شده است و با تایید نهایی این لایحه، پشتوانه قضایی خوبی برای مقابله با افرادی که امنیت روانی جامعه را تهدید می‌کنند، ایجاد می‌شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || معاون مرکز ملی فضای مجازی از ارائه لایحه قضایی مقابله با اخبار جعلی به دولت خبر داد. قاسم خالدی درباره اقدامات اجرایی مرکز ملی فضای مجازی برای سند مقابله با اخبار جعلی گفت: ما در انتهای سال ۹۹ سند مقابله با اخبار جعلی را به تصویب شورای عالی فضای مجازی رساندیم و در ابتدای سال ۱۴۰۰ کارگروه عملیاتی‌سازی این سند را تشکیل دادیم، اما با مشکلات جدی در اجرای این سند مواجهیم. وی گفت: بخش خصوصی و سکوهای ما به حوزه اجرای سند مقابله با اخبار جعلی ورود نکرده‌اند.

 

 یکی از دلایل این است که چالش‌هایی را برای تشخیص ماشینی اخبار جعلی براساس گویش‌های مختلف زبان فارسی دارند. این موضوع به بهره‌گیری از فناوری‌های روز نیاز دارد ازاین‌رو در سند ماموریتی به معاونت علمی ریاست‌جمهوری داده شده که به این حوزه ورود کند.

خالدی گفت: از سوی دیگر در این باره خیلی فرهنگ‌سازی نشده تا بخش خصوصی موظف شود به این موضوع ورود کند. سواد فضای مجازی نیز آن‌قدر در این زمینه گسترش پیدا نکرده که ما از سمن‌های مختلفی در این حوزه برخوردار شویم. وی افزود: مهم‌ترین بخش مشکل و چالش اصلی ما به دستگاه‌های دولتی برمی‌گردد. ما با این مشکل مواجه هستیم که وقتی خبر جعلی مرتبط با فعالیت این دستگاه‌ها تولید می‌شود، دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی به آن رغبتی نشان نمی‌دهند، عملا یا حاضر به پاسخگویی نیستند یا به‌شدت کند هستند و سرعت عمل پایینی دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته زمان طلایی که یک خبر جعلی باور‌پذیر می‌شود ۵ دقیقه است و ما نیم ساعت فرصت داریم که پاسخی بدهیم که تاثیرگذار باشد. این درحالی است که متوسط پاسخگویی دستگاه‌ها به اخبار جعلی بیش از ۳۰ ساعت است که این بازه زمانی عملا بی‌تاثیر است و خود این «تکذیبیه با تاخیر» تشدید‌کننده خبر جعلی است. وی گفت: بنابراین از رئیس‌جمهور درخواست کردیم تا در این زمینه دستگاه‌ها به ویژه روابط‌عمومی‌ها را موظف کنند به سرعت به اخبار جعلی پاسخ دهند.

خالدی افزود: همچنین بخش عمده‌ای از اجرای سند مقابله با اخبار جعلی به عهده وزارت ارشاد است که در آنجا ساختار لازم برای این منظور نداریم و تلاش می‌کنیم این ساختار شکل بگیرد. وی تاکید کرد: در سند مقابله با اخبار جعلی مسوولیتی برای قوه‌قضائیه در نظر گرفته شده است که لایحه قضایی مقابله با اخبار جعلی را آماده کند و برای دولت و تصویب در مجلس ارسال کند. این لایحه اکنون به دولت ارسال شده است و با تایید نهایی این لایحه، پشتوانه قضایی خوبی برای مقابله با افرادی که امنیت روانی جامعه را تهدید می‌کنند، ایجاد می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: در اتفاقات اخیر چه در بحث مسمومیت‌ها، ارز و... اگر فقط می‌توانستیم با اخبار جعلی این موضوعات مقابله کنیم فارغ از اتفاقات میدانی که رخ داده، با مشکلات کمتری مواجه بودیم. وی گفت: اهمیت اخبار جعلی و مقابله با آن به گستره کل فضای مجازی است. اگر کشور کل ظرفیتش را پای کار بیاورد کم است./ مهر
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق


  مدیر روابط‌عمومی انجمن کمیته تک‌رزم آذربایجان شرقی منصوب شد


  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد