درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 22:12   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51660صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 14 اسفند 1401 - 13:50
شیوه تهیه گزارش «رادیوی آبی» کنیا از اقتصاد آبی آن کشور
دو فارغ‌التحصیل جوان روزنامه‌نگاری، Gilbert Were بیست و هشت ساله و Johnson Muema بیست و پنج ساله با درک فقدان اطلاعات عمومی در مورد اقتصادی آبی، Gilitics Media را تاسیس کردند که یک رسانه دیجیتال تازه‌کار در شهر ساحلی Mombasa است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || کنیا از یک اکوسیستم دریایی غنی برخوردار است که برای رفاه اقتصادی بیش از ۴ میلیون تن که در مناطق ساحلی این کشور زندگی می‌کنند، کلیدی است. این مناطق پر از جنگل‌های ساحلی، جنگل‌های کرنا (نوعی گیاه یا درخت ساحلی)، علف‌های دریایی، صخره‌های مرجانی، تپه‌های شنی و ماسه‌‌ای، سواحل شنی و زیستگاه‌های دیگر است. وجود این اکوسیستم به اقتصادی آبی انجامیده است؛ آنچه بانک جهانی «استفاده پایدار منابع اقیانوسی برای رشد اقتصادی، بهبود معیشت و کاریابی و همزمان حفظ سلامت اکوسیستم اقیانوس» می‌خواند.

سازمان UN Habitat یا زیستگاه‌ها که بخشی از سازمان ملل متحد است، تخمین می‌زند که اکوسیستم‌های دریایی کنیا حداقل ۴ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تامین می‌کند که برابر با ۲،۵ میلیارد دلار در سال می‌شود. حکومت کنیا امیدوار است که سرمایه‌گذاری را در این بخش افزایش دهد.

در سال ۲۰۲۱، این کشور طرحی چهار ساله به نام GoBlue (آبی شو) را آغاز کرد که هدف آن، ایجاد بیش از ۳ هزار شغل برای جوانان و زنان در صنایع اقتصاد آبی، از جمله بازیافت، گردشگری و ماهیگیری بود. وقتی William Ruto، رئیس‌جمهوری کنیا، در اواخر سال ۲۰۲۲ قدرت را در این کشور به دست گرفت، وزارت اقتصاد آبی را ایجاد کرد تا روند توسعه را در این بخش هدایت کند.

با این حال، ساکنان مناطق ساحلی هنوز از مزایای این اقتصاد آبی کاملاً بهره‌مند نشده‌اند.

Emmanuel Nzai، رئیس اجرایی Jumuiya ya Kaunti za Pwani، یک بلوک اقتصادی متشکل از شش شهرستان ساحلی در کنیا، در این مورد می‌گوید: «اقتصاد آبی در کنیا در حال شکل‌گیری است اما جوامع ساحلی هنوز از آن کاملاً بهره نبرده اند. این تا حدی به علت محدودیت اطلاعات موجود است.»

دو فارغ‌التحصیل جوان
روزنامه‌نگاری، Gilbert Were بیست و هشت ساله و Johnson Muema بیست و پنج ساله با درک فقدان اطلاعات عمومی در مورد اقتصادی آبی، Gilitics Media را تاسیس کردند که یک رسانه دیجیتال تازه‌کار در شهر ساحلی Mombasa است.

Gilbert در مصاحبه با آی جی نت در مورد این رسانه می‌گوید: «در سال ۲۰۱۹ ما در یک چالش فناوری از سوی نهاد TechBridge Hub شرکت کردیم و برنده یک جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰ هزار شلینگ کنیایی شدیم که از آن برای ثبت این شرکت و ایجاد وبسایت استفاده کردیم.»

Gilitics Media رشد کرد و بعداً سبب تاسیس Blue Radio یا رادیوی آبی شد که برای ترویج آموزش اقتصاد آبی در میان جوانان ساکن مناطق ساحلی کنیا فعالیت می‌کند.

Were می‌گوید: «رادیوی دیجیتال ما برنامه‌های آموزشی را تهیه و پخش می‌کند که جنبه‌های مختلف اقتصاد آبی را، از جمله روش‌های ماهیگیری پایدار، تلاش‌های حفظ اقیانوس‌، ارزش افزوده و توسعه فناوری‌های مربوط به اقتصاد آبی در بر می‌گیرند.» او می‌افزاید که هدف اصلی آنها، تشویق جوانان به استفاده از فرصت‌های شغلی در اقتصاد آبی است.

وی در ادامه می‌گوید: «ما متخصصان و مقام‌های دریایی دولتی را به استودیو می‌آوریم تا به مردم، به ویژه جوانان، در مورد فرصت‌های فعلی و فرصت‌های دست‌نخورده اقتصاد آبی آموزش بدهند.»

این رادیو همچنین داستان‌های موفقی از سرمایه‌گذاران خرد را در بخش اقتصاد آبی برجسته می‌سازد. Were می‌گوید: «ما با نشان دادن موفقیت مردم عادی که در اقتصاد آبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، کمک می‌کنیم که دیگران هم شهامت به خرج دهند و گام‌های مشابهی بردارند.»

رادیوی آبی یا Blue Radio در همکاری با نهادهای حکومتی کنیا، سازمان‌های غیردولتی محلی و متخصصان، از بحث‌هایی در مورد موضوعات مربوط به اقتصاد آبی میزبانی می‌کند. این رادیو برای توسعه مواد آموزشی در مورد اقتصادی آبی، با Blue Economy Innovation Hub یا مرکز نوآوری اقتصاد آبی در دانشگاه فنی Mombasa همکاری کرده است.

آنها گزارش‌های خود را در مستندها، مقالات ویژه، مقالات آنلاین و برنامه‎‌های زنده جا می‌دهند. از رسانه‌های اجتماعی هم برای جذب جوانان استفاده می‌کنند.

Muema در این مورد می‌گوید: «ما به این خاطر تصمیم گرفتیم موضوع اقتصاد آبی را دنبال کنیم که با وجود اقیانوس هند، مردم در مورد اقتصاد آبی اطلاعات محدودی دارند. بسیاری‌ فکر می‌کنند که اقتصاد آبی فقط ماهیگیری است، ولی ما از طریق پلتفرم خود، آنها را آگاه می‌سازیم که حتی گردشگری و حفاظت از اقیانوس هم قسمتی از اقتصاد است.»

یکی از تاثیرات مثبت گزارشگری رادیوی آبی این بوده است که Mwakazi Ngala، ماهیگیر و ساکن منطقه Kwale ترغیب شده که از اقیانوس صیانت کند. خود او می‌گوید: «درس‌های این رادیو به من یاد داد که ماهیگیری بیش از حد و آلودگی اقیانوس، خطرناک است. من به عنوان ماهیگیر، دریافتم که اگر می‌خواهم شغل ماهیگیری‌ را ادامه دهم، باید از حیات دریایی و اقیانوس محافظت کنم.»

Muema باور دارد که آینده رادیوی آبی، روشن است: «هدف بلندمدت ما، ایفای نقش مشاوره‌ای بیشتر در فضای رسانه‌های دیجیتال، گسترش دامنه کارمان به سراسر کنیا و سرانجام تأسیس یک شبکه تلویزیونی به عنوان یک محصول جداگانه است.»
 

نوشته Jackson Okata
Mar 3, 2023

منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد