درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 18:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51575صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 15 اسفند 1401 - 19:44
آثار تحول دیجیتال در روابط‌عمومی
مهدی باقریان - روابط‌عمومی‌های چابک و انعطاف‌پذیر، فناوری‌های دیجیتال را در تمام عملیات خود از قبیل روش‌ها و فرایندهای اجرایی تعبیه می‌کنند. این امر به روابط‌عمومی‌ها کمک می‌کند تا با واکنش به‌موقع به تغییرات و چالش‌ها و ارایه خدمات بهتر آماده باشند. همچنین به متخصصان روابط‌عمومی قدرت می‌دهد تا نحوه ارتباط با مخاطبان و گروه‌های مختلف دی‌نفع را بهبود ‌بخشند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || در دو سه سال گذشته جهان با دو رویداد بزرگ مواجه شد: یکی همه‌گیری کووید-19 که با ایجاد تغییر در رفتار اجتماعی بر فرایند شکل‌گیری «جنبش و عصر دیجیتال» تاثیر بسیار زیادی گذاشت و دیگری ظهور جنبش جهانی «متاورس» که نقطه آغازی است برای جستجو، کنکاش و متمرکز کردن تلاش‌ها برای استفاده از فرصت‌های ارتباطی جدید به بهترین شکل ممکن.


تقریباً همه بخش‌های جامعه به نحوی تحت تأثیر «تحول دیجیتال» قرار گرفته است و امروزه زندگی تک‌تک انسان‌ها تحت سیطره تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و بسیاری از فناوری‌ها و ابزارهای دیگر قرار دارد. قطعا صنعت روابط‌عمومی از این قاعده مستثنی نبوده و نخواهد بود.


چرا؟ برای اینکه تحولِ دیجیتالی قبل از هر چیزی «نحوهِ ارتباط» و «صحبت کردن»ِ متخصصان روابط‌عمومی با مردم را تغییر داده است. امروزه در مکالمه‌ها تنها از «کلمه‌ها» استفاده نمی‌کنیم چراکه پاسخگوی همه نیازهای ما نیستند. در حال حاضر ما در مکالمه‌ها از شکلک‌ها، گیف‌ها، استیکرها و هشتگ‌ها استفاده می‌کنیم که قبل از این از آن‌ها استفاده نمی‌کردیم.


به‌علاوه، نحوه استفاده ما از «کانال‌ها» و «روش‌های ارتباطی» هم تغییر کرده است. امروزه متخصصان روابط‌عمومی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایل (پیام‌رسان‌های موبایل) استفاده می‌کنند.


نظرسنجی ING نشان می‌دهد که 81 درصد از متخصصان روابط‌عمومی دیگر نمی‌توانند کارشان را بدون استفاده از رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایل و سایر اشکال رسانه‌های جدید انجام دهند.


سوم این‌که «ارزش، نحوه تولید، توزیع و اسفاده از محتوا» هم تغییر کرده است. برای نمونه، امروزه در همه زمینه‌ها، داده‌های زیادی در اختیار داریم که در شناخت و تصمیم‌گیری به ما کمک می‌کنند. بهره‌مندی از مزایای پرشمار تولید تحلیل‌های واقعی و دقیق در مورد مخاطبان و گروه‌های مختلف ذی‌نفع با استفاده از کلان‌داده‌ها، همه و همه از جمله فرصت‌هایی است که از رهگذر تحول دیجیتالی در اختیار متخصصان روابط‌عمومی‌ قرار می‌گیرد.


تحقیقات جدید WordPress VIP، بر اساس نظرسنجی از بیش از 1500 بازاریاب، روزنامه‌نگار، توسعه‌دهنده و مدیر اجرایی در سراسر جهان که 1 فوریه 2023 منتشر شد نشان می‌دهد طی دو سال گذشته، افزایش بی‌سابقه‌ای در تقاضا برای محتوای بیشتر وجود داشته است.


برخی مزایا و آثار دیگر تحول دیجیتالی در روابط‌عمومی بدین‌قرارند:
- تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.
- گسترش اتوماسیون را عادی و گردش کار را ساده می‌کند.
- سبب بهبود ارتباط افراد از طریق ابزارهای بهتر می‌شود.
- زمینه ارایه خدمات گسترده، مانند اینترنت را بیشتر فراهم می‌کند.
- سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی تجربه مشتری را افزایش می‌دهد.
 

خلاصه این‌که روابط‌عمومی‌های چابک و انعطاف‌پذیر، فناوری‌های دیجیتال را در تمام عملیات خود از قبیل روش‌ها و فرایندهای اجرایی تعبیه می‌کنند. این امر به روابط‌عمومی‌ها کمک می‌کند تا با واکنش به‌موقع به تغییرات و چالش‌ها و ارایه خدمات بهتر آماده باشند. همچنین به متخصصان روابط‌عمومی قدرت می‌دهد تا نحوه ارتباط با مخاطبان و گروه‌های مختلف دی‌نفع را بهبود ‌بخشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد