درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 11:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  🟠 پولیتزر عکاسی به تصاویر بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک رسید
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  گوگل خواستار به‌روزرسانی قوانین مهاجرت ایالات متحده برای جذب استعدادهای بیشتر در هوش مصنوعی است
  مدیر عامل بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان هدف کلاهبرداری دیپ‌فیک قرار گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51330صفحه نخست » ادامه مطلب دوجمعه، 7 بهمن 1401 - 02:33
پاسخگویی مدیران گوگل درباره بزرگ‌ترین اخراج در تاریخ 25 ساله این شرکت
شرکت گوگل، جمعه 30 آذر از حذف 12000 شغل که تقریبا معادل 6 درصد نیروی کار تمام وقت این شرکت است، خبر داد. برخی از کارکنان اخراج شده گوگل برای مدت طولانی در این شرکت اشتغال داشته و به تازگی ترفیع شغلی دریافت کرده بودند. آن‌ها تنها به دریافت یک ایمیل از شرکت با قطع دسترسی‌های خود به محیط کار و همکاران خود مواجه شدند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| چند روز پس از اینکه گوگل بزرگترین دور اخراج در تاریخ 25 ساله این شرکت را اعلام کرد، مدیران اجرایی آن از ایده کاهش مشاغل در این شرکت دفاع کردند و در جلسه روز دوشنبه 3 بهمن به سوالات شماری از کارکنان خود در این باره پاسخ دادند.

وب‌سایت «سی‌ان‌بی‌سی»، سه‌شنبه 4 بهمن در گزارشی محتوای فایل صوتی این جلسه را منتشر کرده و به نقل از ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل نوشت که مزایای مدیران گوگل نیز کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل گوگل از کارکنان حاضر در این جلسه خواسته است تا با انگیزه باقی بمانند زیرا گوگل با رقابت شدید در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی مواجه است و در عین حال نیز تلاش دارد، به افکار عمومی و رسانه‌ها پاسخ دهد که چرا کارمندان این شرکت بدون اخطار قبلی، شغل خود را از دست داده‌اند.

شرکت گوگل، جمعه 30 آذر از حذف 12000 شغل که تقریبا معادل 6 درصد نیروی کار تمام وقت این شرکت است، خبر داد. برخی از کارکنان اخراج شده گوگل برای مدت طولانی در این شرکت اشتغال داشته و به تازگی ترفیع شغلی دریافت کرده بودند. آن‌ها تنها به دریافت یک ایمیل از شرکت با قطع دسترسی‌های خود به محیط کار و همکاران خود مواجه شدند.


بیش از 30000 مدیر در گوگل مشغول به کارند

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل درباره نحوه تصمیم‌گیری خود درباره اخراج گسترده کارکنان این شرکت، اعلام کرد که با بنیانگذاران و سهامداران اصلی، از جمله سرگئی برین و لری پیج و همچنین هیئت مدیره شرکت مشورت کرده است.

او همچنین گفته که رشد 41 درصدی درآمد این شرکت در سال 2021 میلادی سبب شده که گوگل تعداد زیادی نیروی کار به گمان این‌که این رشد در سال‌های بعدی نیز تداوم خواهد یافت استخدام کند، ولی آن روند ادامه نیافته است.

بنا به گفته مدیران اجرایی گوگل، 750 نفر از رهبران ارشد این شرکت در این پروسه اخراج گسترده کارکنان مشارکت داشته‌اند و تصمیم گیری برای اخراج چند هفته طول کشیده است.

فیونا سیکونه، مدیر منابع انسانی گوگل، نیز اعلام کرده که مدیران تصمیم‌گیر در این پروسه به نکاتی از جمله مناطقی که حضور گوگل در آن‌ها ضروری است، اما شرکت تعداد پرسنل زیادی در آن‌ها دارد، و همچنین مناطقی که کار در آن‌ها حیاتی نبود، را در نظر گرفته‌اند.

سیکونه همچنین گفته است که این شرکت مجموعه مهارت‌ها، تعداد سال‌های کاری و شاخص‌های بهره‌وری مانند سهمیه‌های فروش و عملکرد تاریخی کارکنان را در روند اخراج پرسنل خود مدنظر گرفته است.

شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود که فقط 80 درصد از پاداش‌های سال 2022 را در ماه ژانویه می‌پردازد و بقیه آن در ماه مارس یا آوریل پرداخت خواهد کرد. این در حالی است که در سال‌های قبل، پاداش کامل هر سال در ژانویه پرداخت می‌شد.

ناظران می‌گویند که این اخراج گسترده به‌‌دنبال روند عمومی ناشی از تمرکز گوگل روی فناوری هوش مصنوعی رخ داده است.

با این‌وجود، بسیاری نحوه اخراج کارکنان گوگل را که بعضا حتی سابقه 15 سال کار در این شرکت را داشته‌اند، مورد انتقاد قرار داده‌اند.
 

منبع: alarabiya

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  روابط‌عمومی


  گناه جهـــل من


  ارتباطات شرکتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد