درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 14:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟
  خطا بقا در روابط‌عمومی
  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51127صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 9 دی 1401 - 22:02
توصیه های مهم برای تحلیل داده که هر مدیر روابط عمومی باید بداند
ابراهیم مولائی (رئیس انجمن روابط‌عمومی‌ آذربایجان شرقی) - داده نوعی اطلاعات مهم به شمار می رود که کیفیت مطالب روابط‌عمومی‌ را بالا می-برد. اگرچه، استفاده نابجا و تفاسیر غلط از آن خطرهایی مانند: نتیجه گیری های اشتباه، دستکاری اطلاعاتی و حتی بحران های مربوطه را در پی دارد. بنابراین، متخصصین روابط‌عمومی‌ باید اطلاعات خود را درباره داده ها و ارقام افزایش دهند و همچنین این دانش را در حرفه روزمره خود به کار ببرند. درنتیجه، با پیروی از این مراحل اساسی یعنی انتخاب، ساختارسازی و تحلیل داده ها، می توان به آن هدف رسید.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در دنیای داده محور امروز، کار کردن با داده های خام برای هرکسب وکار و به خصوص مدیر روابط‌عمومی‌ الزامی است. در واقع فرایندهای انتخاب، ساختارسازی و تحلیل داده با ارائه دیدگاهی ارزشمند در کسب وکار، به روزنامه نگاران، مدیران روابط‌عمومی‌ و مخاطبان کمک می-کند تا جهت دهی ها را شناسایی کرده و زمینه استدلالی بهتری برای مطالب و مقالات فراهم کنند، در ادامه عمیق تر به موضوع می پردازیم.

وجه اشتراک داده و روابط‌عمومی‌


اصولا چرا یک مدیر روابط‌عمومی‌ حرفه ای، نه تنها باید با تحلیل داده آشنا باشد بلکه لازم است آن را به طور کارآمد انجام دهد؟ در موارد زیر به مزایای داده ها برای روابط‌عمومی‌ و مشتریان اشاره شده است:

• داده ها با مشخص کردن برند مشتریان و بیان منحصربه فرد بودنش، آن را از بقیه رقیبان متمایز می کنند.
• داده ها زمانی حس اعتماد را در مخاطبان ایجاد می کنند که پویا و اثبات شده باشند.
• داده ها همواره نوعی تله برای روزنامه نگاران محسوب می شوند و به شما کمک می کند تا «داستان برند» خود را بگویید و توجهات را به رسانه سوق دهید. علاوه بر آن، استفاده از آمار و ارقام و حقایق، استدلال فروش را منطقی تر و با اهمیت تر جلوه می دهد.

لازم به ذکر است، تفسیر غلط داده ها گذشته از آن که اطلاعات نادرستی را دراختیار مخاطبان قرار می دهد، می تواند به اعتبار مدیر روابط‌عمومی‌ و روزنامه نگاران لطمه بزند. در این جا به نکات اساسی که هر مدیرروابط‌عمومی‌ در کار با داده باید بداند، اشاره می کنیم.

۱) انتخاب داده: مشتری و بازار خود را بررسی کنید


در این مرحله است که مدیر روابط‌عمومی‌ با مطالعه و بررسی کسب وکار مشتری خود و انتخاب داده براساس شاخص های جاری یا مربوط به گذشته، باید با این مشکل اصلی مواجه شود. همچنین، پرسیدن سوالات مرتبطی مانند: «این اطلاعات از کجا ناشی می شوند؟ شاخص ها در ماه گذشته چگونه بودند؟ این اطلاعات چگونه باعث تمایز مشتریان نسبت به رقبای دیگر می-شود و ارزش آن ها را بیان می کند؟»، بسیار اهمیت دارند. یک مدیر روابط‌عمومی‌ باید این اطلاعات را به نحوی توضیح دهد تا بتواند آن را به عنوان منبع اصلی به روزنامه نگاران مخابره کند و به استدلال فروش واقعی بپردازد.

برای مثال، در حوزه خدمات صرافی رمزارز، مطالعه کامل آن تجارت و بازار فعلی حائز اهمیت است؛ منفعت های آن درمقایسه با دیگر صرافی ها چیست؟ حجم مالی معاملات چقدر است؟ چه تعداد تراکنش مالی درحال انجام است؟ کدام ارزهای رایج پشتیبانی می شوند؟ چه مناطقی این خدمات را ارائه می دهند؟

۲) ساختارسازی داده ها: سامان دهی داده های مشتریان


بعد از انجام انتخاب داده، نوبت به ساختارسازی آن می رسد که با ارائه یک تحلیل صحیح، داده-های مفیدی را در اختیار روزنامه نگاران قرار می دهد. استفاده از صفحه گسترده یا سیستم های نرم افزاری ساختارساز داده ها، با سازمان دهی اطلاعات براساس منطقه، نوع تراکنش ها و حجم آن، شاخص های پیشین و غیره، بسیار کمک کننده هستند و همچنین آن را برحسب مخاطبان و اهداف مدنظرتان ترسیم می کنند.

۳) تحلیل داده ها: چه زمان این داده ها ارزشمند می شوند؟


می توان گفت تنها با انجام ساختارسازی، استفاده از داده ها فایده ای ندارد. یک مدیر روابط‌عمومی‌ با تامل در داده های به دست آمده و مقایسه آن ها، باید بسنجد که آن داده ها برای روزنامه نگاران و مخاطبان مدنظر چه معنایی دارد. مخاطبان همواره می خواهند از افزایش یا کاهش آمار و ارقام و اثرگذاری آن بر کسب وکارها، بازار و سازمان ها، آگاهی یابند. مقایسه داده-ها دیدگاهی جامع تر فراهم می آورد و آن اطلاعات را ارزشمند می کند. اما نکته مهم این است که داده ها به تنهایی نمی توانند یک تفسیر کلی ارائه دهند؛ بلکه فقط به شما کمک می کنند تا از برند مشتری براساس داده های خام، شناسایی الگوهای اصلی بازار و نسبت دادن بینشی ارزشمند به استدلال فروش مشتری برای ارتقا برند، به یک تفسیر اجمالی برسید. بنابراین، داده-ها به منظور ارتقا برند مشتری باید در جریانی گنجانده شوند که با دیگر انواع محتواهایی که ارائه می دهید، هماهنگ باشند.

سخن پایانی: اهمیت تحلیل داده ها برای مدیر روابط‌عمومی‌


درمجموع، داده نوعی اطلاعات مهم به شمار می رود که کیفیت مطالب روابط‌عمومی‌ را بالا می-برد. اگرچه، استفاده نابجا و تفاسیر غلط از آن خطرهایی مانند: نتیجه گیری های اشتباه، دستکاری اطلاعاتی و حتی بحران های مربوطه را در پی دارد. بنابراین، متخصصین روابط‌عمومی‌ باید اطلاعات خود را درباره داده ها و ارقام افزایش دهند و همچنین این دانش را در حرفه روزمره خود به کار ببرند. درنتیجه، با پیروی از این مراحل اساسی یعنی انتخاب، ساختارسازی و تحلیل داده ها، می توان به آن هدف رسید.




 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد