درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 11:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟
  خطا بقا در روابط‌عمومی
  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50899صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 7 آذر 1401 - 14:10
راهنمای روابط‌عمومی‌‌ حرفه‌ای برای ارایه پادکست‌
ترجمه: ابراهیم مولائی - Muck Rack اشاره می‌کند دلایل اصلی اینکه چرا ارائه‌دهندگان پادکست، یک موضوع یا مهمان را نمی‌پذیرند، موارد زیر است: عدم شخصی‌سازی، موضوعات گمراه‌کننده و زمان‌بندی بد. در واقع، نبود شخصی‌سازی در سال جاری نسبت به سال گذشته درصد بیشتری را به خود اختصاص داده؛ به گونه‌ای که در سال گذشته 47 درصد و در سال جاری 51 درصد بوده است. همچنین، 55 درصد، آهنگ‌هایی را ترجیح می‌دهند که دارای 200 کلمه یا کمتر باشد و از نظر اغلب آنها در میان روزهای هفته، اولویتی برای ارائه وجود ندارد. در میان ارائه‌دهندگان، کسانی که روزهای هفته برای آنها متفاوت است، اولویت اول آنها، ارائه در روزهای سه‌شنبه است.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پادکست‌ها امروزه به یکی از رایج‌ترین قالب‌های محتوایی تبدیل شده‌اند. براساس DemanSage، در حال حاضر بیش از 2.4 میلیون پادکست وجود دارد و در میان آنها بیش از 66 میلیون اپیزود به چشم می‌خورد! پادکست‌ها این قابلیت را دارند تا فرصت‌های متعددی برای تیم‌های روابط‌عمومی‌‌ و بازاریابی ایجاد کنند. برخی از این فرصت‌ها عبارتند از: اشتراک‌گذاری محصولات جدید، نوآوری، ابتکار، تحقیق و غیره. از پادکست‌ها باید به عنوان بخشی از راهبرد ارتباطات کلی استفاده کرد. با این حال، برخی اقدامات بسیار خوب و راهنمایی‌های مفیدی وجود دارد که می‌توان پیش از ورود به حوزه پادکست‌ها از آنها استفاده کرد.


آنچه اولویت دارد، ابتدا انجام دهید، تحقیقات خود را کامل کنید! پادکست‌هایی را در حوزه صنعت خود شناسایی کنید که موضوعاتی را پوشش می‌دهند که شما در آن تخصص دارید. مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ ابزار مورد علاقه من برای تحقیق در حوزه پادکست‌ها، PodSeeker است؛ زیرا این ابزار یک ایمیل برای برقراری ارتباط در اختیار شما قرار داده و نشان می‌دهد به صورت ماهانه چند شنونده به یک پادکست گوش می‌دهند. این اطلاعات معیاری برای سنجش میزان ارتباط در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه براین، مواردی وجود دارد که من علاقه‌مند هستم در مورد یک پادکست از آنها مطلع باشم؛ به عنوان مثال: آیا درباره رقبای شما بحث و گفتگو کرده است؟ آیا پیش از این به سازمان شما اشاره‌ای کرده یا با آن تعامل داشته است؟ آیا مهمانان دیگری در همان نقش عنوان داشته است؟ آیا عناوین موضوعاتی که شما به صورت منظم در مورد آنها بحث می‌کنید، پوشش می‌دهد؟


اگر شما یا شخصی در شرکت شما به دنبال اشتراک‌گذاری اطلاعاتی در مورد یک پادکست، خدمات، تجربیات و غیره هستید، مطمئن باشید که پادکست واقعاً پیش از ارائه، مهمانی را می‌پذیرد. براساس گزارش «Muck Rack’s State of Podcasting در سال 2022»، 81 درصد پادکست‌ها اغلب اوقات پذیرای مهمان هستند، بنابراین شما در این موضوع خوش‌شانس هستید.


زمانی‌که اهداف پادکست خود را مشخص کردید، می‌توانید آن را ارائه دهید. براساس گزارش Muck Rack، رویدادهای فعلی، منبع پیشرو برای الهام‌گیری در خصوص محتوای پادکست هستند. بنابراین، ارائه شما باید ارتباط نزدیکی با رویدادها یا عناوینی داشته باشد که با تازگی در صنعت مورد نظر رخ داده‌اند. در میان کسانی که بررسی شدند، تنها 22 درصد ارائه‌دهندگان پادکست، از عناوینی استفاده می‌کنند که منحصراً با ارائه آنها معرفی شده است. بنابراین، موضوع شما نباید تصادفی باشد، بلکه باید نسبت به رویدادها، اخبار، عناوین یا تحقیقات جاری به خوبی مطلع باشد.


به محض اینکه شما یک ارائه خوب را شکل دادید، درک اینکه چه چیزی آن را به یک ارائه بد تبدیل می‌کند، همانقدر حائز اهمیت است. Muck Rack اشاره می‌کند دلایل اصلی اینکه چرا ارائه‌دهندگان پادکست، یک موضوع یا مهمان را نمی‌پذیرند، موارد زیر است: عدم شخصی‌سازی، موضوعات گمراه‌کننده و زمان‌بندی بد. در واقع، نبود شخصی‌سازی در سال جاری نسبت به سال گذشته درصد بیشتری را به خود اختصاص داده؛ به گونه‌ای که در سال گذشته 47 درصد و در سال جاری 51 درصد بوده است. همچنین، 55 درصد، آهنگ‌هایی را ترجیح می‌دهند که دارای 200 کلمه یا کمتر باشد و از نظر اغلب آنها در میان روزهای هفته، اولویتی برای ارائه وجود ندارد. در میان ارائه‌دهندگان، کسانی که روزهای هفته برای آنها متفاوت است، اولویت اول آنها، ارائه در روزهای سه‌شنبه است.


علاوه براین، ارائه‌دهندگان پادکست علاقه‌مند هستند بدانند که شما با ارائه آنها آشنایی دارید. آنها مشتاق هستند که شما پیش از ارائه پادکست به وب‌سایت و محتوای آنها مراجعه کرده و حضور آنها در رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا ارائه خود را بهتر شخصی‌سازی کنید و در نتیجه احتمال اینکه آنها به شما پاسخ داده و از شما در ارائه خود دعوت کنند، افزایش خواهید داد.


با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق، چند نکته کلیدی دیگر نیز وجود دارد که بهتر است در پیش‌نویس کردن یک پادکست آنها را در ذهن داشته باشید؛ این موارد به شرح زیر هستند:
• خط موضوعی شما باید واضح و مشخص باشد. به عنوان مثال: «مهمان جدید پادکست؟ [اسم مهمان از شرکت مهمان]».
• پادکست خود را شخصی‌سازی کنید! در اولین جمله، به نام پادکست یا میزبان اشاره کنید.
• همانطور که گفته شد تا حد امکان آن را کوتاه کنید؛ کمتر از 100 کلمه، موضع مناسبی خواهد بود.
• پیوندی به حساب لینکدین یا نمایه دیجیتال مهمانان ایجاد کنید تا میزبان بتواند به سادگی آنها را بررسی کند.
• به تحقیقات اخیر یا رویدادی که در مورد آن صحبت می‌کنید، ارجاع دهید.
• پیگیری کنید! گاهی اوقات زمان متوقف می‌شود؛ در طول هفته چند بار پیگیری کنید.

شهرت پادکست‌ها رو به افزایش است. در واقع، 64 درصد افرادی که در این بررسی شرکت کردند، معتقدند در طی دو سال آینده، حتی پادکست‌ها بیشتر رایج خواهند شد. اگر شما قصد دارید وارد این رسانه شوید، اطمینان حاصل کنید که برخی از این نکات را دنبال می‌کنید تا تلاش‌های توسعه‌ای شما موفقیت‌آمیز باشد.

 

 


بینش‌هایی از گزارش «Muck Rack’s State of Podcasting در سال 2022»
منبع: PRdaily
ترجمه: ابراهیم مولائی (رئیس انجمن روابط‌عمومی‌‌ آذربایجان شرقی – مدیر روابط‌عمومی‌‌ کارخانجات مهراصل)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد