درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:41   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50897صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 6 آذر 1401 - 18:49
صنعت PR (روابط‌عمومی‌‌) با اضطراب به توییتر نزدیک می‌شود
طبق گفته منابع، تعداد افراد بخش ارتباطات توییتر از 80 به دو نفر کاهش یافته است. این روند نشان‌دهنده همان نوع بی‌اعتنایی است که ایلان ماسک با بستن بخش PR تسلا در سال 2020 نسبت به نقش PR در تقویت شهرت شرکت‌ها اعمال کرد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| صنعت PR (روابط‌عمومی‌‌) با اضطراب به توییتر نزدیک می‌شود، نگران این است که اقدامات عجولانه مالک جدید، ایلان ماسک، ممکن است منجر به مشکلاتی برای نام‌های تجاری شود.

به گزارش اختصاصی شارا به نقل از provokemedia، توییتر تحت مالکیت ایلان ماسک با آینده‌ای مشکوک در حوزه صنعت PR، یک تیم ارتباطی ناامید و درآمد کاهش یافته مواجه است؛ زیرا رئیس متغیرترین و غم انگیزترین کسب و کار در حال حاضر، کاربران را از نام‌های تجاری به سوی انباشت روزنامه‌نگاران هدایت می‌کند.


امیلی شوارتز معاون برایسون ژیلت در این زمینه می گوید: «ما شاهد ناپدید شدن پلتفرم‌هایی هستیم که ظاهراً فضایی را کنترل می‌کنند – Myspace، Clubhouse و Vine – و این موضوع اجتناب‌ناپذیر است که توییتر امروزه به عنوان بازیکن غالب و اصلی در فضا باقی بماند». وی همچنین گفت: «در بازار، فضایی برای یک موتور کشف جایگزین نیز وجود دارد، بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم که مشتریان حواس شان به این پلتفرم باشد».


رهبران ارتباطی می‌گویند طیفی از مسائل وجود دارد که باعث می‌شود میل صنعت به توییتر در معرض خطر قرار گیرد که کمترین آن خود ایلان ماسک است – علی‌رغم نگرانی‌های جاری در مورد ماهیت سمی سخن، توییر یک رسانه مطلوب است. – در کمتر از دو هفته پس از زمان معامله خرید 44 میلیاد دلاری توییتر، ایلان ماسک، تقریباً نیمی از 7500 کارمند توییتر را اخراج کرد و شاهد خروج تبلیغ‌کنندگان به نامی (مشهوری) مانند General Mills، United Airlines و Volkswagen شد.

 

این کار منجر به کاهش شدید درآمد شد که معادل 4 میلیون دلار در روز بود؛ و با اقداماتی نظیر تعلیق کتی گریفین کمدین به دلیل جعل هویت وی و ارسال یک گزارش بی‌اساس در مورد پاول پلوسی، نگرانی‌هایی در مورد تمامیت و یکپارچگی توییتر ایجاد کرد. تمامی این اقدامات به جز انحلال عملکرد تیم ارتباطی، همزمان با ورود ماسک به شرکت رخ داد. طبق گفته منابع، تعداد افراد بخش ارتباطات توییتر از 80 به دو نفر کاهش یافته است. این روند نشان‌دهنده همان نوع بی‌اعتنایی است که ایلان ماسک با بستن بخش PR تسلا در سال 2020 نسبت به نقش PR در تقویت شهرت شرکت‌ها اعمال کرد.


شوارتز می‌گوید: «باور من بر اینکه چرا ایلان فکر می‌کند به پشتیبانی ارتباطات نیاز ندارد، به این دلیل است که او می‌تواند در رسانه‌های سنتی حضور داشته باشد و با صحبت مستقیم با 111 میلیون دنبال‌کننده توییتری خود، گردش خبری مورد نظر خود را ایجاد کند». وی همچنین گفت: «با این حال، این واقعیت که توییتر، برخلاف دیگر شرکت‌های او عمدتاً یک ابزار ارتباطی است، ممکن است اثبات کند که این رویکرد یک شرط‌بندی بد بوده است».


لو هافمن که آژانس هافمن او قبلا نماینده توییتر در آسیا بود، با این گفته موافق است که انتظار دارد ببیند ایلان ماسک عملکرد تیم ارتباطی خود را تا فصل دوم سال 2023 بازسازی کند.


هافمن عقیده دارد: «طرح‌های ماسک این امکان را برای طبیعت فراهم می‌کند تا مسیر خود را طی کند و رسانه‌ها را نادیده می‌گیرد؛ این طرح‌ها نمایه عمومی توییتر را در جهت خوبی هدایت می‌کند. دیدگاه او این است – این ذهنیت برای تسلا کار کرده است، بنابراین می‌توان از همان روند بازی برای توییتر نیز استفاده کرد. ببینید، من فکر می‌کنم استدلالی وجود دارد که نشان می‌دهد این روند برای تسلا به کار نیامده است. و مسائل مرتبط با رسانه رخ داده و ایجاد نام تجاری برای توییتر، پیچیده‌تر است».


لو هافمن در راستای خلاء ارتباطات داخلی که به دلیل این اقدام ایجاد شده، گفت: «می‌توانید تصور کنید که در حال حاضر روحیه توییتر چگونه است؟ ماسک با مشکلات بزرگتری نسبت به شهرت مواجه است».


با این حال، صنعت PR (روابط‌عمومی‌‌) در توییتر با همان توان و قدرت تبلیغ‌کنندگان عمل نمی‌کند (نگرانی اصلی آنها شامل افزایش احتمالی محتوای اعتراض‌آمیز و سوگیری پلتفرم است)؛ این موضوع بیانگر این است که همچنان امکان این چشم‌انداز وجود دارد که ماسک در بهبود پلتفرم، گام‌هایی بردارد.


برادلی آکوبویرو شریک شرکت Bully Pulpit Interactive می گوید: «رسانه‌های اجتماعی به شکلی که امروز وجود دارند، باید اصلاح شوند. تشدید اضطراب، دوقطبی شدن، اطلاعات نادرست و افراط‌گرایی، مرتبط با استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی هستند». وی همچنین گفت: «ایلان به فرصت نادری دست یافته تا یکی از اثرگذارترین رسانه‌های اجتماعی را تغییر دهد؛ البته در صورتی‌که نفس کار او، تلاش‌هایشان را به هدر ندهد».


در مقابل، رهبران صنعت PR می‌گویند در خصوص مشورت دادن به مشتریان در مورد ادامه پذیرش یا عدم پذیرش توییتر به عنوان یک کانال توزیع، فرصت کافی دارند و خطرات احتمالی را نیز در نظر می‌گیرند.

روزالی مورتون مدیر شبکه‌های اجتماعی پادیلا به‌عنوان معاون کانال‌ها، درباره این موضوع اعتقاد دارد: «ماهیت ناپایدار توییت‌های ایلان و رفتار وی منجر به نگرانی بدون وقفه راجع به نام‌های تجاری شده است». وی همچنین گفت: «درحالی‌که او همچنان قول می‌دهد که با تعدیل محتوا چیزی تغییر نمی‌کند، اما سطح اخراجی‌ها در این حوزه، هیچ اعتماد جدیدی ایجاد نمی‌کند. افزودن عدم قطعیت بیشتر برای نام‌های تجاری در یک اقتصاد چالش‌ربرانگیز، منجر به عدم اطمینان نسبت به پلتفرم می‌شود».


ناظران صنعت بر این باورند که نام‌های تجاری نیز به نوبه خود – به طور مشخص آنهایی که می‌توانند خطر را تحمل کنند – همچنان از کمپین‌های PR توییتری خود در این روزهای اولیه دوران ماسک دست برنداشته‌اند و با توجه به جایگاهی که رسانه های اجتماعی هنوز دارد، آنها از انجام این کار نفرت داشته و بی‌میل هستند.


هدر کرناهان به عنوان CEO سراسری Hotwire می گوید: «توییتر یک پلتفرم ایجاد شده است؛ بنابراین من انتظار ندارم نام‌های تجاری خیلی سریع از آن گذر کنند». وی همچنین گفت: «من فکر می‌کنم این بیشتر یک رویکرد انتظار و مشاهده باشد. با این حال، توییتر در میان تبلیغ‌کنندگان خود، گروه مشتریان بسیار مهمی دارد که اکنون تحت فشار هزینه‌های بازار بوده و ممکن است از این پلتفرم به عنوان دلیلی استفاده کنند که پول خود را در دیگر پلتفرم‌ها سرمایه‌گذاری کنند».


وی خاطر نشان کرد: «در نهایت، پلتفرم‌هایی سرپا خواهند بود که مخاطبان آنها سرپا باشند. با وجود تمامی تغییرات، ما نمی‌توانیم مسیر ردیابی آنها را گم کنیم. با وجود تمامی پوشش‌های رسانه‌ای اخیر، توییتر در برهه زمانی قرار دارد که تجربیات گوناگون و درخواست‌های عمومی فراوانی دریافت می‌کند تا آنها را در ویژگی‌ها گنجانده و تغییراتی ایجاد کند. به همین دلیل ما در آینده‌ای قابل پیش‌بینی در این باره صحبت خواهیم کرد».

منبع: provokemedia
ترجمه: ابراهیم مولائی (رئیس انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی - مدیر روابط‌عمومی‌‌ کارخانجات مهراصل)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد