درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 18:46   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، قادر به ساخت جلوه‌ای موثر از دولت نزد افکار عمومی است
  روابط‌عمومی: پیامدهای رویکرد شتاب‌زده به سرمایه انسانی
  بحران اطلاع‌رسانی در بحران گرما
  قطع جهانی فناوری و سوء استفاده سایبری
  کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50751صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 9 آبان 1401 - 22:47
هوش مصنوعی ۱۰۰ هزار عکس تمام‌قد از افرادی ساخت که وجود ندارند
در حال حاضر بیشتر از هفت میلیارد انسان با ظاهر و چهره متفاوت روی زمین زندگی می‌کنند. حالا تصور کنید روزی به همین اندازه تصاویر مجازی از انسان‌هایی که وجود ندارند، ساخته شود. قدم اول این راه که برای بسیاری دلهره‌آور توصیف می‌شود، برداشته شده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تاکنون تصاویر ساخته هوش مصنوعی از افرادی که در واقعیت وجود ندارند، فقط به صورت و تصویر سر محدود می‌شد؛ اما اکنون یک شرکت تصویر ۱۰۰ هزار انسان را ساخته است که بدن هم دارند

در حال حاضر بیشتر از هفت میلیارد انسان با ظاهر و چهره متفاوت روی زمین زندگی می‌کنند. حالا تصور کنید روزی به همین اندازه تصاویر مجازی از انسان‌هایی که وجود ندارند، ساخته شود. قدم اول این راه که برای بسیاری دلهره‌آور توصیف می‌شود، برداشته شده است.

تاکنون تصاویر ساخته هوش مصنوعی از افرادی که در واقعیت وجود ندارند، فقط به صورت و تصویر سر محدود می‌شد؛ اما اکنون یک شرکت تصویر ۱۰۰ هزار انسان را ساخته است که بدن هم دارند.

شرکت «جنریتد فوتوز» Generated Photos، «عکس فوق‌العاده واقع‌گرایانه تمام‌قد» منتشر کرد که کاملا با هوش مصنوعی (AI) ساخته شده‌اند.

منتشرکنندگان گفته‌اند در صورت رعایت حق مولف و ذکر اینکه تصاویر «ساختگی»‌اند، می‌توان از آن‌ها برای مقاصد غیرتجاری به‌رایگان استفاده کرد.

پیش از این، عکس‌های ایجادشده فقط سر و شانه‌ها را نشان می‌دادند اما اکنون بدن‌ کامل اضافه شده‌اند که امکان اجرای تصاویر در بسترهای بیشتری را فراهم می‌کند.

تصویر هوش مصنوعی تمام بدن را می‌توان در تبلیغات، طراحی وب، بازی و تولید ویدیو و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

عکس‌های سر و صورت ساخت هوش مصنوعی قبلا در صنایع بازی، مسائل مربوط به سلامت روان، به عنوان مرجع برای هنرمندان یا آثار هنری ان‌اف‌تی استفاده شده‌اند.

آرتم کان، از اعضای این شرکت، گفت: «عکس‌های تمام‌قد می‌توانند خیلی بیشتر از صورت‌ها همه کارهای فوق را انجام دهند.»

در مورد محتوای تولیدی هوش مصنوعی گمانه‌زنی‌ها و پیشداوری‌های زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم آن را منحصرا با فیلم‌های ساختگی (deep fake)، اطلاعات نادرست و چیزهای مخرب مرتبط می‌دانند. اما همین مردم فیلم‌هایی از بازیگران درگذشته را که با فناوری‌های کامپیوتری احیا شده‌اند، تماشا می‌کنند و در سال ۲۰۲۲، به کنسرت‌های دیجیتال آبا (ABBA) می‌روند.»

در کنسرت گروه آبا از فناوری هولوگرام برای نمایش خواننده‌ها استفاده شد.

کاربردهای فناوری

این شرکت خاطرنشان می‌کند که از محصول آن‌ها استفاده غیرمعمول هم شده است. یکی از این نمونه‌ها، پیشگیری از جرم است. در یادداشتی که این شرکت منتشر کرد، آمده است: «عکس‌های ما به مجریان قانون کمک می‌کنند تا مهاجمان و متخلفان آنلاین را دستگیر کنند. ما نمی‌توانیم جزئیات زیادی در این مورد به اشتراک بگذاریم؛ زیرا حاوی اطلاعات شخصی و پرونده‌هایی است که وضعیت حقوقی آنان هنوز مشخص نیست.»

یک وب‌سایت مختص قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده، از عکس‌های تولید شده برای نشان دادن تاثیر گسترده‌ ویروس کرونا بر این کشور استفاده کرد؛ ۵۳۵ هزار چهره تولید شدند که هرکدام نمایانگر شخصی بودند که در اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

یکی دیگر از موارد جالب استفاده از این فناوری ماجرای یک کتابدار بازنشسته بود که با استفاده از یک تصویر هوش مصنوعی شبیه یک نسخه جوان‌تر از خود، برای یافتن شغلی از راه دور اقدام و به این ترتیب با تعصب‌ها و تبعیض سنی، مبارزه کرد.

شرکت «جنریتد مدیا» (Generated Media)، شرکتی که جنریتد فوتوز زیرمجموعه آن است، از قبل یک ابزار «چهره ساز» را راه‌اندازی کرده بود و حالا می‌خواهد آن را به یک ابزار تولیدکننده تمام‌قد گسترش دهد.

در حال حاضر تمام نمونه‌های تمام‌قد ساخت هوش مصنوعی بزرگسالان جوان و لاغرند؛ اما این شرکت قصد دارد با ساخت تصاویری از سنین مختلف، تیپ‌های بدنی متفاوت، ژست‌ها و لباس‌های سفارشی متنوع‌سازی کند.
 

منبع: independentpersian

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محبوبه محمدی
| 1401/8/12 - 10:42 |     0     0     |
واقعا مایه تأسف است که در شبکه سارا بدست روابط عمومی چی ها خبر نوشته شود بدون دقت و توجه مثلا « انتصاب سرپرست جدیدانتصاب سرپرست جدیدروابط عمومی....» دوبار پشت هم انتصاب نوشته شده است یعنی بازنگری نشده رفته تو سایت و این باعث شرمندگی روابط عمومی است


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  مدیر روابط‌عمومی انجمن کمیته تک‌رزم آذربایجان شرقی منصوب شد


  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق


  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد