درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 08:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سواد داده: کلید اصلاح کسری اعتماد مدیران عامل
  کشورهایی که بیشترین استفاده از داده تلفن همراه را دارند
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50219صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 23 مرداد 1401 - 13:08
تواضع، فروتنی و مردم‌داری سه خصیصه اصلی مسئول روابط‌عمومی
رضا بختیاری کیان - با توجه به این جایگاه رفیع، تواضع، فروتنی و مردم‌داری اصلی‌ترین خصیصه مسئول روابط‌عمومی در کنار ارتباطات اجتماعی قوی است. داشتن احاطه عملی و علمی به مجموعه محل خدمت نیز یکی از ویژگی‌های یک مسئول روابط‌عمومی شایسته، محسوب می‌گردد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مسئول این دایره چشم بینای مدیر مجموعه و مشاور امین اوست. مدیران موفق، مدیرانی هستند که بین آنان و مسئولین دوایر روابط‌عمومی مجموعه تحت مدیریت شان علاوه بر ارتباط رسمی، ارتباطی بر مبنای اعتماد و صداقت وجود دارد. تنها یکی از وظائف مسئولین روابط‌عمومی نظارت دقیق بر اخبار ، آمار و اطلاعاتی است که از یک مجموعه به بیرون صادر و در نشریات، فضای حقیقی (مانند سمینارها و جلسات منطقه ای و بین بخشی) و مجازی انتشار داده می شود.

هرگونه محتوای منتشر شده در فضای حقیقی و مجازی بدون داشتن نظارت و تایید دایره روابط‌عمومی، تحت هر عنوان و توسط هر مقام اداری بجز مدیر مجموعه نمی تواند مورد تایید ارگان نهاد یا همان روابط‌عمومی باشد. بی تردید روابط‌عمومی آینه تمام نمای یک مجموعه بوده، اختصاص به انعکاس فعالیت یک بخش از مجموعه ندارد و اعضاء سازمان نباید به ارگان روابط‌عمومی به چشم ابزار تبلیغاتی دایره خود نگریسته، شرح وظیفه روابط‌عمومی را انعکاس چهره کلی یک مجموعه، اصطلاحا انعکاس آیینه ای و نه انعکاس ذره بینی بدانند.

گذشته از ارتباط با رسانه ها و نشر خبر از دیگر وظایف دایره
روابط‌عمومی ارتباط با دیگر ادارات و نهادها ، همچنین شرکت در جلسات، همایش ها و مراسمات به نیابت از مدیر مجموعه می باشد. تنها عضو یک نهاد که بصورت عمومی حق شرکت در جلسات خارج از مجموعه به نیابت از مدیر مجموعه و نهاد را دارد مسئول دایره روابط‌عمومی است.

با توجه به این وظیفه خطیر، مسئول روابط‌عمومی در حقیقت نماینده ویژه مدیر مجموعه محسوب شده و نظرات رسمی، همچنین آمارها و مستندات ارائه شده توسط مسئول روابط‌عمومی به عنوان سخنگوی مجموعه، نظرات رسمی مدیر و کلیت نهاد می باشند.

بنابراین و با توجه به این جایگاه رفیع، تواضع، فروتنی و مردمداری اصلی ترین خصیصه مسئول روابط‌عمومی در کنار ارتباطات اجتماعی قوی است. داشتن احاطه عملی و علمی به مجموعه محل خدمت نیز یکی از ویژگی های یک مسئول روابط‌عمومی شایسته، محسوب می گردد؛ لیکن این خصیصه به تنهایی و بدون فاکتور فروتنی، سمی مهلک در انجام وظایف دایره روابط‌عمومی خواهد بود. غرور و خود بزرگ بینی در هر جایگاه و با هر نگاه مردود و غیرقابل پذیرش بوده و در روابط‌عمومی سمی کشنده جهت کل سیستم خواهد بود.

 

منبع: رویش زاگرس

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد