درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 22:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50130صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 10 مرداد 1401 - 20:30
واقعیت‌های کشور توسط روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها بیان شود
امروز مسئولان و روابط‌عمومی‌ها بیش از مردم به سواد رسانه ای نیاز دارند و در حالی که همه مردم را در فاقد سواد رسانه‌ای می‌دانند معتقدیم بخش مهمی از بدنه مدیران و روابط‌عمومی‌ها بیش از همه به سواد رسانه‌ای نیاز دارند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گفت: واقعیت‌های کشور باید توسط روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها بیان شود.

به گزارش ایمنا، اکبر نصرالهی امروز _دوشنبه دهم مردادماه_ در دوره آموزشی کنشگری و جهاد تبیین در آرایش جدید رسانه‌ای ویژه روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی که از سوی استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: کنشگری از انحصار رسانه‌های سنتی خارج شده است از این رو باید راهکارها و راهبردهایی باید برای مدیریت حوزه ارتباطات در دستگاه‌ها و رسانه‌ها گرفته شود.

وی تصریح کرد: امروز مسئولان و روابط‌عمومی‌ها بیش از مردم به سواد رسانه ای نیاز دارند و در حالی که همه مردم را در فاقد سواد رسانه‌ای می‌دانند معتقدیم بخش مهمی از بدنه مدیران و روابط‌عمومی‌ها بیش از همه به سواد رسانه‌ای نیاز دارند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی با بیان اینکه در دوره‌ای کنشگری رسانه‌ای در انحصار افراد خاص حقیقی و حقوقی بود که خبر را تولید و منتشر می‌کردند، اما این انحصار در تولید و توزیع شکسته شده است، افزود: از سال ۱۹۶۰ به بعد ارتباطات جمعی شخصی به وجود آمد که در آن هر فردی می‌تواند تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده اخبار باشند در حالی که این انحصار پیش از این در اختیار رسانه‌ها بود.

وی با تاکید بر اینکه سوشیال مدیا و مساله پنج ای یعنی اینکه هر فردی، هر پیامی را، در هر مکانی و با هر زبانی می‌تواند تولید و منتشر کند همان خروج از انحصار در کنشگری است، تصریح کرد: امروز مدل گردش اخبار از مرکز پیرامون و غرب به شرق نیز تغییر کرده است و اینکه اینکه مدیران روابط‌عمومی‌ها بر اساس قرار جهاد تبیین این تغییرات را بپذیرند مساله مهمی است.

نصرالهی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه مرتبه به درستی به جهاد تبیین تاکید کردند و پیش از آن نیز در بیانیه گام دوم انقلاب هشدار دادند که کشور در محاصره تبلیغاتی است، گفت: خواستگاه سخنان رهبری از آنجا ناشی می‌شود که امروز ناامید کردن مردم و ایجاد نارضایتی از نظام و دولت در دستور کار رسانه‌های دنیا قرار دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها خواستگاه و منشأ خبر هستند و می‌توانند با انتشار به موقع در قالب‌های مختلف و با انتشار رسانه‌ای قواعد بازی در این زمینه را تغییر دهند، اظهار کرد: سیستم رسانه و روابط‌عمومی ما به وضوح ناکارآمد هستند و این امر در بحران‌ها خود را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌های کشور در مواقع بحران انفعالی و واکنشی است، تصریح کرد: استفاده هوشمندانه و موقع و درک محتوا از تولید و توزیع اخبار باید مدنظر روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها باشد.

نصرالهی ادامه داد: برخورد فعال فقط با مخاطبان نست بلکه تولیدکنندگان، توزیع کنندگان خبر و کنشگران سیاسی را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یک راهبرد و استراتژی برای خروج از محاصره تبلیغاتی به منظور اثرگذاری بر افکار عمومی است، تصریح کرد: امروز واقعیت‌های کشور توسط روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها بیان نمی‌شود و همین زمینه سوءاستفاده رسانه‌های آن سوی مرزها را مهیا می‌کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه کشوری که با بحران‌های مختلف رو به رو است باید راهکارهای ارتباط با رسانه و مدیریت رسانه را میان مدیران و روابط‌عمومی‌ها نهادینه کرده و آموزش دهد، ادامه داد: نگاه روندی، تحلیلی، عمقی، راه حلی و امیدزا برای شکافتن جنگ چند جانبه هیبریدی شناختی نیاز امروز روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین با آگاه شدن و آگاه کردن سر و کار دارد، گفت: زمانی که برخی اخبار محلی کاربرد ملی پیدا می‌کنند، روایت اول تعیین کننده خواهد بود.

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد