درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 10:15   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50105صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 8 مرداد 1401 - 08:12
سه راهکاری که بازاریابی دیجیتال به روابط‌عمومی آنلاین شما کمک می کند
با توجه به اینکه درس های زیادی از تیم بازاریابی خود می توانید بیاموزید و کارهای زیادی را می توانید با هم انجام دهید، بسیار مهم است که بدانید روابط‌عمومی و بازاریابی خیلی با هم تفاوت دارند. اهداف بازاریابی و روابط‌عمومی با هم یکی نیستند و در مواردی که تضاد منافع وجود دارد، ترکیب این دو باعث گل آلود شدن آب می شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| عجیب نیست که روابط‌عمومی آنلاین بسیار شبیه به بازاریابی در حوزه دیجیتال است. اغلب اقداماتی که در این دو حوزه صورت می گیرد به منظور کمک به اهداف روابط‌عمومی از طریق کمپین های روابط‌عمومی طراحی می شوند. این امر مخصوصا در حوزه رسانه های اجتماعی صدق می کند، اما متخصصان روابط‌عمومی تنها کسانی نیستند که از تکنیک های مورد استفاده در صنعت بازاریابی سود می برند.


روابط‌عمومی بخشی مجزا و منحصر به فرد است، با این حال همچنان به حوزه ارتباطات مرتبط می شود و تیم بازاریابی و اقداماتی که انجام می دهند کمک زیادی می توانند به آنها بکنند. اگر می خواهید با حوزه دیجیتال مشترکا کار کنید و یا استراتژی های ارتباطی خود را به کارگیرید، در هر صورت در راستای اهداف روابط‌عمومی، روش هایی کلیدی وجود دارد که در بازاریابی شرکت نقش مهمی دارند.


1. تجزیه و تحلیل، بررسی نظرات و دیدگاه ها، جمع آوری داده‌ها


روابط‌عمومی موفقیت خود را از طریق نظرات افکار عمومی و یا به طور کلی تاثیری که بر شهرت سازمان داشته ارزیابی می کند، و هیچ منبع غنی به اندازه ابزار جمع آوری اطلاعات بازاریابی دیجیتال نمی تواند مشتریان را ارزیابی کند و آمارهای موثق و ارزشمندی ارائه نمی کند.


فرقی نمی کند که از پلتفرم های اجتماعی یا از مبدل های اطلاعاتی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنید و نتایج آن را در وبسایت های خود را ارائه می کنید، همه چیزهایی که برای تحلیل ترندها در کمپین های بازاریابی نیاز دارید در اختیار دارید.


2. کنترل داستان های توصیفی و ایجاد محتوا


بیان داستان هایی که توجه خواننده را به جزئیات اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت جلب می کند هدف مشترک بازاریابی توصیفی و روابط‌عمومی است، و ابزارهای مورد استفاده برای ارائه محتوای دیجیتال به یک اندازه ارزشمند هستند. در حقیقت این حوزه ای است که بازاریابی و روابط‌عمومی مشترکا در یک پروژه با هم همکاری می کنند چرا که ابزارها و اهدافشان کاملا با هم تطابق دارد.


اگر هنوز نمی دانید چطور محتوای آنلاین ایجاد کنید و از این روش قدرتمند برای بیان داستان استفاده کنید، باید با تیم بازاریابی خود در رابطه با فعالیت هایی که انجام می دهند، صحبت کنید.


3. مشارکت عمومی مستقیم به صورت آنلاین


تیم بازاریابی شما اقدامات زیادی را نه تنها در راستای صدای برند بلکه در جهت ارتقای شخصیت و حضور برند در فضای اینترنتی نیز انجام می دهند. اگر این هنوز در مراحل شکل‌گیری است، بهترین زمان برای انجام این اقدامات است. اگر در حال حاضر بخش اصلی مشارکت آنلاین و بازاریابی شما به مرحله اجرایی رسیده است، وقت آن رسیده که امور مربوط به روابط‌عمومی را انجام دهید. ارتباط دونفره با مشتریان کار دشواری به نظر می رسد، اما وقتی به صورت آنلاین انجام شود، این فرصت را دارید که نظر افراد را در دنیای واقعی تغییر دهید و شاهد نتایج آن باشید.


اگر این تعاملات به درستی انجام شود، میزان مشارکت فراتر از روابط مشتریان با شخص مورد نظر می رود. اگر بدانید چطور این تعاملات در سطح وسیع صورت می گیرد، این امر تحقق می یابد و مخاطبان شما هم درک می کنند که تیم شما تا چه حد به مشتریان اهمیت می دهند. تیم بازاریابی شما کاملا به این مسئله واقف است.


تفاوت های اساسی بین بازاریابی و روابط‌عمومی


با توجه به اینکه درس های زیادی از تیم بازاریابی خود می توانید بیاموزید و کارهای زیادی را می توانید با هم انجام دهید، بسیار مهم است که بدانید روابط‌عمومی و بازاریابی خیلی با هم تفاوت دارند. اهداف بازاریابی و روابط‌عمومی با هم یکی نیستند و در مواردی که تضاد منافع وجود دارد، ترکیب این دو باعث گل آلود شدن آب می شود.


آخرین چیزی که می خواهید این است که با بازاریابی بر سر شهرت شرکت تضاد داشته باشید، و این کار زمانی اتفاق می افتد که وقتی با هم کار می کنید هر یک اهداف متفاوتی داشته باشد. بدین ترتیب شما اهداف یکسانی ندارید و درهم آمیختن نقش خود با تیم بازاریابی می تواند آب را در مواردی که ممکن است تضاد منافع وجود داشته باشد گل آلود کند.


آخرین چیزی که می خواهید این است که با بازاریابی بر سر شهرت شرکت تضاد داشته باشید، و این می تواند اتفاق بیفتد اگر هنگام کار با یکدیگر اهداف هر دو طرف را در ذهن نداشته باشید. به این ترتیب، می توانید همکاری موثری داشته باشید و از تمام ابزارهای دیجیتال خود نهایت استفاده را ببرید.

 

 

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: لوئیس رابینسون | 27 ژوئیه 2022 | روابط‌عمومی‌

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد