درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 16:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49882صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 7 تیر 1401 - 04:23
روابط‌عمومی جدید: اینفلوئنسری در مقابل خبرنگاری
اینفلوئنسرها، نحوه حمایت تکنولوژی از این افراد پیچیده تر شد_ به حدی که با یک کلیک می توانند سود زیادی بدست آورند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| از نظر کسانی که شغلی غیر از بازاریابی و روابط‌عمومی دارند، تغییر شغل از بازاریابی به روابط‌عمومی یا برعکس بسیار ساده است. اما از نظر کسانی که در یکی از این حوزه ها یا هر دو فعالیت دارند، تفاوت بین این دو، جزئی اما بسیار مهم است و همواره تعیین مرز بین این دو مسئله چالش برانگیزی است. مثلا کمپین به کدام شبکه اجتماعی تعلق دارد؟ در ابتدای امر اینطور به نظر می رسد که رسانه های اجتماعی، با معیارهای پویا، قابلیت های هدف گیری و نیاز سیری ناپذیر به محتوای خلاقانه، به خوبی در قلمرو بازاریابی قرار می گیرند اما کاهش بودجه‌های خبری و افزایش سرگرمی‌های اطلاعاتی، باعث شده فعالیت روزنامه‌نگاران آموزش دیده به صورت آنلاین باشد و مرز بین اینفلوئنسرها و خبرنگاران کمرنگ شود.


آیا اینفلوئنسرها خبرنگاران عصر حاضر هستند؟


همه افراد از فعالان حوزه سلامت گرفته تا بلاگرهای مد از اصطلاح اینفلوئنسر استفاده می کنند. اوایل این کار را خیلی جدی نمی گرفتند و بیشتر جنبه سرگرمی داشت، اما الان این کار به یک حرفه قانونی و پر سود تبدیل شده است. شاید این اصطلاح خیلی تازه باشد، اما مفهوم و کاربرد آن قدمتی طولانی به اندازه مفهوم رسانه دارد. از دوران قرون وسطی نقال ها، داستان ها (واقعی یا تخیلی) را با آواز تعریف می کردند، همین کار باعث شد آنها مورخان و رهبران فکری آن زمان نیز باشند. آنها مهارت زیادی در جذب افراد داشتند. حالا هم اینفلوئنسرها افرادی هستند که مردم صرف نظر از اینکه از چه رسانه ای برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، جذب آنها می شوند و به آنها اعتماد می کنند.


زمانی خبرنگاران روزنامه ها و مجریان اخبار شبانه چهره‌های شناخته شده قابل اعتمادی بودند که در میزگردها شرکت می کردند. هدف روابط‌عمومی برقراری ارتباط با خبرنگارانی است که آگاهی و وجهه مثبت آنها بر مخاطبان تاثیر دارد. نفوذ این افراد وقتی گزارشگران با تحقیق و بررسی صحت گزارش های اینفلوئنسرها را تایید کردند به آنها اعتماد کردند. تکرار نظر دیگران (توئیت) خبر نبود. به عقیده من، وضعیت فعلی رسانه های اجتماعی و اخبار 24 ساعته، اقتدار اخبار سنتی را زیرسوال برده است و بخشی از این کار را به سلبریتی ها محول کرده است. امروزه مفهوم تاثیرگذاری این طور شده که خبری بتواند واکنش مردم را تحریک کنند، اینکه مردم موافقت و مخالفت خود را با موضوع بیان کنند، که ما در حرفه خود به آن "مشارکت" می گوییم.


مسیر راحتی که امروزه به لطف رسانه های اجتماعی پیش روی اینفلوئنسرهاست، با مسیر دشواری که خبرنگاران قدیمی طی کردند به طوری که مجبور بودند سالها تحت نظر سازمان ها با درنظر گرفتن استانداردهای اخلاقی آموزش ببینند، خیلی فاصله دارد. روابط‌عمومی سعی دارد روابط خود را به کمک افراد قابل اعتماد رسانه بسازد تا توجه افراد را جلب کند و بازاریابی کند. تمامی این روش ها به درستی به کار گرفته شد چرا که مصرف کنندگان تفاوت ها را درک می کنند. امروزه هم خبرنگاران و هم فعالان رسانه های اجتماعی در یک حوض شنا می کنند و کار خود را با تبلیغاتی (خوب یا بد) رونق می دهند که توجه مردم را جلب می کند.


در همان سال های اول پیدایش رسانه های اجتماعی، برنامه ریزان رسانه ها برای کسب درآمد، کانال های رسانه ای سنتی را رها کردند و به اینفلوئنسرها روی آوردند، که تعیین مقیاس برای عملکرد آنها کار دشواری بود. خدمات و تکنولوژی به سرعت رشد کرد تا به اینفلوئنسرها کمک کند تا مسیر رسانه های سنتی را پیش بگیرند. با قدرت گرفتن اینفلوئنسرها، نحوه حمایت تکنولوژی از این افراد پیچیده تر شد_ به حدی که با یک کلیک می توانند سود زیادی بدست آورند. پلتفرم های بازگانی الکترونیک با شبکه اینفلوئنسرها ارتباط برقرار می کند که موجب سهولت در پرداخت و تامین محصولات می شود. برندهایی مثل Macy اینفلوئنسرها را جذب می کنند، استراتژی که واسطه ها را کاملا حذف می کند.


با نگرش های جدید نسبت به نفوذ و اعتماد، تکنولوژی پل ارتباطی مستقیم برندها با مصرف کنندگان بدون نیاز به بازاریابی یا آژانس های روابط‌عمومی می شود. خرید کردن از طریق اینستاگرام، تیک تاک و مانند آن و بازارهای زنده مثل یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی که توسط شرکت هایی مثل Grin اداره می شوند به راحتی در دسترس تاجران و سهامدارانی است که به دنبال خرید به شیوه مدرن هستند. به کمک رسانه های اجتماعی، برندها می توانند با رویدادها، محصولات رایگان یا اسپانسرها روابط خود را تقویت کنند. این رسانه ها مرز بین روابط‌عمومی و تبلیغات محض را کمرنگ می کند. بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی Coresight، درآمد خرید اینترنتی تا سال 2021، 11 میلیارد ریال بوده است.


متخصصان روابط‌عمومی به جایگاه خبرنگاران غبطه می خوردند چرا که مردم آنها را به عنوان عاملی برای بدست آوردن پول نمی دیدند. حالا که مرز بین خبرنگاری و بازاریابی مشخص نیست، اینفلوئنسری (نفوذگرایی) بیشتر ملموس می شود که در آن حقیقت و مجاز با هم درآمیخته است.

 

منبع انگلیسی: www.forbes.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: دن والاس بروستر عضو شورای فوربس | 25 مه 2022 | روابط‌عمومی‌

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد