شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| متاورس مکانی است که در آن دنیای فیزیکی و دیجیتالی با هم ادغام میشوند و افراد میتوانند در آن کار و معاشرت کنند و در یک واقعیت دیجتال کاملا جدید بازی کنند. تعدادی از برندها مانند بالنسیا، وارمر برس، متا،گیوسکی و ... قبلا از طریق استراتژیهای مختلف، دسترسی خود را به این فضاهای مجازی جدید گسترش دادهاند.
یکراه عالی برای تعدادی از شرکتها برای حفظ تلاشهای روابطعمومی و ارتباط با مخاطبان هدف در متاورس، ایجاد مشارکت با سایر مشاغل است. بعلاوه نسخه مدیریت شهرت متاورس بسیار دموکراتیکتر از اینترنت در نظر گرفته میشود و دسترسی آزاد را به برندها و کاربران میدهد. این بدانمعناست که شرکتها باید شهرت خود را همیشه در متاورس حفط کنند و این امر میتواند بسیار چالشبرانگیز باشد.
متاورس ممکن است از نظر مدیریت شهرت شبیه به رسانههای اجتماعی باشد؛ جایی که همه شرکتها باید تمام نطرها و مکالمههایی را که مردم در باره آنها انجام میدهند را رصد و پیگیری کنند تا از موقعیتهای بالقوه منفی که ممکن است به شهرت آنها لطمه وارد کند پیشیگیری کنند.
روابط کارکنان در متاورس
از آنجایی که متاورس محبوبتر و بهطور گستردهتر پدیرفته میشود، در آینده زمانی فرا خواهد رسید که کارمندان شروع به درخواست از کارفرمایان خود میکنند تا به آنها اجازه دهند در این فضای دیجیتال جدید کار کنند. با اجازه دادن کار کردن آنها در متاورس، شرکتها باید کارکنان خود را از طریق شکلهای مختلف تعاملی درگیر نگه دارند. این بدانمعناست که کسبوکارها باید درک عمیقی از منابع انسانی مجازی، ارتباطات دیجیتال و آخرین فناوریها و ابزارهای موردنیاز در متاورس داشته باشند.
داستانسرایی یکی از بزرگترین و محبوبترین ابزارهایی است که متخصصان روابطعمومی از زمان پیدایش روابطعمومی از آن استفاده کردهاند. با توجه به اینکه متاورس محصول جدید و کمتر کنترل شده اینترنت است، آژانسهای روابطعمومی و متخصصان باید خلاقیت بیشتری داشته باشند. فرصتهای زیادی در داستانسرایی وجود خواهد داشت که متخصصان روابطعمومی میتوانند ایدههای کمپینی کاملا جدیدی که در دنیای واقعی امکانپذیر نیست اجرا و خلق کنند.
نویسنده: مایک پافمن مدیر عامل روابطعمومی virgo
تزجمه: علیرضا شواخی زواره کارشناس روابطعمومی و ارتباطات
منبع: www.commmpro.biz/working_in_pr_for_met
|