درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 10:35   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49796صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 26 خرداد 1401 - 09:10
پژوهش‌های جدید: مردم از خبرهای ناامید‌کننده رویگردان شده‌اند
بنابر گزارش جدید موسسه رویترز چهار‌نفر از هر ده نفر (٪۳۸) گفته‌اند بیشتر اوقات یا گاهی از اخبار پرهیز می‌کنند. در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۷ این رقم ٪۲۹ بوده است. بر مبنای این آمار تعداد افرادی که در پنج سال گذشته از اخبار اجتناب کرده‌اند در بریتانیا (٪۴۶) و در برزیل (٪۵۴) دو برابر شده است.
  

 

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد مردم به طور روز‌افزون از خبرها رویگردان می‌شوند چون حال و روحیه آنها را خراب می‌کند.
 
 بنابر گزارش جدید موسسه رویترز چهار‌نفر از هر ده نفر (٪۳۸) گفته‌اند بیشتر اوقات یا گاهی از اخبار پرهیز می‌کنند. در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۷ این رقم ٪۲۹ بوده است.
 
 بر مبنای این آمار تعداد افرادی که در پنج سال گذشته از اخبار اجتناب کرده‌اند در بریتانیا (٪۴۶) و در برزیل (٪۵۴) دو برابر شده است.
 
 ٪۳۶ از افراد به‌ویژه افراد زیر ۳۵ سال گفته‌اند که اخبار بر روحیه آنها اثر منفی می‌گذارد.
 
 به‌نظر‌می‌رسد مسائلی مانند همه‌گیری کوویدـ۱۹ باعث افزایش رویگردانی مردم از
خبرها و برنامه‌ها و مطالب رسانه‌ای شده است.
 
 در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۵ که ٪۶۷ از افراد علاقمند به اخبار بوده‌اند اکنون کمتر از نیمی از افراد (٪۴۷) گفته‌اند که پیگیر و علاقمند به اخبار هستند.
 
 حدود نیمی از کسانی که در نظر‌سنجی جهانی شرکت کرده‌اند (٪۴۳) گفته‌اند از مطالب تکراری اخبار رسانه‌ها بیزار شده‌اند، به‌ویژه از انبوه مطالب سیاسی و پوشش فراگیر خبری کوویدـ۱۹.
 
 یکی از شرکت‌کنندگان در این نظر‌سنجی که ۱۹ سال دارد و اهل بریتانیاست، می‌گوید:"راستش دوست ندارم چندان پیگیر جریان اخبار روز باشم. حس می‌کنم بیشتر اوقات تکراری و منفی است".


 اطلاعات نادرست چه نقشی در اخبار دارد؟
 
 اعتماد هم نکته مهمی است، ٪۲۹ از افراد شرکت‌کننده در نظر‌سنجی گفته‌اند به اخبار اعتماد ندارند یا آن را جانبدارانه می‌دانند، در مقایسه با سال گذشته اعتماد به اخبار در نیمی از کشور‌هایی که نظر‌سنجی انجام شده است کاهش پیدا کرده و فقط در هفت کشور افزایش پیدا کرده است.
 
 اما اعتماد به اخبار هم‌چنان بالاتر از دوران پیش از همه‌گیری است و این بر اهمیت رسانه‌های معتبر نزد مردم صحه می‌گذارد.
 
 به‌طور متوسط ٪۴۲ از افراد گفته‌اند بیشتر اوقات به بیشتر اخبار اعتماد می‌کنند.
 
 گروهی از افراد گفته‌اند از اخبار پرهیز می‌کنند چون آنها را به بحث‌هایی می‌کشاند که از درگیری با آن خودداری می‌کنند (٪۱۷) یا باعث می‌شود احساس چاره‌ناپذیری کنند (٪۱۶) در حالی‌که ٪۵ گفته‌اند به طور کلی از اخبار اجتناب می‌کنند.
 
 بیش از ۹۳،۰۰۰ نفر از ۴۶ کشور در این نظر‌سنجی شرکت کرده‌اند.
 
 

آیا جنگ در اوکراین بر میزان مراجعه به اخبار اثر داشته است؟
 
 جنگ در اوکراین پس از پایان و جمع‌بندی این نظر‌سنجی شروع شد اما رویترز پس از حمله روسیه در پنج کشور نظر‌سنجی انجام داد، از جمله لهستان و آلمان که نزدیک به منطقه جنگی بودند.
 
 نتیجه این بود که پرهیز از اخبار برگزیده به طور فزاینده ادامه داشته است که به احتمال زیاد به دلیل پوشش اخبار ناامید‌کننده و پر‌دغدغه بوده است.
 
 نیک نیومن، از مسئولان این نظر‌سنجی می‌گوید:"این یافته‌ها برای صنعت خبری جهان چالش‌برانگیز است".
 
 "موضوعات مورد توجه خبرنگاران مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌های بین‌المللی و همه‌گیری‌های جهانی به نظر می‌رسد همان مسائلی است که مردم را از رسانه‌ها بیزار می‌کند".
 
 

جوانان کجا برای جستجوی اخبار می‌روند؟
 
 دستیابی به مخاطبان جوان یکی از چالش‌های پیش روی رسانه‌های مرسوم جهان است.
 
 این نظر‌سنجی نشان داد که مخاطبان جوان ارتباط ضعیف‌تری با شبکه‌های مشهور خبری دارند و بیشتر پیگیر اخبار در رسانه‌هایی مانند تیک‌تاک هستند.
 
 کمتر از یک‌چهارم (٪۲۳) اخبار را به طور مستقیم از وبسایت یا اپلیکیشن دریافت می‌کنند که از سال ۲۰۱۸ نه امتیاز کاهش پیدا کرده است.
 
 جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال ترجیح می‌دهند اخبار را در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجو و شبکه‌های موجود در تلفن‌های همراه دریافت کنند.
 
 این گزارش نشان داد که بسیاری از جوانان از شبکه اجتماعی فیس‌بوک به شبکه‌های تصویری‌تر مانند اینستاگرام و تیک‌تاک نقل‌مکان کرده‌اند، جاهایی که سرگرمی و نام‌آوران شبکه‌های اجتماعی نقش پر‌رنگ‌تری در آنها دارند.
 
 منبع: بی‌سی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد