درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 02:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49731صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 17 خرداد 1401 - 08:42
روابط‌‌عمومی‌ نطفه تولید صنعتی
شهرام شیرکوند - پژوهشگر صنعتی - سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از وجود روابط‌‌عمومی‌ تخصصی و توانمندی‌های روابط‌عمومی برای حمایت از سازمان و توسعه صنعتی بهره نمی‌گیرند، سازمان‌شان را ضعیف کرده و ریسک خطرات مختلف در زمینه حفظ تصویر مناسب و مثبت سازمان در جامعه و بین رقبا را پذیرفته‌اند. نقش روابط عمومی‌ها هم تاکتیکی و هم استراتژیک است و از این جهت مهم هستند که می‌توانند جهان بینی انسان‌ها را تغییر دهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اهمیت وفاداری مشتریان برای شرکت‌ها یا سازمان‌ها به دو جهت است؛ نخست اینکه توسعه بازار و افزایش درآمدهای حاصل از فروش را در پی دارد و دیگر آنکه، وفاداری مشتری ایجاد یک رابطه نزدیک میان نام تجاری و مشتریان فعلی است که منجر به نگهداری و حفظ مشتریان کلیدی فعلی خواهد شد.

در بازار رقابت جهانی، سازمان‌ها و شرکت‌ها در پی روش‌های جدیدی برای بهبود و ارتقای تصویر نشان(برند) شرکت و افزایش مشتریان وفادار هستند. براساس بررسی‌های انجام شده، میزان وفاداری مشتریان متاثر از دیدگاه روابط‌‌عمومی‌ است، هرچند که این اثر متغیر است. به این ترتیب، اثر دیدگاه روابط‌عمومی‌ بر وفاداری مشتری قطعی است. درشرایط ایده‌آل، شرکت می‌تواند با استفاده از نقش روابط‌‌عمومی‌، اهداف نوع دوستانه‌اش را به مشتریان و سایر ذی‌نفعان ثابت کرده و با ایجاد اطمینان، وفاداری مشتری را تسهیل کنند.

 

شرکت‌ها باید در جریان همه فعالیت‌های روابط‌‌عمومی‌ قرار گیرند تا پیام‌های مهم را به موقع اطلاع‌رسانی کرده و وفاداری مشتریان‌شان را افزایش دهند. برای موفقیت در فضای رقابتی، باید ادبیات بازارهای انحصاری را تغییر داد؛ روابط‌‌عمومی‌ و ارتباطات مناسب، وفاداری مشتری در بلندمدت را مدیریت می‌کنند؛ اگر روابط‌‌عمومی‌ و ارتباط با مشتری، به صدای مشتریان بی‌توجهی کنند، رقبا به صدای آنها گوش می‌دهند. آشنایی با فرهنگ جوامع و باورهای مشتریان بخشی از وظایف بازاریابی و روابط‌‌عمومی‌ است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ مدیریت روابط‌‌عمومی‌ سازمان باید با وجوه تمایز سازمان آشنا باشد و در معرفی به موقع آنها به مشتریان، به مدد بازاریابی بشتابد؛ نخستین برخورد و رفتار کارکنان همیشه در ذهن مشتری باقی خواهد ماند و هیچ تبلیغی به اندازه رفتار افراد و روابط‌‌عمومی‌ موثر نیست.


اما می‌توان در زمینه نقش صنعت روابط‌‌عمومی‌ در توسعه صنعتی، روابط‌‌عمومی‌ را در نطفه تولید صنعتی قرار داد زیرا از زمان راه‌اندازی صنایع (صنایع کوچک و بزرگ)، در همه مراحل، صنعت را هدایت می‌کند و تنها روابط‌‌عمومی‌ قادر به انجام این مهم است. در عرصه کسب و کار نیز روابط‌‌عمومی‌ به عنوان یک تکنیک حمایت از بازار شناخته شده است. هر سازمانی در یک دوره مشخص باید گزارش عملکرد و فعالیت‌های خود را به سهامدارن و سایر ذی‌نفعان ارائه کرده و میزان موفقیت خود را در بازاریابی اعلام کند.

 

به این منظور، نقش‌آفرینی روابط‌‌عمومی‌ در جذب سهامداران ناراضی در مجامع شرکت‌ها حیاتی است و باعث اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص فعالیت‌های انجام شده در جهت منافع ذی‌نفعان و ایجاد آرامش نسبی در بین آنان می‌شود. در هر صنفی رقبا همواره تلاش می‌کنند تا برنامه‌های سازمان رقیب را مخدوش کرده و خوشنامی آن را در جامعه خدشه‌دار کنند. هر چند این نوع رفتارها در کسب‌وکار سالم با اخلاق حرفه‌ای منافات دارد، ولی روابط‌‌عمومی‌ به‌منظور مقابله با تهدیدات و ایجاد فرصت‌ها، در پیشگیری از این موارد نقش بسیار موثری خواهد داشت.

 

سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از وجود روابط‌‌عمومی‌ تخصصی و توانمندی‌های روابط‌عمومی برای حمایت از سازمان و توسعه صنعتی بهره نمی‌گیرند، سازمان‌شان را ضعیف کرده و ریسک خطرات مختلف در زمینه حفظ تصویر مناسب و مثبت سازمان در جامعه و بین رقبا را پذیرفته‌اند. نقش روابط عمومی‌ها هم تاکتیکی و هم استراتژیک است و از این جهت مهم هستند که می‌توانند جهان بینی انسان‌ها را تغییر دهند.
 

منبع: www.smtnews.ir
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد