درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 09:34   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49718صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 15 خرداد 1401 - 10:04
بنیاد نایت در تلاش برای مبارزه با اطلاعات جعلی
تشخیص اخبار درست یا موثق از اخبار جعلی یا غیردقیق با توجه به صد میلیون کلیکی که روزانه در اینترنت می شود، کار دشواری است و ابزاری که او ساخته، تا نود درصد قدرت تمایز و تشخیص غلط و درست از یکدیگر را دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| فردریک فیلوکس که در دانشگاه استنفورد فرصت مطالعاتی بنیاد نایت را می گذراند، ابزاری به نام Deepnews.ai ساخته که می تواند گزارش‌های باکیفیت بالا را از گزارش‌های بی ارزش متمایز کند.


او می گوید که تشخیص اخبار درست یا موثق از اخبار جعلی یا غیردقیق با توجه به صد میلیون کلیکی که روزانه در اینترنت می شود، کار دشواری است و ابزاری که او ساخته، تا نود درصد قدرت تمایز و تشخیص غلط و درست از یکدیگر را دارد.


CrossCheck تریبونی است که توسط لیزا فازیو، یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه وندربیلت ارائه شد. خانم فازیو و تیم او به بررسی واکنش خوانندگان و مخاطبان خبر نسبت به انتشار واقعیاتی که موارد اطلاعات جعلی را روشن و منعکس می کند، پرداختند. در بسیاری از موارد، نوع این واکنش‌ها متفاوت بود و البته بسته به کشور هم فرق می کرد.


City Bureau طرحی بود که توسط داریل هالیدی از شیکاگو ارائه شد. این طرح، به بررسی پروژه‌ای می پردازد که به شهروندان پول می دهد تا در نشست‌های عمومی که به گستردگی سابق از سوی رسانه‌های محلی پوشش داده نمی شوند، شرکت کنند.


این طرح ۳۵۰ مستندنگار را گرد هم آورد که در نشست‌های گوناگون عمومی شرکت می کنند، از شورای شهر گرفته تا مدارس، پلیس محلی و بنیادهای محلی و دولتی مسکن. تاکنون در بیش از دو هزار نشست شرکت کرده‌اند و هدف هالیدی آن است که همه‌ جلسات عمومی شهر را پوشش دهد و در نهایت به بررسی نابرابری‌ها و شیوه‌ رفتار با شهروندان گوناگون در این گونه نشست‌ها بپردازد. حاصل شرکت گروه او در این نوع نشست‌ها آن است که مشاهدات خود را می نویسند و در اختیار همگان قرار می دهند. برنامه‌ این طرح آن است که به دیترویت توسعه یابد.


طرح آخر توسط کامرون هیکی ایجاد شده بود که یکی از تهیه کنندگان برنامه تلویزیونی ساعت خبر در شبکه‌ دولتی پی بی اس آمریکاست. نام طرح او NewsTracker است که بر اساس داده عمل می کند تا به شناسایی منابع تازه‌‌ اطلاعات جعلی بپردازد. تاکنون ۴۰۰۰ منبع اخبار جعلی یا غلط توسط این طرح شناسایی شده است.


طرح‌های منتخب تنها چهار طرح از کل ۲۰ طرحی است که از سوی صندوق کینگ یا Knight Prototype Fund حمایت می شود که طرحی مشترک با صندوق دموکراسی Democracy Fund و Rita Allen Foundation یا بنیاد ریتا آلن است که با انتشار اطلاعات جعلی مبارزه می کند.»

 

نویسنده: پاتریک باتلر

منبع: https://ijnet.org
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد