درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 17:00   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49679صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 9 خرداد 1401 - 12:44
برنامه‌ بازاریابی چیست و چه کاربردی دارد؟
برنامه‌ی بازاریابی نقشه‌‌ راه کاملی است که استراتژی بازاریابی، روش‌ها، فعالیت‌ها، هزینه‌ها و پروژه‌های یک بازه‌ زمانی مشخص را بیان می‌کند. سندی با جزئیات است که فعالیت‌های بازاریابی ضروری که کسب و کارتان برای دست یابی به یک هدف یا اهداف بازاریابی نیاز دارد را تنظیم می‌کند. این برنامه شامل استراتژی‌های مختلف تدوین شده‌ای برای دست یابی به رشد در کسب و کار و کسب سود است.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مشتریان، درآمد و سودآوری بیشتری می‌خواهید؟ پس به یک استراتژی بازاریابی عالی نیاز دارید. اما، استراتژی بدون وجود برنامه موفقیتی که به دنبالش هستید را رقم نمی‌زند. بنابراین، به یک برنامه‌ی بازاریابی خوب هم احتیاج پیدا می‌کنید.

هر کاری که انجام می‌دهید و می‌خواهید به نتیجه برسد به برنامه ریزی نیاز دارد.

بعضی وقت‌ها برنامه‌ای نوشته شده بر روی کاغذ ندارید اما برنامه‌ای در ذهن خود ایجاد می‌کنید. برنامه‌ها خروجی برنامه ریزی هستند و کارهایی که باید برای دست یابی به هدفتان انجام دهید را مشخص می‌کنند.

عملکرد بازاریابی یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در شرکت ایفا می‌کند و یک بخش اساسی از موفقیت شما است. بدون بازاریابی کسب و کارتان یا مشتری نخواهد داشت و یا تعداد آن‌ها کم خواهد بود. با مشتریان کم، نمی‌توانید مقدار کافی از محصولات و سرویس‌های خود را بفروشید. بدون فروش کافی، درآمد مناسب نخواهید داشت و بدون درآمد کافی، نمی‌توانید سود ایجاد کنید.

بازاریابی روند پیوسته‌ای را اجرا می‌کند که هر کسب و کاری باید از ابتدا آن را شروع کند. اگر بازاریابی یک روند باشد پس پلن بازاریابی ابزاری برای پیاده سازی آن روند است.

نوشتن یک پلن بازاریابی کار ساده‌ای نیست. اما، اگر یک برنامه داشته باشید، به شما کمک خواهد کرد اقداماتی که نیاز است برای جذب مخاطب انجام دهید را بدانید.

پلن بازاریابی چیست؟

برنامه‌ی بازاریابی نمایی از فعالیت‌های مرتبط برای رساندن پیامی درباره‌ی محصولات و خدمات به مشتریان است.

به عبارت دیگر، نقشه‌‌ی راه کاملی است که استراتژی بازاریابی، روش‌ها، فعالیت‌ها، هزینه‌ها و پروژه‌های یک بازه‌ی زمانی مشخص را بیان می‌کند. سندی با جزئیات است که فعالیت‌های بازاریابی ضروری که کسب و کارتان برای دست یابی به یک هدف یا اهداف بازاریابی نیاز دارد را تنظیم می‌کند. این برنامه شامل استراتژی‌های مختلف تدوین شده‌ای برای دست یابی به رشد در کسب و کار و کسب سود است.

بنابراین، پلن بازاریابی فعالیت‌های خاصی که می‌خواهید جهت علاقمند کردن مشتریان بالقوه و مشتریان نسبت به محصول یا سرویس به کار بگیرید و سپس کارهایی که باید برای متقاعد کردن مخاطبان جهت خرید از شما انجام دهید را مشخص می‌کند.

اهداف پلن بازاریابی کدامند؟

اهداف برنامه بازاریابی موارد زیر هستند:

متناسب سازی اهداف کسب و کارتان
توصیف بازار و ایجاد بخش بندی بازار (Market Segmentation) مناسب
مشخص کردن آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)
مرتب کردن فعالیت‌ها راجع به استراتژی بازاریابی انتخاب شده

الزام مداوم بودن و بروزرسانی پلن بازاریابی

با توجه به اینکه پلن بازاریابی بخش مهمی از فعالیت‌های کسب و کارتان را مشخص می‌کند، هر کارآفرین باید مداوم آن را بروزرسانی کند. این برنامه برای یک بار نیازها را تعیین می‌کند تا به طور منظم تغییر داده شود. باید به خاطر داشته باشید که بازاریابی و برنامه ریزی چیزی نیست که فقط یک بار انجام داده شود.

مثلا، شما می‌توانید از 10 ابزار بازاریابی در سال بعد استفاده کنید. اگر تاثیر به کارگیری این ابزارهای بازاریابی را اندازه گیری کنید، می‌توانید مشاهده کنید که برخی از آن‌ها به خوبی کار می‌کنند اما برخی از آن‌ها نتایج دلخواه و هدف گذاری شده‌ی شما را رقم نزدند. شما هم باید تغییری در ابزارهای بازاریابی که منجر به نتایج دلخواه نشدند ایجاد کنید. ممکن است برخی از ابزارهای بازاریابی را با نسخه‌ی جدیدی از پلن بازاریابی تغییر داده شوند.

مثال دیگر تغییر در استراتژی کسب و کار است که همواره باید در برنامه بازاریابی منظور شود. این همچنین منجر به تغییر در استراتژی بازاریابی و اهداف بازاریابی هم می‌شود.

برنامه‌ی بازاریابی می‌تواند یک فایل ورد یا فایل اکسل باشد که شما می‌توانید هر زمان که نیاز به تغییر داشت آن را ویرایش کنید. در واقع یک سند ثابت نیست و سندی پویا است که به صورت مداوم تغییر خواهد کرد. باید به یاد داشته باشید که پلن بازاریابی چیزی است که هیچ وقت به پایان نمی‌رسد پس نگهداری برنامه هم یک روند مداوم است.

چرا کسب و کارتان به پلن بازاریابی نیاز دارد؟

یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان این است که پلن بازاریابی خوبی توسعه نمی‌دهند.

با یک پلن بازاریابی خوب می‌توانید:

فعالیت‌های بازاریابی را پیگیری کنید و فعالیت‌های مفید را تشخیص دهید
بازار را آنالیز کنید و اطلاعات درستی درباره‌ی مخاطبان هدف، بخش بندی بازار، نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و خطرات به دست بیاورید
به موقع استراتژی‌ها و روش‌های بازاریابی خود را تغییر ‌دهید
بدانید چگونه بودجه‌ی بازاریابی را خرج کنید
از نرخ بازگشت به سرمایه‌ی (ROI) واقعی بودجه‌ی بازاریابی خود مطلع باشید

پیاده سازی پلن بازاریابی چگونه است؟

پیاده سازی قدمی اساسی نه تنها برای پلن بازاریابی، بلکه برای هر برنامه‌ای است. پلن بازاریابی شما زمانی تاثیرگذار خواهد بود که ظرفیت اجرای آن را داشته باشید.

آیا واقعا به پلن بازاریابی نیاز خواهید شد اگر قصد پیاده‌سازی آن را نداشته باشید؟

اگر می‌خواهید پلن بازاریابی‌تان باید هر مرحله که در برنامه است را اجرا کنید موثر واقع شود. اگر هر فعالیتی که از برنامه‌ی بازاریابی به دست می‌آید را اجرا کنید خواهید دانست چه چیزهایی را باید در سال بعد حذف کنید یا باید چه فعالیت‌های جدیدی را اضافه کنید.

برای اجرای پلن بازاریابی باید:

آنالیز خوبی از بازار هدف ایجاد کنید
بهترین ابزارهای بازاریابی را برای بازار هدف انتخاب کنید
یک پلن بازاریابی عالی بنویسید
فعالیت‌های موجود در پلن بازاریابی را اجرا کنید
روند اجرا شدن فعالیت‌ها را چک کنید
پلن بازاریابی خود را برای دوره زمانی بعدی بهبود دهید
 

منبع: www.entekhab.ir


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمود حجتی
| 1401/5/11 - 11:30 |     0     0     |
p a href= عالی بود لطفا در مورد /a a href= https://www.ostadcoach.com/stages-of-business-growth/ رشد کسب و کار /a a href= هم مقاله بگذارید /a /p


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد