درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 09:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49641صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 4 خرداد 1401 - 22:23
ترفندهای شرکت‌‌هایی که خیلی خوب مدیریت می‌شوند
شرکت‌‌هایی که بهتر مدیریت‌‌شده بودند و کیفیت مدیریتشان از سطح متوسط صنعت بالاتر بود، بیشتر و بهتر از سایر شرکت‌‌ها توانسته بودند آینده را پیش‌‌بینی کرده و برای استفاده از فرصت‌‌های آتی برنامه‌‌ریزی و عمل کنند و به این‌ترتیب هم به اهداف خرد خود ازجمله رشد فروش دست پیدا کنند و هم در بهبود شاخص‌‌های کلان اقتصادی ازجمله تولید ناخالص داخلی کشورشان تاثیرگذار باشند. شرکت‌‌هایی با مدیریت برتر خودشان می‌‌دانند که از چه جایگاه تعیین‌‌کننده‌‌ای برخوردارند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وان رینن و اعضای تیم تحقیقاتی‌‌اش در بررسی‌‌های‌شان روی هشت هزار شرکت انگلیسی به نتایج جالب‌‌توجهی دست یافتند که مهم‌ترین و بارزترین آنها به شرح زیر است:

عملکرد درخشان
مدیریت تاثیر بسیار زیادی بر بهبود چشمگیر عملکرد کل شرکت دارد به‌طوری‌‌که شرکت‌‌های دارای مدیریت منسجم و مطلوب از بهره‌‌وری بالاتری برخوردار بودند، سودآوری بیشتری داشتند، نوآورتر بودند و از شانس بیشتری برای صادرات کالاها و خدمات‌شان به سراسر جهان برخوردار بودند و سلامت مالی بسیار بهتری داشتند. عملکرد مدیریت در شرکت‌‌هایی که کارکنانی با تحصیلات بالاتری را در اختیار داشتند، بهتر و مطلوب‌‌تر بود و این دو از هم تاثیرپذیری بالایی داشتند به‌طوری‌‌که شرکت‌‌های دارای افراد تحصیل‌‌کرده بیشتر در ترکیب هیات‌‌مدیره و همچنین در سطوح مختلف سازمانی از قدرت بیشتری برای آینده‌خوانی و پیش‌‌بینی روندهای آینده برخوردار بودند.

 

کیفیت مدیریت در شرکت‌‌های خانوادگی به‌‌ویژه شرکت‌‌هایی که مدیران ارشدشان از میان اعضای خانواده مالک شرکت انتخاب‌‌شده بودند، بسیار پایین‌‌تر از سایر شرکت‌‌ها به‌‌ویژه شرکت‌‌های چندملیتی غیر‌انگلیسی بود که این موضوع بیانگر این واقعیت است که وجود ملاحظات خانوادگی و روابط خونی و فامیلی در تعیین ترکیب هیات‌‌مدیره شرکت‌‌ها می‌تواند تاثیر مخرب قابل‌‌توجهی بر عملکرد کلی شرکت‌‌ها به‌‌ویژه در حوزه پیش‌‌بینی آینده داشته باشد.

شرکت‌‌هایی که بهتر مدیریت‌‌شده بودند و کیفیت مدیریتشان از سطح متوسط صنعت بالاتر بود، بیشتر و بهتر از سایر شرکت‌‌ها توانسته بودند آینده را پیش‌‌بینی کرده و برای استفاده از فرصت‌‌های آتی برنامه‌‌ریزی و عمل کنند و به این‌ترتیب هم به اهداف خرد خود ازجمله رشد فروش دست پیدا کنند و هم در بهبود شاخص‌‌های کلان اقتصادی ازجمله تولید ناخالص داخلی کشورشان تاثیرگذار باشند. شرکت‌‌هایی با مدیریت برتر خودشان می‌‌دانند که از چه جایگاه تعیین‌‌کننده‌‌ای برخوردارند.

 

این شرکت‌‌ها به‌‌خوبی می‌‌دانند و مطمئن هستند که پیش‌‌بینی‌‌های‌شان در حوزه‌های خرد و کلان درست از آب درمی‌‌آیند و درصد ابهام و علامت‌‌های سوال در پیش‌‌بینی‌‌های این گروه از شرکت‌‌ها پایین است و همین مساله آنها را قادر می‌‌سازد تا تصمیمات کاری بهتر و سریع‌‌تری را اتخاذ کنند و با اطمینان بیشتری در راستای اجرای اهداف و برنامه‌های استراتژیک‌شان گام بردارند.

شرکت‌‌های دارای فرهنگ ‌‌سازمانی منسجم‌‌تر و شفاف‌‌تر خیلی بیشتر و بهتر از شرکت‌‌هایی که ازنظر فرهنگ ‌‌سازمانی دچار سردرگمی و بلاتکلیفی هستند، می‌توانند دست به پیش‌‌بینی آینده بزنند و از فرصت‌‌هایی که در آینده انتظارشان را می‌‌کشند بهره ببرند. به‌طوری‌‌که تمرکز کافی مدیریت شرکت بر فرهنگ‌‌ سازمانی موجب می‌شود استراتژی‌‌های تعیین‌‌شده برای شرکت به شکل مطلوب‌‌تری به مرحله اجرا درآیند و همین مساله درباره پیاده‌‌سازی موفق استراتژی‌‌های آینده شرکت‌‌ها نیز مصداق پیدا می‌کند.

 

شرکت‌‌هایی که از پشتوانه مستحکمی مانند یک فرهنگ ‌‌سازمانی قدرتمند و موثر برخوردارند می‌توانند با خیال آسوده‌‌تری به دنبال تدوین استراتژی‌‌های موردنظر خود در آینده بروند و آنها را به‌‌درستی به مرحله اجرا درآورند و این همان افزایش قدرت پیش‌‌بینی آینده توسط شرکت‌‌هاست.

 

مترجم: سید حسین علوی‌لنگرودی

منبع: MIT Sloan Management 

https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد