درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 23 خرداد 1403 - 02:06   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49503صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 - 09:35
ما را چه به چرا و چرایی
امیرترقی نژاد - روابط‌عمومی ها این روزها با حال و روز خوشی روبرو نیستند از یک طرف با مشکلات ساختاری و از طرف دیگر نبود امکاناتی که هر روز باید با آن دست و پنجه نرم کنند. اما مهمتر از همه اینها روابط‌عمومی به خاطر جو زمانه سیاست زده کشور و از طرفی بدلیل بروز نبودن آموزش های تخصصی در بادیه بله قربان گویی گرفتار شده اند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| حالا که از روابط‌عمومی مرخص شدم شاید بهتر بتوانم ریزبینانه تر و حتی با نگاه انتقادی به قلب تپنده سازمان‌ که همان روابط‌عمومی نام گرفته بیندازم.


روابط‌عمومی ها این روزها با حال و روز خوشی روبرو نیستند از یک طرف با مشکلات ساختاری و از طرف دیگر نبود امکاناتی که هر روز باید با آن دست و پنجه نرم کنند. اما مهمتر از همه اینها روابط‌عمومی به خاطر جو زمانه سیاست زده کشور و از طرفی بدلیل بروز نبودن آموزش های تخصصی در بادیه بله قربان گویی گرفتار شده اند.


نیک یادم دارم که استادم باقر ساروخانی در مقطع تحصیلی دانشگاه با نگاهی جامعه شناختی ثابت کرد که نیمی از مشکلات کشور از همین نگاه بله قربان گویی های روابط‌عمومی هاست و چه بسا اگر روابط‌عمومی با همان نگاه حرفه ای همراه مردم بود این همه ابهام و شایعه هایی که این روزها به واسطه تکنولوژی های جدید ارتباطی باب شده است نبود. جامعه امروزی بدلیل تیزهوشی و نگاه جستجوگرایانه به مانند قبل همه پیام از سوی حاکمیت را با بازخورد مثبت پاسخ نمی دهد بلکه مواقعی هم باید از جریان دومرحله ای ارتباط و از رهبران افکار عمومی بیشتر بهره برداری کرد.

 

به هر حال ساروخانی بعنوان یک استاد برجسته جامعه شناسی ارتباطات از این وضعیت روابط‌عمومی ها دلخور و حتی از این بابت نگران که وضعیت آنها باعت یک بهم ریختگی در جامعه می شود که این روزها صدالبته شاهد حال و روز آن هستیم. بگذریم،نگاه حرفه‌ای ساروخانی از این جنبه هم قابل کنکاش و بررسی است که باید از این نگاه بله قربان گویی خداحافظی کرد و این حوزه خاص تکیه برجستگی خود را به عناصری همانند چرایی و چگونگی بیشتر نمایان کند.

 

درست است که ارزش خبری شهرت یا همان عنصر چه کسی از معیارهای استاندارد خبری محسوب و مهم به شمار می رود ولی در حالیکه این روزها مردم با مشکلات ریز و درشتی مواجه و از طرفی سایه رقبا سهمگین شده است تنها راهکار از این برون رفت توجه قابل تامل تر در عناصر چرایی و چگونگی است.

 

این دو عناصر بی شک مسیر راه را به مخاطب توضیح می‌دهد و اگر شایعه و ابهامی هم باشد دیگر دچار آن دوگانگی خاص نمی شود. در عین حالی که باعث تنوع خبری و ارتباطی هم می شود و اینجاست که نه تنها نباید هزینه بیشتری داد بلکه با بازخوردهای مثبت تری نیز از سوی مخاطب مواجه می شویم. روابط‌عمومی درحال حاضر به این نگاه باید سمت و سوی خود را تغییر دهد و گرنه سازمان روز به روز آن وجهه سازمانی و برند خود را کوتاه می بیند و حتی با مشتریانی مواجه می شود که عبوث تر ازگذشته به ما می نگرند.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران


  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران


  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟


  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد