درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 16:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49280صفحه نخست » ادامه مطلب یکچهارشنبه، 24 فروردین 1401 - 17:16
ربات جدید کاربران افسرده را از توییترشان شناسایی می‌کند
دانشمندان الگوریتم نوینی را توسعه داده‌اند که به گفته آن‌ها افسردگی میان کاربران توییتر را با دقت ۹۰ درصد تشخیص می‌دهد؛ پیشرفتی که شاید به روش‌های تشخیص زودهنگام در آینده منجر شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دانشمندان الگوریتم نوینی را توسعه داده‌اند که به گفته آن‌ها افسردگی میان کاربران توییتر را با دقت ۹۰ درصد تشخیص می‌دهد؛ پیشرفتی که شاید به روش‌های تشخیص زودهنگام در آینده منجر شود.

این الگوریتم که در نشریه تراکنش‌ها (IEEE Transactions) در محاسبه عاطفی آی‌ترایپل‌ئی (Affective Computing)، توضیح داده شده است، وضعیت ذهنی‌ یک کاربر توییتررا با استخراج و تجزیه و تحلیل ۳۳ نقطه داده از نمایه (پروفایل) عمومی او، از جمله محتوای پست‌هایش، زمان ارسال آن‌ها، و سایر کاربران محفل اجتماعی او، تعیین می‌کند.

عبدل سدکا، از نویسندگان این مطالعه و مدیر موسسه آینده دیجیتال (دانشگاه) برونل، در بیانیه‌ای گفت:«ما الگوریتم را روی دو پایگاه داده بزرگ آزمایش کردیم و نتایج خود را با سایر روش‌های تشخیص افسردگی مقایسه کردیم. در تمامی موارد، موفق شده‌ایم از نظر دقت طبقه‌بندی از روش‌های موجود بهتر عمل کنیم.»

دانشمندان گفتند تعداد زیادی از مبتلایان به افسردگی احتمالی در سراسر جهان، به دلیل عوامل متعددی، از جمله انگ اجتماعی یا ناآگاهی از وضعیت روانی‌شان، به دنبال کمک حرفه‌ای نیستند، و همین امر منجر به «تاخیر شدید در تشخیص و درمان» می‌شود.

پژوهش‌ پیشین نشان داده است که داده‌های رسانه‌های اجتماعی سرنخ‌های ارزشمندی درمورد وضعیت سلامت جسمی و روحی افراد ارائه می‌دهد.

در مطالعه اخیر، پژوهشگران این الگوریتم را با استفاده از دو پایگاه داده که حاوی تاریخچه هزاران کاربر توییتر، همراه با اطلاعات دیگری درباره سلامت روانی آن کاربران است، توسعه دادند.

دانشمندان گفتند:«در این مقاله، می‌گوییم که شناسایی افسردگی در مراحل اولیه با استخراج رفتارهای اجتماعی آنلاین، امکان‌پذیر است.»

آن‌ها از حدود ۸۰ درصد اطلاعات موجود در هر پایگاه داده برای آموزش ربات استفاده کردند و از باقی داده‌ها برای سنجش صحت آزمایش‌ها بهره گرفتند.

ربات بعد از بررسی پایگاه داده و حذف کاربرانی با کمتر از پنج توییت و کسانی که غلط املایی دارند، ۳۸ عامل متمایز را، از جمله استفاده کاربر از واژگان مثبت و منفی، تعداد دوستان و دنبال‌کنندگان آنان، و استفاده‌ از ایموجی‌ها، برای تخمین وضعیت روحی و روانی کاربر درنظر می‌گیرد.

این گروه گفت که دقت کارکرد این الگوریتم ۸۹ درصد بوده است.

پژوهشگران گفتند با استفاده از پایگاه داده «سی‌ال سایک» ۲۰۱۵ (CLPsych) دانشگاه جان هاپکینز، به دقت حدود ۷۱ درصد دست یافتند.

دکتر سدکا گفت:«این ۱۰۰ درصد دقیق نیست، اما فکر نمی‌کنم در این سطح، هیچ راه حل یادگیری ماشینی به اطمینان ۱۰۰ درصد برسد. اما، هرقدر به رقم ۹۰ درصد نزدیک شویم، بهتر است.»

دانشمندان می‌گویند این سیستم احتمال افسردگی کاربران را یک روز قبل از انتشار چیزی در دامنه عمومی نشان می‌دهد، و راه را برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مثل توییتر و فیس‌بوک هموار می‌کند تا نگرانی‌های سلامت روان را فعالانه به کاربران نشان دهند.

آن‌ها گفتند این ربات می‌تواند بیشتر توسعه یابد و برای تعدادی از برنامه‌ها، مثل تجزیه و تحلیل احساسات و پژوهش‌های جنایی، مورد استفاده قرار گیرد.

اما این یافته‌ها پرسش‌های بیشتری درمورد حریم خصوصی داده‌ها، و ضرورت رضایت آگاهانه کاربران قبل از استفاده از داده‌های عمومی آنان برای تجزیه و تحلیل، ایجاد می‌کند.

هوی‌یو جو، از دیگر نویسندگان این مطالعه در دانشگاه لستر بریتانیا، گفت: «مرحله بعدی این تحقیق، سنجش اعتبار آن در محیط‌ها یا زمینه‌های مختلف خواهد بود و مهم‌تر از آن، فناوری به دست آمده از این پژوهش ممکن است برای کاربردهای دیگری، از قبیل تجارت الکترونیک، آزمون استخدام، یا غربالگری نامزدی (انتخابات) توسعه یابد.»

دکتر جو افزود: «الگوریتم پیشنهادی مستقل از پلتفرم است، بنابراین به راحتی به سایر سیستم‌های رسانه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و واتس‌اپ نیز گسترش می‌یابد.»

منبع: independentpersian

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد