درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 12:00   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48906صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 2 اسفند 1400 - 14:44
کدام یک از مدیران ارتباطات شرکت های خودروسازی داخلی ویژگی های لازم را دارند؟
در حال حاضر، برخی افراد فعال در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی در بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی خودروسازی، از صاحب نظران صنعت خودرو هستند اما در مواردی هم به کارگیری افراد بیگانه و صرفا مسلط به علوم ارتباطات و سوابق روابط‌عمومی متفرقه وجود دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| محمدعلی شبیری - «خبرماشین» | روابط‌عمومی به عنوان چشم، گوش و زبان دستگاه های اجرایی شامل دولتی و غیر دولتی از سال های گذشته به شدت تغییر کرده و از وظایف قبلی رایج خود فاصله گرفته است. مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی وظایفی مهم و حساسی دارند و باید برای موفقیت و رسیدن به اهداف در روابط‌عمومی سازمان ها ویژگی های مختلفی داشته باشند.

مدیر روابط‌عمومی باید در زمینه ‌هایی مانند نویسندگی، خبرنویسی، عکاسی، گرافیک و امثال این‌ها از دانش اولیه کافی بهره‌ مند باشد؛ داشتن مهارتهای علمی و تحصیلات روابط عمومی‌، مهارت در ارتباط نوشتاری و گفتاری، قدرت تجزیه و تحلیل مسائل محیط کار، آشنایی با فناوری های نوین ارتباطی، آشنائی به علوم ارتباطات و مفاهیم و مبانی رسانه ها و روزنامه نگاری و ... از سایر ویژگی های یک مدیر روابط‌عمومی است.

اما ظاهراً ویژگی که در انتخاب یک مدیر ارتباطات و روابط‌عمومی کمتر به آن توجه می شود، تسلط حداقلی به موضوع فعالیت سازمان مربوطه است. البته قرار نیست یک مدیر روابط‌عمومی کاملاً به همه علوم و فنون سازمان خود مسلط باشد اما داشتن سابقه مرتبط با آن حوزه برای انتخاب یک مدیر روابط‌عمومی ضروری است.

برای مثال یک #شرکت_خودروسازی قصد استخدام یک مدیر روابط‌عمومی را دارد. آیا شخص مورد نظرنباید حداقل اطلاعات و سابقه مرتبط با این صنعت را داشته باشد؟ آیا صرف داشتن تحصیلات مرتبط و سوابق روابط‌عمومی در حوزه های دیگر برای یک مدیر ارشد ارتباطات صنعت خودرو کافی است؟ قطعا مدیر روابط‌عمومی باید پیرامون حوزه کاری خود و نحوه فعالیت سازمان، اطلاعات کافی داشته باشد.

البته که در حال حاضر، برخی افراد فعال در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی در بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی خودروسازی، از صاحب نظران صنعت خودرو هستند اما در مواردی هم به کارگیری افراد بیگانه و صرفا مسلط به علوم ارتباطات و سوابق روابط‌عمومی متفرقه وجود دارد.

بررسی مداوم رسانه های تخصصی خودرو، نگارش مقاله، گزارش، خبر تخصصی خودرو، سوابق بازدید از نمایشگاه های خودرو داخلی و خارجی، تسلط به دانش اولیه تولید خودرو و قطعه سازی، بازدید ازخطوط تولید شرکت های خودروسازی داخلی و خارجی، حضور در مراسم و رخ دادهای خودرویی، تسلط به زبان و ... برخی از ویژگی هایی است که یک کارشناس روابط‌عمومی در حوزه خودرو ملزم به داشتن آنها است که پس از چندین سال سابقه در رده کارشناسی می تواند در پست مدیریتی به کار گرفته شود. اما به کارگیری مدیران روابط‌عمومی سایر حوزه ها در پست مدیریت ارشد ارتباطات شرکت های خودروسازی، موضوعی است که در سایر نقاط دنیا مرسوم نیست.

حال می توانید در ادامه سوابق برخی از مدیران ارتباطات شرکت های مطرح خودروسازی خارجی را مشاهده کنید؛ به نظر شما کدام یک از مدیران روابط‌عمومی داخلی سوابق مشابهی دارند؟

۱- توبیاس جاست – مدیر ارشد ارتباطات مرسدس بنز
رئیس بخش ارتباطات دایملر و مرسدس بنز – ۴ ماه
مدیر ارتباطات و رسانه های شرکت مرسدس بنز – ۳ سال
مدیر اجرایی ارتباطات و رسانه های دیجیتال مرسدس بنز - ۲ سال
مدیر ارشد ارتباطات داخلی مرسدس بنز - ۳ سال
مدیر ارتباطات اجرایی مرسدس بنز – ۶ سال
سخنگوی روابط‌عمومی شرکت کوکاکولا – ۲ سال

۲ - گراهام بیگز – مدیر ارشد ارتباطات گروه ب ام و در انگلستان
مدیر ارتباطات شرکتی گروه ب ام و – ۱۳ سال
مدیر ارتباطات شرکتی رولزرویس – ۶ سال
مدیر روابط‌عمومی محصول ب ام و – ۴ سال
مدیر روابط‌عمومی محصول نیسان – ۴ سال
خبرنگار و نویسنده تست های خودرویی در سایت وات کار – ۲ سال

۳- آندره رابرتز – معاون مدیرعامل و مدیر ارتباطات جهانی گروه هیوندای
مدیر عملیاتی هیوندای – ۲ سال
مدیر ارشد ارتباطات بنتلی – ۵ سال
رئیس بخش ارتباطات برند بنتلی – ۲ سال
مدیر ارتباطات مرسدس بنز انگلستان – ۳ سال
رئیس بخش ارتباطات برند لند روور – ۳ سال
رئیس بخش ارتباطات جهانی لندروور – ۶ سال

۴- ریچارد کارتر – مدیر ارشد ارتباطات جهانی رولزرویس
مدیر ارتباطات جهانی رولزرویس – ۱۳ سال
رئیس اداره روابط‌عمومی و ارتباطات گروه ب ام و آفریقا جنوبی – ۱۱ سال
دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری – ۳ سال

۵- روری لومزدان – مدیر ارشد روابط‌عمومی پورشه
مدیر روابط‌عمومی پورشه – ۲ سال
مدیر روابط‌عمومی بنز و اسمارت در انگلستان – ۳ سال
مدیر امور محصولات اشکودا در انگلستان – ۱ سال
مدیر امور محصولات فولکس واگن – ۱ سال
کارشناس روابط‌عمومی فولکس واگن انگلستان – ۳ سال
سردبیر یک انتشارات – ۶ سال

۶- گوین وارد – رئیس اداره ارتباطات و روابط‌عمومی آئودی در انگلستان
مدیر ارتباطات و رسانه ب ام و در انگلستان – ۱۰ سال
مدیر روابط‌عمومی ب ام و در انگلستان – ۴ سال
نویسنده سایت تخصصی اتو اکسپرس – ۴ سال
خبرنگار ارشد East Anglian دیلی تایمز – ۲ سال

 


منبع: www.khabarmachine.com

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد