درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 18:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48684صفحه نخست » ادامه مطلب دوسه شنبه، 28 دی 1400 - 17:07
فشار شدید طالبان بر رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان
خانه‌‌ آزادی بیان سانسور سیستماتیک و فشار روزافزون طالبان بر رسانه‌ها را محکوم کرده و از رهبران طالبان خواست تا به سرکوب رسانه‌ها و منع آزادی بیان پایان دهند. این نهاد، همچنین از رهبران طالبان خواست تا جلو خودسری افراد خود را گرفته و مصونیت خبرنگاران و آزادی بیان را تضمین کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شمار زیادی از رسانه‌های افغانستان بنابر مشکلات اقتصادی و فشارهای سیاسی از فعالیت باز مانده ‌و شمار دیگر نیز با محدودیت‌های فراوان روبرو شده‌اند

«خانه‌ آزادی بیان» اعلام کرد که رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان به گونه‌ بی‌پیشینه زیر فشار استخبارات طالبان قرار دارند.

بر اساس اعلامیه خانه آزادی بیان که دوشنبه 17 ژانویه نشر شد، طالبان در تلاش هستند تا با استفاده از زور، تهدید و فشار رسانه‌های آزاد را به وسیله تبلیغاتی خود مبدل کنند.

در این اعلامیه‌ آمده است: «امروز رسانه‌های افغانستان از آزادی کامل برخوردار نیستند و به گونه سیستماتیک زیر سانسور قرار دارند. این سانسور انواع مختلف دارد که ریشه اصلی آن به شیوه حاکمیت طالبان باز می‌گردد».

اعلامیه‌ ادامه داده است که شمار زیادی از رسانه‌های افغانستان بنابر مشکلات اقتصادی و فشارهای سیاسی از فعالیت باز مانده ‌و شمار دیگر نیز با محدودیت‌های فراوان روبرو شده‌اند.

به گفته این نهاد، طالبان با استفاده از فشار تلاش دارند تا تمام رسانه‌های افغانستان را به پلتفرم تبلیغاتی خود مبدل سازند و در این امر تا حدی موفق هم شده‌اند.

افرادی از اداره استخبارات طالبان به شکل متواتر به دفاتر رسانه‌های مطرح می‌‌روند و امر و نهی می‌کنند. به گفته این نهاد، افراد طالبان به خبرنگاران گفته‌اند: «شما تحت حاکمیت ما کار می‌کنید پس چیزی که ما می‌گوییم باید نشر کنید و‌ چیزی را که ما نمی‌خواهیم نباید نشر کنید».

خانه‌‌ آزادی بیان سانسور سیستماتیک و فشار روزافزون طالبان بر رسانه‌ها را محکوم کرده و از رهبران طالبان خواست تا به سرکوب رسانه‌ها و منع آزادی بیان پایان دهند. این نهاد، همچنین از رهبران طالبان خواست تا جلو خودسری افراد خود را گرفته و مصونیت خبرنگاران و آزادی بیان را تضمین کنند.

این نهاد اعلام کرد که در برخی موارد طالبان خبرنگاران و گردانند‌گان رسانه‌ها را تهدید به زندان و لت‌وکوب کردند که این رفتارها فشار شدید روانی را در میان خبرنگاران ایجاد کرده‌ است.

به گفته این نهاد، خبرنگاران سرشناس که تا حال در افغانستان مانده‌اند، از کار دست کشیده و ‌در خانه‌های‌شان به گونه پنهانی زندگی می‌کنند، چرا که نمی‌خواهند وسیله تبلیغات طالبان قرار گیرند.

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان نیز هفته گذشته اعلام کرد که طالبان 3 خبرنگار را به‌دلیل پوشش تظاهرات در ولایت (استان) پنجشیر بازداشت کرده‌اند.
 

منبع: alarabiya


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد