شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| مدیر اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: جلب پشتیبانی و همکاری افکار عمومی در حقیقت جزءی از کارهای روابطعمومی است و لازمه آن تزریق خون تازه در شریان های ارتباطی و گذر ار روابطعمومی سنتی به نوین و دیجیتال است.
به گزارش شارا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابطعمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علی حسینی، صبح امروز سه شنبه هشتم آذرماه، در نشست ویدئو کنفرانسی با کارشناسان اطلاع رسانی و روابطعمومی شهرستان ها و مناطق استان، تصریح کرد: روابطعمومی ها باید برای مستحکم سازی پایه های روابطعمومی نوین در بهارستان علم و ادب،نقش اساسی ایفا کنند و با فعالیت های خود در ایجاد نگرش تازه و گسترش افق دید مدیر، کارشناسان، مدیران مدارس و در یک کلام، جامعه مخاطب! نتایج مطلوب بدست آورند.
وی، با بیان این که آگاه ساختن، متقاعد ساختن و ایجاد همبستگی افعالی هستند که بر عمل روابطعمومی حاکم است؛ عنوان کرد: کارشناسان روابطعمومی باید به حل و فصل مسائل و دفاع فعال از رویکرد روابطعمومی نوین جامعه مخاطب را با خود همراه کرده و هنرمندانه سواد رسانه ای ایشان را ارتقاء بخشیده و به معنای واقعی پل ارتباطی صف با ستاد باشند.
مدیر روابطعمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، روابطعمومی را به عنوان بخشی از وظایف مدیران دانست افزود: روابطعمومی ها به عنوان مشاورین مدیران باید با برنامه ریزی مداوم و طرح ریزی زمانبندی شده و اصولی، ضمن تدارک بسته های متنوع فرهنگی،خدماتی و اطلاع رسانی،از طریق آن، افراد و سازمان ها را با تفاهم، به پشتیبانی فراخوانده و مجموعه مخاطب را با این برنامه ها همراه و هماهنگ نمایند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که هنر روابطعمومی علم ودانش است، اظهار کرد: کوشش آگاهانه و برنامه ریزی شده، جلب نظر،تفاهم و پشتیبانی مخاطبان و حفظ نگهداری آن با استفاده از وسایل مختلف نظیر رسانه ها، فعالیتی مبتنی بر تحقیق، توجه به تجزیه وتحلیل گرایش ها، وسیله مشاوره مدیران، وسیله شناخت و تغییر در افکارعمومی، وسیله اطلاع رسانی به مردم، وسیله ایجاد ارتباط دوسویه و ایجاد ارتباط اقناعی از ویژگی های بارز روابطعمومی به شمار می روند.
حسینی، لازمه گسترش روابطعمومی الکترونیک را فرهنگ سازی در سطح جامعه و آگاه سازی و معماری اطلاعات دانست و خاطر نشان کرد: به تدریج که جامعه ما پیچیده تر شده و دیگر حرفه ها به سوی تخصص بیشتر پیش رفته روابطعمومی نیز باید با آن گام برداشته و رو به جلو حرکت نماید.
وی اضافه کرد: در طرح ریزی برنامه های روابطعمومی ضروری است که اقشار مختلف و لایه های گوناگونی که گروه های مخاطب را تشکیل می دهند، شناخته شوند و به دقت وجوه اشتراک و افتراق آنها معین شود.
به گفته حسینی در انتشار اطلاعات و اخبار، باید با جامعه مخاطب صادق بود ور درعین رعایت امانت، از غلو در حوزه های مختلف پرهیز کرد چرا که درشت نمایی در ارائه اطلاعات و اخبار و نمایش تصویری بزرگ تر از واقعیت، در ترکیب و تجزیه اطلاعات مختلف و سازگار ساختن تعارض ها در پاره ای از مواقع بر مفهوم روابطعمومی تأثیری نامطلوب برجای می گذارد.
شایان ذکر است در این نشست کارشناسان روابطعمومی آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق به بیان دستاوردها، نقاط قوت و ضعف و ارائه گزارش نه ماهه سال جاری پرداختند.
|