درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 18:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48237صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیشنبه، 6 آذر 1400 - 06:41
کتاب: راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب
خواندن از روی صفحه نمایش کامپیوتر حدود 25درصد آهسته‌تر از خواندن از روی متون چاپی صورت می‌گیرد و معمولا می‌توان گفت که خوانندگان، این نوع متن‌های آنلاین را ناخوشایند می‌دانند. مطالعات نشان داده‌اند که مردم کمتر به خواندن یک قطعه طولانی از متن در یک صفحه وب نسبت به آن‌چه در فرمت چاپ شده می‌خوانند، علاقه نشان می‌دهند. خب، پس مردم چگونه وب‌سایت‌ها را می‌خوانند؟
  

عنوان کتاب: راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب
مورد تایید: انجمن متخصصان روابط‌عمومی
بکوشش: مهدی باقریان
ویراستار: زهرا بابازاده‌گان


فهرست مطالب
پیشگفتار
فصل اول: اصول نگارش صفحات وب
فصل دوم: نگارش وب و سبک ارایه
فصل سوم: آماده‌سازی محتوا- مدیریت فرآیند نگارش
فصل چهارم: ویرایش و غلط‌گیری وب‌سایت‌ها
فصل پنجم: بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجوگر
فصل ششم: نتیجه‌گیری: دستورالعمل‌‎های اصلی برای نگارش محتوای وب
منابع

پیشگفتار
مجموعه حاضر، یک راهنمای نگارش وب‌سایت بوده و منبع جامعی برای آشنایی با اصول، تکنیک‌ها و قوانین مربوط به نوشتن صفحات وب می‌باشد. این راهنما برای نویسندگان صفحات وب، ویراستاران و مصححین (نمونه‌خوان‌ها) بسیار مفید می‌باشد.


استیون اسمیت مطالب بسیار زیادی در مورد اینترنت نوشته است، او همچنین یک کتاب در این زمینه با عنوان وب‌سایت‌های زنده (Living Websites) نوشته است و نوشته‌های خود را برای تدریس در دوره‌های آموزشی وب در اختیار سایرین قرار داده است. در زندگی قبلی، او یک معلم زبان انگلیسی و تاریخ بود. او مدیر شرکت Websites Criteria Pty Ltdو ناشر و صاحب امتیاز راهنمای نگارش وب‌سایت می‌باشد. او ویرایش بخش اعظمی از این کتاب را برعهده داشته است.


نگارش و ویرایش صفحات وب همچون نگارش و ویرایش متون چاپی نیست. در شرایط آنلاین، شما نیاز به اعمال مهارت‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای جذب و حفظ خوانندگان، دریافت پیام به طور کاملا موثر و دستیابی به اهداف حرفه (تجارت) خود دارید.

این راهنما به شما کمک می‌کند که:
- محتوای وب خود را به طور بسیار موثرتری طراحی نمایید.
- با اعتماد به نفس بسیار بیشتری به نگارش آنلاین بپردازید.
- خوانایی متون آنلاین خود را افزایش دهید.
- با استانداردهای مورد توافق ویراستاران، به نگارش محتوای وب خود بپردازید.

چرا نگارش برای وب متفاوت است؟


خواندن از روی صفحه نمایش کامپیوتر حدود 25درصد آهسته‌تر از خواندن از روی متون چاپی صورت می‌گیرد و معمولا می‌توان گفت که خوانندگان، این نوع متن‌های آنلاین را ناخوشایند می‌دانند. مطالعات نشان داده‌اند که مردم کمتر به خواندن یک قطعه طولانی از متن در یک صفحه وب نسبت به آن‌چه در فرمت چاپ شده می‌خوانند، علاقه نشان می‌دهند. خب، پس مردم چگونه وب‌سایت‌ها را می‌خوانند؟ پاسخ این است که: آن‌ها نمی‌خوانند. به‌جای آن‌ها:


- نگاه اجمالی، مرور مختصر و سپس انتخاب می‌کنند.
- پیش از جستجو، جسته و گریخته برخی از عبارات را می‌خوانند.
- مرور بسیار سریع محتوا و گاها توقف در بخش‌هایی از متن دارند.
- در یک زمان، مقدار کمی از متن را می‌خوانند، آن هم عمدتا به شکل بسیار سریع.
- چیزی که نیاز دارند را در نهایت می‌قاپند و آن ‌را تا رسیدن به هدف پیش پی‌برند.


به همین دلیل، کپی کردن و چسباندن بخشی از یک متن چاپی برای ساخت ورژن آنلاین آن در یک صفحه وب، به هیچ عنوان کار درستی نیست.

 

 


لینک فروشگاه:   https://kpri.ir/?p=7560


 

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد