درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 07:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48206صفحه نخست » ادامه مطلب سهشنبه، 29 آبان 1400 - 09:13
ارتباطات؛ با مردم، و با رسانه - نقطه عطف گفتمان "ایران- قوی"
شایسته و بایسته است؛ حوزه رسانه"ایران قوی" همچنان موردبازبینی قرار گیرد و یا بازتعریف و یا بعضا تقویت شود. انسجام و هماهنگی و ایجاد یک شبکه کامل و جامع در حوزه های اطلاع رسانی و روابط عمومی ها لازم است. استراتژی ارتباط و رسانه ای تعریف و ترسیم و یا تبیین شود. گفتمان دولت باید به ادبیات رسانه مبدل و به مردم و جامعه منتقل شود.
  

روزنگار تقویم به آذرماه 1400 می رسد.
100!!!! و اندی روز از دولت جدید می گذرد.
دولتی برای "تحول"؛ به نام "مردمی" و برای "ایران- قوی".


می دانید و می دانم!! که این چند روز جمعا 100!! و اندی روز، زمان بسیار! مناسبی برای ارزیابی دقیق نیست؛ تازه اینکه شناخت ی هماز وضع موجود ابتدای دولت باشد و یا نباشد و یا اینکه اصلا! بخواهیم میراث! گذشتگان!!!!! را لحاظ کنیم و یا ... .

ولیکن بنظر، می شود تا حدودی روش، منش و یا خط مشی درپیش گرفته دولت و دولتمردان آن را مورد بازبینی و سنجش قرار داد و یا شاید بهتر بگویم "گفتمان" دولتش را مسجل کنیم.

مختصر کم و بیش دیدیم و دیدید که در این یک 100!!!و اندی روزاینگونه خوب گذشت:
- اعتماد و انتخاب و معرفی کم و بیش جوانان در کابینه و بدنه دولت از جمله وزرایی چون امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی وبعضا استانداران ی چون تهران، یزد، هرمزگان، کردستان و ...

- حضور در میدان و عملیات در محل توسط رییس و بعضا اعضای محترم دولت من جمله زلزله اندیکای خوزستان توسط رییس و معاون اول، بحران بنزینو اختلال در جایگاه های سوخت توسط رییس، حضور در بازار و تشکیل جلسه ستاد تنظیم بازار در میدان میوه و تره بار توسط معاون اول و ...

- ارتباط مستقیم و جلسات با مردم و اقشار گوناگون جامعه از طریق سفرهای استانی، نشست های قشری و نخبگانی و ...

- و... که بعضاشان به دور از انتظار و اذهان عموم و حتی خواص بوده و هست چرا که مسبوق به سابقه هم نبوده است.

و لذا به نظر این کوچک؛ اگر گفتمان دولت "ایران-قوی" را بر پایه "تحول"بنا کنیم و به تعبیری دال مرکزی گفتمان را "تحول" بنامیم، می توانیم براساس مختصر یافته های فوق در کنار جوان گرایی و ...،یکی از دال های فرعی لازم آن را "مردم" بدانیم که به راستی مورد توجه قرار گرفته است. البته که امید است این ارتباطات با مردم هم ادامه دار باشد و هم هدفمند که بوده ان شاء الله و خواهد بود و هم نتایج آن در عمل نیز مورد توجه و برای مردم مفید و قابل لمس هم باشد. وگرنه ...

و اما اگر در تکمیل گفتمان "ایرن – قوی"، موضوع "رسانه" را نیز به عنوان دال فرعی لازم دیگری بدانیم و یا بهتر بگویم همانند دو بال منظورشان کنیم، قطعا این؛ نقطه عطفی در گفتمان سلسله دولت های انقلاب اسلامی خواهد بود که امید است خوش هم بدرخشد...

البته که در دال رسانه گفتمان "ایران-قوی" ضمن اقداماتی که بعضا دیده شده؛ مثل نشست های دوره ای و یا گفتگوهای موردی با رسانه ها توسط رییس و یا سایر کابینه، حضور در پلتفرم های مجازی رییس و کابینه، معرفی اعضای شورای سیاستگذاری خبرگزاری جمهوری اسلامی مشتمل بر صاحبان تجربه و اندیشه رسانه ای- با فرهنگ و اخلاق- آشنا به حوزه بین الملل، تعامل مبتنی بر اخلاق و رافت با رسانه ها، معرفی سخنگو و شکل گیری شورای اطلاع رسانی دولت، شناسایی و جذب صاحبان حرف، اندیشه و رسانه ای جدید و بعضا جوان و پرانرژی و انشاء الله کارآمد در مسئولیت های ارتباطاتی روابط عمومی و یا رسانه ای دولت و کابینه و ...

ولیکن شاید!! شایسته و بایسته است؛ حوزه
رسانه"ایران قوی" همچنان موردبازبینی قرار گیرد و یا بازتعریف و یا بعضا تقویت شود. انسجام و هماهنگی و ایجاد یک شبکه کامل و جامع در حوزه های اطلاع رسانی و روابط عمومی ها لازم است. استراتژی ارتباط و رسانه ای تعریف و ترسیم و یا تبیین شود. گفتمان دولت باید به ادبیات رسانه مبدل و به مردم و جامعه منتقل شود.

و کلام آخر؛ 100!! و اندی روز تلاش و همت و سخت کوشی ها را خداقوت و سپاس به دولت و دولت مردان ش، امید اینکه با بازبینی اتفاقات گذشته و در صورت نیاز اصلاح برای بهبود و اقدام برای آینده با همدلی و وفاق و همت و جدیت باهم، دولت "ایران-قوی"مقدمه تشکیل "دولت اسلامی" باشد که به شایستگی در مسیر تشکیل "تمدن اسلامی" مدنظر مقام معظم رهبری خواهد بود.

ان شاء الله
مجید حیدری
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد