درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 21:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47989صفحه نخست » روابط عمومی بحرانپنجشنبه، 29 مهر 1400 - 23:19
آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران
محمد صادق عبداللهی - ابلاغ سیاست‌های رسانه‌ای مرتبط با حوادث طبیعی هرچند که در حال حاضر با تأکید بر بیماری کروناست، اما می‌تواند آغاز خوبی برای بسط آن به همه حوادث طبیعی و اندیشیدن در خصوص این سیاست‌ها آن هم در کشوری همچون ایران که به دلیل شرایط جغرافیایی در معرض حوادث و بلایای طبیعی و بحرانی‌های ناشی از آن است، باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابلاغ «سیاست‌های رسانه‌ای مرتبط با حوادث طبیعی با تأکید بر کرونا» خبر داده است و در شرح آن بیان داشته: «ما سیاست رسانه‌ای مشخصی در مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث نداشتیم، شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه مصوبه‌ای داشت که ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را ابلاغ کردند.»

 

هرچند که از جزئیات این سیاست‌ها تا لحظه نوشته شدن این یادداشت خبری نیامده تا بتوان در افکار عمومی به ارزیابی کارکرد‌ها و تأثیرگذاری آنان پرداخت و هرچند این سیاست‌ها آن‌طور که از بیان دکتر عاملی مشخص است صرفاً محدود به همه‌گیری کروناست و شاید حال پس از گذشت سه سال از شیوع این بیماری چندان هم کارآمد نباشد، اما صرف تفکر پیرامون این مسئله و احصاء این سیاست‌ها از سوی شورایی نخبگانی، کار بسیار خرسند کننده‌ای است؛ چرا که در سالیان گذشته و با پر رنگ شدن حضور رسانه‌ها و به‌ویژه بسط شبکه‌های اجتماعی، حوادث طبیعی علاوه بر درد و رنج معمول خود، باری رسانه‌ای نیز به همراه داشته که بر شدت و ضعف حوادث می‌افزود و متأسفانه سردرگرمی رسانه‌ها در لحظات ابتدایی وقوع حوادث و از سوی دیگر شیطنت رسانه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای، موجب تلخ‌کامی هایی می‌شد.


در وقایع سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که بلافاصله پس از وقوع حادثه‌ای و درست پس از گسترش شایعات، رسانه‌های رسمی به دلیل انتظار در اعلام موضع مسئولان رسمی و تلاش برای انتشار خبری متقن از رسانه‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی عقب‌مانده و در لحظات ابتدایی وقوع حادثه که لحظات ساخت تصویر اولیه و اصلی است، تصویرسازی را به شایعات می‌باختند و از سوی دیگر ورود اینفلوئنسر‌ها و سلبریتی‌ها و اوج گرفتن احساسات و هیجانات موجب می‌شد حتی در سیاست‌های امدادرسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز اخلال‌هایی به وجود آید و هدر رفت منابع امدادی را در پی داشته باشد.


با این توضیحات ابلاغ سیاست‌های رسانه‌ای مرتبط با حوادث طبیعی هرچند که در حال حاضر با تأکید بر بیماری کروناست، اما می‌تواند آغاز خوبی برای بسط آن به همه حوادث طبیعی و اندیشیدن در خصوص این سیاست‌ها آن هم در کشوری همچون ایران که به دلیل شرایط جغرافیایی در معرض حوادث و بلایای طبیعی و بحرانی‌های ناشی از آن است، باشد.

 

البته گفتنی است که منظور از این سیاست‌ها صرفاً اطلاع‌رسانی اخبار نیست بلکه اندیشمندان علوم ارتباطات، ارتباطات بحران را «توسعه، جمع‌آوری، پردازش و انتشار اطلاعات لازم برای مقابله با موقعیت بحرانی» (تیموتی کومبز، ۱۳۹۲) تعریف کرده و این ارتباطات را در سه سطح پیش از بحران به منظور جلوگیری از بحران، حین بحران به منظور کمک به کنترل بحران و پس از بحران به منظور پشتیبانی و دلجویی از آسیب‌دیدگان در نظر می‌گیرند (باقرزاده؛ ۱۳۹۹) و مدیریت آن را به مجموعه عواملی اطلاق می‌نمایند که برای مقابله با بحران و کاهش صدمات، طراحی شده است.


منبع: روزنامه جوان
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد