درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 13:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47907صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 21 مهر 1400 - 11:01
تبلیغات میان‌برنامه‌ای پلتفرم‌های ویدئویی آنلاین ممنوع می‌شود
ارتباط قلمرو این دستورالعمل با «حوزه صوت و تصویر فراگیر» نیز هم از حیث «موضوع تبلیغ» و هم «بستر تبلیغ» است. در شرایطی ساترا اقدام به تدوین قوانین مربوط به تبلیغات در حوزه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر کرده است که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی متولی اصلی تدوین مقررات در حوزه تبلیغات است و موضوع قانون‌گذاری در حوزه تبلیغات آنلاین و فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| محدودیت‌های تبلیغات در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در پیش‌نویس دستورالعمل ارتباطات تجاری از سوی ساترا مشخص شده است و طبق آن رسانه‌هایی که درآمدشان از بخش اشتراک ماهانه همراه با تبلیغات تأمین می‌شود نباید بیشتر از دو تبلیغ در ابتدا یا انتهای محتوای نمایش داده شده قرار دهند، همچنین رسانه‌ها از پخش تبلیغ در میانه محتوا منع شده‌اند.


طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این دستورالعمل که برای نظر سنجی از سوی ساترا در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است، مسئولیت تبلیغات در خصوص محتوای اختصاصی رسانه در کانال‌های تبلیغاتی غیرمجاز برعهده رسانه و صاحب اثر است و نمایش تبلیغات رسانه‌های صوت و تصویر در کانال‌های تبلیغاتی غیرمجاز هم ممنوع به شمار می‌آید.

 

محتوای تبلیغی علاوه بر اینکه باید به صورت کامل از محتوای نمایش داده شده مجزا باشد نباید کیفیت نمایش تبلیغ یا پهنای باند اختصاص یافته به آگهی به نحو غیرمنصفانه‌ای بهتر یا بیشتر از پهنای باند یا کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر باشد. رسانه موظف است امکان رد کردن تبلیغ را پس از نمایش ۵ثانیه تبلیغات فراهم کند و همچنین رده‌بندی سنی تبلیغات و نوع تبلیغات برای گروه‌های سنی متفاوت پیش از این در دستورالعمل جداگانه‌ای که برای صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر تدوین شده‌است را رعایت کند. همچنین در مدل اشتراک به همراه نمایش محتوای تبلیغاتی رسانه موظف است میزان زمان پیش‌بینی شده برای تبلیغ را به همراه تخمینی از حجم مصرفی پهنای باند به کاربر ارائه کند و کاربر باید از امکان تغییر کیفیت پخش تبلیغات برخوردار باشد.


طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این دستورالعمل تأکید شده است که تبلیغ در سرویس‌های پریمیوم ممنوع است یعنی در سرویسی که رایگان به کاربر ارائه نمی‌شود و کاربران برای نصب و شخصی‌سازی و آموزش و سایر خدمات هزینه پرداخت می‌کنند باید محتوایی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد عاری از هر گونه تبلیغ باشد.


از شاخص‌های عنوان شده برای سرویس پریمیوم، نبود دسترسی رایگان به هیچ یک از بخش‌های خدمات، کیفیت بالای پخش محتوا، نمایش بدون تبلیغ، ارائه سرویس افزوده (امکان دانلود، بازدید آفلاین، نمایش در بیش از دو صفحه با یک اکانت وغیره) و دسترسی نامحدود به محتوای اختصاصی است.


هرچند که ساترا سعی کرده است که سرویس‌های پریمیوم را با این تعریف از سرویس‌های اشتراکی جدا کند، اما هنوز نمی‌توان به صورت مشخص این مرزبندی را مشخص کرد به‌گونه‌ای که هرچند فیلیمو یا نماوا در تعریف مدل اشتراکی جای می‌گیرند، اما نمی‌توان به صورت قطعی گفت که در دسته سرویس پریمیوم قرار ندارند.


از سویی دراین دستورالعمل تأکید کرده است که در مدل درآمدی مبتنی بر تبلیغات که کاربر اشتراکی برای محتوا پرداخت نمی‌کند، رسانه موظف است به کاربر در خصوص هزینه‌ای که از طریق این مدل درآمدی برای کاربر ایجاد می‌شود اطلاع‌رسانی کند تا کاربر نسبت به آن آگاه باشد که برای تماشای یک محتوا، چه میزان هزینه با سناریوی تماشای تبلیغ پرداخت کرده است.


در این دستورالعمل بخشی به تبلیغ به کودکان اختصاص یافته است، به گونه‌ای که پیش‌بینی شده رسانه باید حداقل یکبار از والدین برای نمایش تبلیغ برای کودکان از آنان اجازه بگیرد از سویی تبلیغات نامحسوس برای کودکان کاملاً ممنوع است.


طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این دستورالعمل اگر قرار بر استفاده از اطلاعات کاربر برای تبلیغات باشد، رسانه باید حتما مجوز‌های لازم از وی را دریافت کند و این مجوز را باید به صورت دوره‌ای به کاربر اعلام کند و رسانه نباید بدون اجازه کاربران از داده‌های شخصی آن‌ها برای نمایش تبلیغات استفاده کند.

 

طبق آنچه در مقدمه این دستورالعمل آمده است، دامنه این دستورالعمل تمامی مشمولان تنظیم‌گری حوزه فعالیت ساترا را دربرمی‌گیرد و صرفاً به تبلیغات تجاری محدود است از همین رو تبلیغات حوزه مسئولیت اجتماعی و موارد غیر انتفاعی را شامل نمی‌شود.

 

ارتباط قلمرو این دستورالعمل با «حوزه صوت و تصویر فراگیر» نیز هم از حیث «موضوع تبلیغ» و هم «بستر تبلیغ» است. در شرایطی ساترا اقدام به تدوین قوانین مربوط به تبلیغات در حوزه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر کرده است که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی متولی اصلی تدوین مقررات در حوزه تبلیغات است و موضوع قانون‌گذاری در حوزه تبلیغات آنلاین و فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است.


منبع: روزنامه جوان

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد