درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 17:20   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47737صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 26 شهریور 1400 - 11:51
آسیب‌های روحی اینستاگرام
انتقادها از اینستاگرام متنوع‌اند. برخی از نوجوانان از "مقایسه" سخن می‌گویند. مقایسه خود با دیگران. مقایسه‌ای که منجر به آسیب‌های روحی این دسته از کاربران جوان می‌گردد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| وال استریت ژورنال گزارشی درباره فشارهای روحی ناشی از استفاده از اینستاگرام بر روی نوجوانان منتشر کرده است. این گزارش متکی بر یک گزارش داخلی شرکت فیسبوک است. یکی از گزارش‌هایی که فیسبوک آگاهانه مخالف انتشار آن‌ها است.

بسیاری از نوجوانان و به‌ویژه دختران جوان از آسیب‌های روحی ناشی از استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام سخن گفته‌اند. انتقاد از اینستاگرام و آنچه این شبکه اجتماعی با نوجوانان می‌کند، در آمریکا شدت گرفته است.

در چنین شرایطی، شرکت مادر، فیسبوک و مدیر آن، مارک زاکربرگ، بر آنند تا نسخه جدیدی از اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال راه‌اندازی کنند.

انتقادها از اینستاگرام متنوع‌اند. برخی از نوجوانان از "مقایسه" سخن می‌گویند. مقایسه خود با دیگران. مقایسه‌ای که منجر به آسیب‌های روحی این دسته از کاربران جوان می‌گردد.

برخی به علت آنکه از منظر زیبایی و تناسب اندام نمی‌توانند با دیگران رقابت کنند، خود را طرد شده و تنها حس می‌کنند.

آسیب‌های روحی اینستاگرام

انتقاد از شبکه اجتماعی اینستاگرام، پدیده جدیدی نیست. اما این بار، آنچه روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده، بر دامنه این انتقادها افزوده است.

در این گزارش، آسیب‌های روحی جوانان و نوجوانان مطرح شده است. از آن جمله انتظارات غلطی که تصاویر منتشر شده در این شبکه اجتماعی در بین کاربران جوان خود ایجاد می‌کند.

این تصاویر ناب، که هیچ‌گاه تصویری کامل از یک انسان نیستند، غیرمستقیم رفتار و روش خاصی را به کاربران جوان و کم‌تجربه تحمیل می‌کنند.

وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشته است که به‌رغم اطلاع مدیران و مسئولان فیسبوک از آسیب‌های روحی نوجوانان در سایه استفاده از این شبکه اجتماعی، مدیران فیسبوک تلاش برای پنهان کردن این اطلاعات داشته‌اند.

خبرنگاری که موفق به دست‌یابی به نسخه‌ای از گزارش داخلی فیسبوک شده است، جف هورویتز، در مصاحبه با فرستنده تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی آمریکا جمله‌ای از این گزارش را این چنین نقل کرده است: «ما تصویر نوجوانان دختر درباره بدن و پیکرشان را تخریب می‌کنیم.»

روایت مارک زاکربرگ

برخلاف گزارش وال استریت ژورنال درباره پیامدهای خطرناک و مخرب روحی استفاده از اینستاگرام و از جمله افسردگی و برهم زدن عادت غذایی جوانان، مارک زاکربرگ از نقش مثبت این شبکه اجتماعی در روابط گروهی نوجوانان سخن گفته است.

زاکربرگ در برابر نمایندگان کنگره آمریکا مدعی شده بود که گسترش روابط جمعی جوانان از طریق این شبکه اجتماعی توانسته سلامت روحی آن‌ها را سبب شود.

حدود ۲۲ میلیون نوجوان فقط در ایالات متحده آمریکا از اینستاگرام استفاده می‌کنند. زاکربرگ می‌گوید این جوانان از این شبکه اجتماعی برای تماس با دوستان، برای سرگرمی و کسب اطلاعات استفاده می‌کنند.

فیسبوک مدعی است که ۸۱ درصد از کسانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، از ارتباط جمعی گسترده‌تری با دوستان خود برخوردارند.

نگرانی فیسبوک

مارک زاکربرگ و دیگر مسئولان
فیسبوک نگران آن هستند که با محدود شدن دسترسی به اینستاگرام، بخش قابل ملاحظه‌ای از کاربران خود را از دست بدهند.

جورجیا ولز، خبرنگار وال استریت ژورنال گفته است حتی اگر اطلاعات خود فیسبوک ثابت کنند که اینستاگرام برای نوجوانان و به‌ویژه دختران مضر است، فیسبوک به تلاش خود برای جلب هر چه بیشتر کاربر ادامه خواهد داد.

جاناتان هایدت، پروفسور روانشناسی می‌پرسد: «من نمی‌توانم محصولی را متصور شوم که به‌رغم آسیب رساندن به یک سوم مشتریان بالغ خود، مجوز فعالیت در بازار را داشته باشد!»

گرچه به نظر نمی‌رسد این انتقادها مانع از فعالیت اینستاگرام شود، اما دست‌کم شاید به آنجا بیانجامد که مدیران فیسبوک از راه‌اندازی نسخه "اینستاگرام برای کودکان" چشم‌پوشی کنند.
 

منبع: dw

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد