درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 06:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4761صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 2 شهریور 1392 - 05:45
رهبران سه بخشی
شرایط چالش‌آمیز حاکم بر جوامع کنونی و کشورهای مختلف، موجب شده تا نیاز به همکاری‌های میان بخشی بین بخش کسب‌وکار، بخش دولتی و بخش‌های غیرانتفاعی بیش از پیش احساس شود.
  

شارا- شرایط چالش‌آمیز حاکم بر جوامع کنونی، اعم از مشکلات اقتصادی، زیست- محیطی، فرهنگی و اجتماعی، موجب شده تا نیاز به همکاری‌های میان بخشی بین بخش کسب‌وکار، بخش دولتی و بخش‌های غیرانتفاعی بیش از پیش احساس شود.
 

 اما این مهم تنها در صورتی محقق خواهد شد که رهبرانی بر سازمان‌ها مسلط شوند که به قول دومینیک بارتون، مدیرعامل موسسه مک‌کنزی از جنس رهبران سه بخشی باشند.

دومینیک بارتون، این گروه از رهبران را با عنوان قهرمانان سه بخشی (Tri-Sector Forum) یاد می‌کند؛ افرادی کاردان و خبره که بتوانند در هر سه بخش (کسب‌وکار، جامعه و دولت) فعالیت کنند و با آنها تعامل و همکاری داشته باشند.

تحقیقات موسسه مک کنزی، حاکی از آن است که غالب رهبران سه بخشی در هر یک از این بخش‌ها دارای تجربه قبلی هستند و قادرند با همسوسازی توان طیف‌های مختلف نقش‌آفرینان سازمانی از فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های مختلف، برآیند این نیروها را در راستای حل مشکلات بزرگ به کار گیرند.

برای مثال، بحران کمبود منابع آب آشامیدنی را در نظر بگیرید. شکاف 40 درصدی موجود میان تقاضای جهانی برای آب تازه و پاک و میزان عرضه آن تا سال 2030 میلادی امروزه به معضلی جهانشمول تبدیل شده است که بسیاری از ابربرندها را نیز به تکاپوی حفظ منابع آبی انداخته است؛ چراکه با ادامه یافتن وضعیت فعلی، تا چند سال آینده هیچ کسب‌و‌کاری قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود و مهم‌تر آنکه جان هزاران انسان در مخاطره قرار خواهد گرفت.

از قضا هر سه بخش یادشده (بخش کسب‌و‌کار، بخش اجتماعی و بخش دولتی) در چنین مواردی سهیم هستند. از این رو، برای مدیریت اثربخش موارد کلان نیاز به چنین رهبرانی احساس می‌شود. آب مایه حیات و بقای بسیاری از کسب‌و‌کارها است و جزو جدایی‌ناپذیر فرآیند تولید آنها به شمار می‌رود. از سویی دولت‌ها وظیفه حفظ و بهره‌برداری از منابع آبی را بر عهده دارند.

از دیگر سو، سازمان‌های اجتماعی و غیرانتفاعی نیز سودای دسترسی انسان‌ها به آب پاکیزه و حفظ محیط زیست برای رسیدن به توسعه پایدار را در سر دارند. برای مثال، در این مورد، شرکت کوکاکولا که برای تولید هر لیتر از محصولات خود بیش از دو لیتر آب مصرف می‌کند، به همین دلیل این شرکت ضرورت مشارکت بخش‌ها را مطرح ساخته و ایده مثلث طلایی کسب‌و‌کارها، دولت و جامعه مدنی را ساخته و پرداخته است. کوکاکولا به خوبی به اهمیت مساله آب واقف است؛ ‌چراکه بارها به‌دلیل اعتراضات مردمی، ناگزیر به تعطیلی واحدهای تولیدی خود شده است.  

رهبران سه بخشی هم قادرند تا پاسخگوی مطالبات جامعه باشند، هم می‌توانند مطالبات و منویات دولت و کسب‌و‌کارها را تامین کنند. آنها با برقراری توازن میان نیازهای این سه بخش، منافع هر یک را مرتفع می‌سازند و رابطه‌ای برد-برد میان آنها برقرار می‌کنند. محققان و مولفان هاروارد در این باره، شش ویژگی این رهبران را معرفی کرده‌اند که در پی می‌آید:

 

1- انگیزه‌های متوازن

این رهبران صرفنظر از اینکه در کجا مشغول به کار باشند، تمایل دارند تا برای عموم ارزش خلق کنند. رهبران سه بخشی از نفوذ خود به خوبی استفاده می‌کنند (اغلب در دولت)، دارای تاثیر اجتماعی هستند (اغلب در نهادهای اجتماعی و غیرانتفاعی) و با قواعد تولید ثروت (اغلب در کسب‌وکارها» به خوبی آشنا هستند. آنها با برقراری توازن میان این سه عملکرد، در نهایت برای عموم ارزش‌آفرینی می‌کنند.

 

2- مهارت‌های انتقال‌ناپذیر

آنها دارای دسته‌ای از مهارت‌های متمایز هستند که در تمام این بخش‌ها اهمیت دارد. این مهارت‌ها طیف گسترده‌ای از مهارت‌های تحلیل‌ کمی، برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت ذی‌نفعان را شامل می‌شود.

 

3- هوش زمینه‌ای

آنها از درک عمیقی نسبت به تفاوت‌های موجود میان بخش‌ها به‌ویژه در زمینه تفاوت‌های فرهنگی، زبانی، عملکردی و... برخوردارند و از این تفاوت‌هابه منظور بهینه‌سازی امور بهره می‌برند. 

 

4- شبکه‌های منسجم

رهبران سه بخشی دارای شبکه‌ای از روابط در هر یک از بخش‌ها هستند، این وضعیت، موجب روان شدن اطلاعات در میان بخش‌ها می‌شود و ساختار را از حالت سلسله‌مراتبی خارج می‌کند.

 

5- ذهن مجهز و آماده

آنها به انجام کارهای غیرمتعارف تمایل دارند و نحوه کار آنها به صورت زیگزاگی در درون بخش‌ها است. بنابراین ذهن آنها همواره گوش به زنگ است و آمادگی هر اتفاقی را دارد؛ چراکه در عین چندوجهی بودن، از ذهن منسجم با پردازش بالا برخوردارند.

 

6- سرمایه‌ فکری

آنها از یک دید جامع‌نگر برخوردارند و قادرند تا مسائل را از دریچه دید بخش‌های مختلف ببینند. به همین دلیل است که سرمایه‌های فکری رهبران سه‌بخشی می‌تواند تامین‌کننده نیاز هر سه طرف باشد.

منبع: کتاب چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب‌وکار- نوشته پرویز درگی انتشارات: بازاریابی

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد