درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 12:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47597صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 9 شهریور 1400 - 09:28
زبان بدن و ارتباط غیر کلامی
«زبان بدن» و ارتباط غیر کلامی یک نیاز عمومی مغفول برای همه اقشار جامعه است و نقش غیرقابل انکاری در بهبود روابط میان اجزای جامعه ایفا می‌کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| «زبان بدن» و ارتباط غیر کلامی یک نیاز عمومی مغفول برای همه اقشار جامعه است و نقش غیرقابل انکاری در بهبود روابط میان اجزای جامعه ایفا می‌کند.

عموم مردم به اشتباه تصور می‌کنند، زبان بدن صرفاً برای سیاستمداران یا بازیگران فیلم‌های سینمایی یا نهایتاً مذاکره کنندگان قراردادهای بزرگ تجاری کاربرد دارد، این درحالی است که تسلط و شناخت زبان بدن و حتی رفتار غیرکلامی که زبان اشیا و زمان و مکان را نیز دربر می‌گیرد، موجب می‌شود افزایش هوش ارتباطی و باز شدن گره‌های بزرگ و روان شدن همه سطوح روابط از رابطه بین فرزند و والدین گرفته تا رفتار میان همسران وسایر روابط میان فردی در جامعه خواهد شد.

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که از ابتدای دوران کرونا و صورت‌های پوشیده از ماسک، هنگام ارتباط با اطرفیان احساس خوبی نداشته باشید. احساسی که ناشی از ضعف در ارتباط مستقیم و رو در رو بوده و به طور مشخص به همین ماسکی بر می‌گردد که روی صورت همه ما جا خوش کرده است. پوششی که حالات چهره و بخش قابل توجهی از "زبان بدن" مان را مخدوش کرده و به ارتباط غیرکلامی ما با اطرافیان لطمه جدی وارد کرده است.»

"زبان بدن" مفهومی است که شاید خیلی از ما توجه چندانی به آن نداشته باشیم اما اگر برای لحظه‌ای سکوت کنیم و با صبر و حوصله به حالات و حرکات مربوط به زبان بدن در تعاملات اجتماعی توجه کنیم، درک خواهیم کرد که ما انسان‌ها خیلی وقت‌ها به جای کلام، از زبان بدن برای رساندن مفهوم به طرف مقابل استفاده می‌کنیم. اقدامی که تقریباً مورد استفاده همه ماست اما خیلی‌هایمان با این واژه غریبه ایم.»

یادگیری تکنیک‌های زبان بدن باعث می‌شود که ما در ارتباطات غیر کلامی خود توانمندتر شویم. مهارتی که بخش عمده‌ای از ارتباطات ما را تشکیل می‌دهند با استفاده بهینه از این تکنیک‌ها می‌توانیم در ارتباطات و مذاکرات خود بهتر بدرخشیم.

این آموزش برای همه افراد یک جامعه اهمیت دارد و باعث افزایش هوش ارتباطی و یک ارتباط موفق بین طرفین خواهد شد. مثل روابط بین همسران یا فرزندان با والدین یا حتی پزشک و بیمار یا کارمند و ارباب رجوع و …

خیلی از انسان‌ها هزینه‌های زیادی برای یادگیری زبان‌های خارجی مختلف می‌کنند. چراکه معتقدند شاید زمانی به فردی بر بخورند که نیاز به ارتباط با او داشته باشند ولی از این غافلند که هردقیقه بلکه هر ثانیه در ارتباطات خود نیاز به زبان بدن پیدا می‌کنند. کسانی که می‌دانند با اطرافیان خود چگونه ارتباط موفقی برقرار کنند، بهره‌وری و روابط بهتری خواهند داشت، دوستان بیشتری پیدا می‌کنند، در جامعه محبوب ترند و احساس کامیابی بیشتری می‌کنند.

" سه عنصر تن، کلام و رفتار غیر کلامی اساس ارتباط چهره به چهره میان افراد است." آلبرت محرابیان در کتاب پیام خاموش خود می‌گوید: " در ارتباط با فردی دیگر تنها ۳۸ درصد از پیام ما از طریق تن صدا و ۵۵ درصد از طریق زبان منتقل می‌شود" که این خود نشان دهنده اهمیت زبان بدن در ارتباطات روزمره ما است.

به‌طورکلی زبان بدن توسط ذهن ناخودآگاه ما کنترل می‌شود و همیشه با آنچه که می‌گوئیم مطابقت ندارد. افراد باهوش می‌توانند بر تفاوت‌های بین آنچه می‌گوئید و آنچه که بدن شما با حرکات می‌گوید، پی ببرند و حس واقعی شما را حدس بزنند.

در بسیاری از مناطق دنیا، این نیاز احساس شده و ارتباط گرها آموزش‌هایی در زمینه زبان بدن برای اقشار مختلف جامعه ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال اینکه یک کارمند یا یک پزشک برای داشتن یک ارتباط مؤثر و رضایت بخش نزد ارتباط گر این آموزش‌ها را می بیند. امیدوارم روزی برسد تا در ایران تمام مشاغل این نیاز را حس کنند و به فکر تیز کردن تبر خود از راه آگاهی زبان بدن شوند.»

 

نویسنده: مصطفی آجرلو، مدرس دانشگاه و پژوهشگر زبان بدن

منبع: مهر


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد