دکتر محمود محمدیان ....... برند شخصی جزء مباحث بسیار مهم در حوزه برندینگ است. به ویژه در کشور ما که عده ای می خواهند با دوز و کلک برای خود برندسازی کنند. اتفاقا این موضوع باعث شده که من بحث برند شخصی را بیش از پیش در این سایت دنبال کنم .
در مطالب قبلی در خصوص عزت الله انتظامی و برند او بحث را شروع کردیم . خانم مهسا احمدی در خصوص ریشه ها ی شکل گیری این برند و عوامل موثر بر آن مطلبی را ارسال کرده اند که ضمن تشکر از ایشان می خوانیم .
مهسا احمدی می گوید :
خیلی فکر کردم که درباره ی برند شخصی آقای بازیگر سینمای ایران، عزت سینمای ایران ، اعتبار و آبروی سینمای ایران و به قول حمید فرخ نژاد کسی که می شود پشتش ایستاد و به این حرفه افتخار کرد چه بنویسم که شایسته ی این استاد عزیز باشد، اما هر بار دستم لرزید، تا اینکه تصمیم گرفتم بخشی از صحبت های خود استاد بزرگ را که در فیلم "...و آسمان آبی" که مروری بر زندگی و شخصیت او بود را برایتان نقل به مضمون کنم. مفاهیمی که به نظر من کاملا منطبق با بازاریابی، مشتری مداری و چگونگی شکل گیری برند شخصی استاد می باشد.
آقای بازیگر می فرماید که من وظیفه دارم برای کشورم و برای هموطنانم تا جایی که می تونم چیزی که مد نظر آنهاست و آنها دوست دارند را به نحو عالی ارائه بدم، شعار ندم تا بیننده واقعیت و زندگی رو ببینه.
هنرمند باید کاری رو انتخاب کنه که برازنده ی سالهای بعد هم باشه. اگر با این نیت کار کنیم خود به خود سطح سینما بالا میره، و اگر سطح سینماگران بالا بره ، سطح تماشاگران هم بالا میره.
استقبال تماشاگر باعث شد که خیلی حواسم جمع باشه چی کار دارم می کنم.، باید خودت رو از نظر اجتماعی حفظ کنی، از نظر مردم شناسی حفظ کنی، آدم خیری باشی، بتونی یه کارهایی بکنی که برای مردم اهمیت داره.، تا وقتی زنده هستی باید به خاطر مردم کشورت و پیشرفت فرهنگ و هنر کشورت تلاش کنی، خودتو سالم نگه داری تا مردم استفاده ی هنری ببرن، مردم فراموش نمی کنند.
در مجله ی سینمایی 24 که از سایت ایسنا مطلبی را نقل کرده بود خوندم که استاد فرمودن "باید درس این حرفه را خواند، نه اینکه تنها لیسانس گرفت. خود من «گاو» را بازی کردم، در آلمان فعالیتهای تئاتر داشتم اما در چهلوهفت سالگی با سه بچه خواستم درس بخوانم و سر کلاس سمندریان نشستم".
استاد انتظامی عزیزم تا در سینه دل هست شما در دل ماندگاری
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
مرجع: http://sigmagroup.mihanblog.com/
|