درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 00:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47462صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 20 تیر 1400 - 05:54
چهار دیدگاه در باره اقتصاد سیاسی و روابط‌عمومی
مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح داد.
  

 

مقدمه

در این مقاله رابطه اقتصاد سیاسی و فعالیت روابط عمومی و نیز جهت گیری های ملهم از نظریه های اجتماعی و اقتصادی در کار کارشناسان و پژوهشگران روابط عمومی مرور و معرفی شده است. از آنجا که در این زمینه، کار پژوهشی و انتشاراتی چندانی صورت نگرفته است و جای آن به ویژه در میان ادبیات و نوشته های روابط عمومی به زبان فارسی خالی است، نویسنده امیدوار است این نوشته به توسعه پژوهش ها و تالیف کتب و مقالات دیگر در این زمینه کمک کند.

کلمنت پودنار(Podnar, et al. 2009) رابطه میان روابط‌عمومی و اقتصاد را با پنج دیدگاه تشریح کرده است. به نظر می رسد معرفی حداقل چهار نوع از دیدگاه های پنج گانه که وی ارایه کرده است در این مقاله مفید باشد.

نتیجه گیری

مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح د

مقدمه

در این مقاله رابطه اقتصاد سیاسی و فعالیت روابط عمومی و نیز جهت گیری های ملهم از نظریه های اجتماعی و اقتصادی در کار کارشناسان و پژوهشگران روابط عمومی مرور و معرفی شده است. از آنجا که در این زمینه، کار پژوهشی و انتشاراتی چندانی صورت نگرفته است و جای آن به ویژه در میان ادبیات و نوشته های روابط عمومی به زبان فارسی خالی است، نویسنده امیدوار است این نوشته به توسعه پژوهش ها و تالیف کتب و مقالات دیگر در این زمینه کمک کند.

کلمنت پودنار(Podnar, et al. 2009) رابطه میان روابط‌عمومی و اقتصاد را با پنج دیدگاه تشریح کرده است. به نظر می رسد معرفی حداقل چهار نوع از دیدگاه های پنج گانه که وی ارایه کرده است در این مقاله مفید باشد.

نتیجه گیری

مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح داد. با اینکه در گذشته بعضی کارهای پژوهشی درباره رابطه محیط های سیاسی و اقتصادی با ارتباطات در کل و با روابط عمومی به طور خاص صورت گرفته است، اما این حوزه نیازمند کارهای پژوهشی بیشتری است و سزاوار است تاثیر اقتصاد سیاسی بر روابط عمومی و نیز اثر روابط عمومی بر توسعه یا پس افتادگی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مورد کاوش قرار گیرد.

در این مورد خلا پژوهشی، به ویژه مطالعات موردی مربوط به کشورهای در حال توسعه، بیشتر مشاهده می شود.

اد. با اینکه در گذشته بعضی کارهای پژوهشی درباره رابطه محیط های سیاسی و اقتصادی با ارتباطات در کل و با روابط عمومی به طور خاص صورت گرفته است، اما این حوزه نیازمند کارهای پژوهشی بیشتری است و سزاوار است تاثیر اقتصاد سیاسی بر روابط عمومی و نیز اثر روابط عمومی بر توسعه یا پس افتادگی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مورد کاوش قرار گیرد.

در این مورد خلا پژوهشی، به ویژه مطالعات موردی مربوط به کشورهای در حال توسعه، بیشتر مشاهده می شود.



مقاله را اینجا دانلود کنید

 

http://kpri.ir/product/مقاله-چهار-دیدگاه-در-باره-اقتصاد-سیاسی/
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد